خدمات سایت


متن کامل خبر

7نکته برتر برای بهبود عملکرد گوشی های هوشمند

آرشیو
مانند رایانه، گوشی هوشمند شما می تواند با استفاده طولانی مدت از لایه های نرم افزاری، برنامه ها، فایل ها و فرآیندها باعث شود که، رندر کردن آن کندتر وگاهی ناامید کننده ترو یا حتی بدتر از همه، غیرقابل استفاده کند...
1397/10/11 02:01:23 ب.ظ

مانند رایانه، گوشی موبایل شما می تواند با استفاده طولانی مدت از لایه های نرم افزاری، برنامه ها، فایل ها و فرآیندها باعث شود که، رندر کردن آن کندتر وگاهی ناامید کننده ترو یا حتی بدتر از همه، غیرقابل استفاده کند.
با توجه به این که مشکل به سخت افزار گوشی موبایل شما نرسیده است، این مسائل مربوط به عملکرد آن است که معمولا با به روزرسانی یا حذف عناصر نرم افزار گوشی هوشمند شما حل می شود.
بنابراین، اگر قصد دارید تا گوشی هوشمند قدیمی خود را مجدد قابل استفاده کنید و آن را تبدیل به یک گوشی پشتیبان قابل اعتماد کنید و زندگی جدیدی به دستگاه خود ببخشید، ما 7راهنمایی برای کمک به شما داریم.

با این حال اگر شما قصد خرید یک گوشی موبایل جدید دارید، ما به شما پیشنهاد میکنیم تا از لیست قیمت خرید موبایل در سایت میهن مارکت دیدن کنید.




1-
  
سیستم عامل گوشی خود را به روزرسانی کنید.

به روز رسانی به آخرین نسخهAndroid یاiOS می تواند گوشی شما را بهینه کند و دستگاه شما را  برای استفاده از جدیدترین برنامه ها، بازی ها و خدمات آماده کند.
چرا؟
هنگامی که یک گوشی هوشمند روانه بازار می شود، آن دستگاه با نسخه خاصی از سیستم عامل عرضه می شود مانند Android 9 Pie یاiOS 12 . هر ساله، نسخه جدیدی از سیستم عامل ها برای دستگاه های قدیمی تر در دسترس خواهد بود.علاوه بر این، به روز رسانی های امنیتی هر ماه یا گاها چند بار در ماه منتشر می شوند، و کاربران به از بین رفتن اشکالات، پس از به روز رسانی نیز اشاره کردند.همه چیز با هم به صورت به روز رسانی تقریبا ماهانه است که گوشی ها را به طور هماهنگ و ایمن برای ماه ها یا سال ها پس از انتشار قابل استفاده نگه میدارد.


2-  برنامه های خود را به روز کنید
به روز نگه داشتن برنامه ها باعث می شود تا توسعه دهندگان قادر باشند که عملکرد نرم افزار خود را برای گوشی های هوشمند مختلف تنظیم کنند.
چرا؟
به روزرسانی ها اغلب برای رفع اشکالات و افزودن ویژگیهای جدید و نگه داشتن آنها برای تمام دستگاههایی که در آنها اجرا میشوند، صورت می گیرند.این به خصوص برای کاربران گوشی های آندروید مهم است، زیرا برنامه های آندروید باید با گوشی های مختلف از تولید کنندگان مختلف و با اندازه های مختلف و رزولوشن های مختلف کار کنند، به این معنی که دامنه بالقوه برای ناسازگاری بیشتر است.

چگونه به روز رسانی برنامه ها
اگر شما یک کاربر Android باشید، فقط فروشگاه Google Play را باز کنید، سه خط افقی را در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید و «برنامه ها و بازی های من» را انتخاب کنید.
در اینجا، یک دکمه سبز بزرگ با برچسب «به روز رسانی همه» را پیدا خواهید کرد، روی آن ضربه بزنید و در مسیر تازه ترین نسخه برنامه های خود قرار دهید.
همانطور برای آیفون ها، فروشگاه App را باز کنید، بر روی زبانه نشانه گذاری به روز رسانی ها کلیک کنید و دکمه Update All را بزنید.



3-
در صورت امکان، به روز رسانی خودکار را خاموش کنید.
احتمالا پس از بررسی دو مورد فوق، خاموش کردن به روز رسانی خودکار غیر قابل توجیه به نظر بیاید. به روز رسانی برنامه ها و نرم افزار چیزی است که شما به احتمال زیاد می خواهید خودتان را مدیریت کنید.
چرا؟
عمل به روز رسانی یک برنامه نیاز به مقدار کمی از قدرت پردازش دارد. تلفن شما باید یک بسته نرم افزاری را دانلود کند، همه چیز را تأیید کند تا مطمئن شود که بسته نرم افزاری بررسی شده است، آن را نصب کرده و یک میانبر ایجاد کند.
برخی از برنامه های به روز رسانی نیز به طور قابل توجهی حجم بالایی دارند و به مقدار بیشتری از قدرت پردازش دستگاه شما را اشغال خواهند کرد.مانند به روز رسانی سیستم عامل. اگر شما از یک گوشی قدیمی تر استفاده می کنید که در حال حاضر سرعت پایینی دارد لازم است کمی صبر کنید تا گوشی کار به روز رسانی را انجام دهد.

نحوه خاموش کردن خودکار به روز رسانی:
اگر شما یک تلفنAndroid دارید، به فروشگاهGoogle Play بروید، تنظیمات را باز کنید، سپس «برنامه به روزرسانی خودکار» را انتخاب کنید وگزینه آیا برنامه های خودکار را بروزرسانی نمیکنید، را انتخاب کنید.
اگر آیفون دارید، تنظیمات سیستم را باز کنید، iTunes وApp Store را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که گزینه'Updates' خاموش است.و یا اینکه به زیر منو"General" در تنظیمات سیستم بروید و"Software Update" را انتخاب کنید. در اینجا می توانید دریافت خودکار یا خاموش را فعال کنید.


4- کش مرورگر خود را پاک کنید
بعد از یک یا دو سال با یک تلفن، از اینکه چگونه اسناد فضای قدیمی، تصاویر ذخیره شده و برنامه های غیرمستقیم می تواند از بین برود، شگفت زده خواهید شد.
چرا؟
واقعیت جالب: هنگامی که شما در وب مرور می کنید، تلفن شما می تواند نسخه ای از هر تصویری را که نمایش داده می شود را ذخیره کند بدون آنکه حتی در مورد آن مطلع باشید.
این ممکن است ترسناک باشد، اما برای سود شماست تا بدون نیاز به بارگیری مجدد محتوا، هر زمان که بخواهید یک سایت را ذخیره کنید، و هر زمان که بخواهید بتوانید داده های تلفن همراه خود را ذخیره کنید.
هردو گوگل و اپل ابزارهای جانبی را برای کمک به نگه داشتن مرورگر گوشی هوشمند خود با فشار دادن یک دکمه به شما کمک می کنند.

چگونه به کش مرورگر مرورگر درAndroid وiOS
اگر ازChrome درiOS یاAndroid استفاده میکنید، آن را باز کنید و به تنظیمات برنامه بروید. به پایین بروید و روی «حریم خصوصی» ضربه بزنید روی «پاک کردن دادههای مرور» ضربه بزنید. در اینجا می توانید انتخاب کنید که کدام نوع داده های مرور را می خواهید پاک کنید.
دو باکس بالا سابقه مرور و گذرواژه های ذخیره شده را پاک می کند . مطمئن شوید که "تصاویر و فایل های حافظه پنهان"  " Cached images and files"انتخاب شده است. در نهایت گزینهClear Data را فشار دهید.


5-حذف برنامه ها
اگر از سخت افزار قدیمی استفاده می کنید، برنامه هایی که برای چند هفته استفاده نشده اند باید حذف شوند.
چرا؟
آنها نه تنها فضا را اشغال می کنند بلکه می توانند گوشی شما را کند کنند، برنامه ها همچنان در حال توسعه هستند و بیشتر از آنها استفاده می کنید. به عنوان مثال، تمام عکس ها و کلیپ های ویدئویی که درWhatsApp به اشتراک می گذارید و دریافت می کنید در ذخیره سازی محدود گوشی خود ذخیره می شود تا زمانی که برنامه حذف شود و اطلاعات آن پاک شود.


6- نسخه Lite ( سبک ) اپ های دلخواه و پرکاربرد را نصب کنید.



بسیاری از اپ ها و بالاخص اپ های پیامرسانها و شبکه های اجتماعی، بشکل مستقیم به دیتا سایت اصلی متصل بوده و مرتبا حین استفاده اطلاعات  متنوعی را در گوشی موبایل دانلود میکنند. که پس از مدتی استفاده، علیرغم اینکه نسخه ابتدایی آن اپ حجم کمی را اشغال میکرده، منجر به اشغال فضای زیادی از حافظه گوشی شما میگردد که این امر اثر مستقیمی در کاهش بهره وری ( performance ) و سرعت دستگاه شما و تبعات دیگر مثل خالی شدن سریعتر باتری و کاهش عمر آن میگردد.

لذا بیشتر این شرکتها نسخه لایت ( Light or Lite ) یا Go هم برای ارائه دارند، بنابراین بهتر است مثلا نسخه :  Line Lite, Messenger Lite, Facebook Lite, Google Maps Go, Gmail Go, Youtube Go و ... را نصب نمایید.
ضمنا اگر گوشی شما از نسخه های سبک پشتیبانی نمیکند، برای حفظ فضا در گوشی خود، از نسخه وب پایه آن اپ ها استفاده نمایید( web base ). بسیاری از این شرکتها، نسخه های اپ با سرویس اطلاعات تحت وب هم ارائه میدهند که موجب میشود حین استفاده بسیاری از اطلاعات را حین استفاده از اپ، از اینترنت بشکل مستقیم در اینترنت و بدون دانلود استفاده نمایید.
یادتان نرود، اگر نسخه لایت یا Go را نصب نمودید، نسخه قبلی را حتما از گوشی خود پاک نمایید.


7- تنظیم مجدد کارخانه

اگر تمام موارد فوق را انجام دادید ولی همچنان سرعت دستگاه شما مانند یک حلزون می باشد، تنظیم مجدد کارخانه قطعا سرعت کار را افزایش خواهد داد.
چرا؟
هر مدل گوشی هوشمندی که داشته باشید در مدت یک یا دو سال استفاده از آن با فایل های پنهان، داده ها و برنامه ها مواجه خواهید شد که با تنظیم مجدد کارخانه همه چیز پاک خواهد شد.
هر چند هشدار می دهید: تنظیم مجدد کارخانه تلفن شما تمام برنامه ها، عکس ها و داده های شما را پاک می کند. تنها فایل هایی که ایمن هستند، آنهایی هستند که در skypeیا کارت حافظه ذخیره می شوند.
به همین دلیل توصیه می کنیم اگر از تلفنAndroid استفاده می کنید،قبل از انجام این فرایند، هر چیزی را که می خواهید نگه دارید، پشتیبان گیری کنید.


منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • گوشی هوشمند,
  • خرید موبایل,
  • نکات نگهداری موبایل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد image تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد 1402/12/20

گوشی جدید پوکو شاید همان ردمی نوت ۱۳R پرو باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت image اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت 1402/12/19

در بین سال‌های 2018 تا 2022، رتبه اول در اختیار تیک‌تاک بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد image مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد 1402/12/19

ایسوس ذن‌فون 11 اولترا به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید image ۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید 1402/12/16

اپل با انتشار iOS 17.4 و iPadOS 17.4 دو آسیب‌پذیری امنیتی مهم را در این سیستم‌های عامل برطرف کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای این گوشی ها منتشر می‌شود + تاریخ عرضه image آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای این گوشی ها منتشر می‌شود + تاریخ عرضه 1402/12/09

اگر یکی از گوشی های معرفی شده در این متن را در اختیار دارید، به‌زودی آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ را دریافت خواهید کرد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطالعه فرمایید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55