خدمات سایت


متن کامل خبر

معرفی جنگ‌افزارهای آینده انگلیس/ گزارش تصویری

آرشیو
سازمان دفاع، امنیت و هوافضای انگلستان جنگ‌افزارهای تازه‌ای را معرفی کرده که از میان آنها می‌توان به دیده‌بان‌های روباتیک، تانکی با زره الکترومغناطیس و جوهری برای استتار ابزارهای جنگی اشاره کرد.
1389/10/11 11:12:51 ق.ظ

سازمان دفاع، امنیت و هوافضای انگلستان، BAE Systems نتیجه تلاش‌ها برای تولید جنگ‌افزارهای حفاظتی آینده یا به اختصار برنامه FPV را به وزارت دفاع این کشور ارائه کرده است. می‌توان با نگاهی اجمالی به این جنگ‌افزارها، فناوری‌های پیشرفته‌ای که در نبردهای آینده به کار گرفته خواهند شد را از نزدیک دید.

یکی از این دستاوردها ابزارهای کمکی سبکی هستند که می‌توانند در کوتاه‌مدت، میان‌مدت یا بلندمدت در نبرد استفاده شوند. گیزمگ از میان صدها فناوری تازه و ابزار ارائه شده، هفت نمونه از بهترین‌ها را انتخاب کرده است که در این گزارش با هم می‌بینیم.

POINTER UGV: یک روبات کوچک چهارپا است که به عنوان دیدبان جلو عمل خواهد کرد و وظیفه پشتیبانی از نیروهای زمینی را به عهده خواهد داشت.

WRAITH: یک ابزار تانک‌مانند فوق‌العاده برای عملیات‌های تجسس و نفوذ به پشت خط دشمن است. این ابزار با استفاده از سیستم خنکساز مرکزی کارآمد و ساطع‌کننده امواج مایکروویو با قدرت بالا می‌تواند تجهیزات الکترونیک دشمن را در برد وسیعی از کار بیاندازد. علاوه بر این WRAITH از زیست سنجی در کنار عملیات نظارتی خودکار استفاده کند و به عنوان مثال تحرکات تازه در نیروهای دشمن را تشخیص خواهد داد.

BEARER: یک وسیله نقلیه باری که به خوبی با شرایط تازه وفق پیدا می‌کند. از BEARER می‌شود در تدارکات جنگی و پشتیبانی نیروها حتی به صورت آمبولانس یا مرکز کنترل و فرماندهی استفاده کرد.

CHARGER: این ابزار که یک جنگ‌افزار قدرتمند برای تخریب و کشتار است را می‌توان چیزی مابین تانک و بولدوزر توصیف کرد. این جنگ‌افزار 30 تنی نه‌تنها می‌تواند با سادگی دیوارها را ویران کند، بلکه قابلیت پرتاب موشک، خمپاره‌ها و حتی توپ را به صورت عمودی و متناسب با هدف دارد. CHARGER می‌تواند با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی و یک‌سری آهنربا سپر دو‌پوسته‌ای به دور خود ایجاد کند. در این صورت آهنرباهای الکترومغناطیسی به شکل تهدیدکننده‌ای بالای سر این جنگ‌افزار به گردش درخواهند آمد.

RAIDER: این ابزار دوتنی بی‌سرنشین، یک ابزار دیده‌بانی و جنگی است که می‌تواند توسط کنترل از راه دور هدایت شود یا خودکار باشد.

SAFEGUARD: این وسیله نقلیه ستون فقرات لشکرهای زرهی خواهد بود. این وسیله نقلیه زرهی به خوبی می‌تواند با سیستم‌های کنترل و فرماندهی پیشرفته یکپارچه شود و برای هشت سرباز همراه جنگ‌افزاها یا جابجایی ابزارهای کوچک جنگی مناسب است.

ATLAS: این نمونه مفهومی چیزی شبیه به کاروان ابزار و تجهیزات است که هدایت هوشمند خواهد داشت و به همین دلیل هنگام جابجایی جنگ‌افزارها نیروی انسانی کاملا از خط آتش دور خواهد بود.

در کنار این جنگ‌افزار باید به ابزارهای کمکی دیگری مانند دستگاه استخراج آب از هوا که قادرست هر ساعت 7 لیتر آب تولید کند یا نانوذراتی که برای افزایش بهره‌وری به سوخت وسایل نقلیه اضافه خواهند شد، اشاره کرد. جالب‌توجه‌ترین فناوری ارائه شده در این زمینه مرکب الکترونیکی است که با کاهش اثر حرارتی جنگ‌افزارها به آنها قابلیت استتار می‌دهد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 111

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 111

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 199