خدمات سایت


متن کامل خبر

کشف استخوان های کوروش کبیر

آرشیو
کمتر کسی را می توان یافت که کوروش کبیر را نشناسد به شکلی که گردشگران از اروپا و حتی آمریکا برای بازدید از آرامگاه و مجموعه تاریخی پاسارگاد به ایران سفر می کنند.
1398/04/03 03:12:05 ب.ظ

 به گزارش میهن مارکت به نقل از وبسایت لحظه آخر، کووش کبیر یکی از محبوب ترین ومعروف ترین پادشاهان سلسله هخامنشی بوده که در طول دوران حکومت خود، باعث پیشرفت و آبادانی ایران شده است، کمتر کسی را می توان یافت که کوروش کبیر را نشناسد به شکلی که گردشگران از اروپا و حتی آمریکا برای بازدید از آرامگاه و مجموعه تاریخی پاسارگاد به ایران سفر می کنند.

آرامگاه کوروش کبیر در مجموعه پاسارگاد واقع در شهر شیراز قرار گرفته است، در مجموعه پاسارگار بنا های بسیاری مربوط به سلسله هخامنشی وجود دارد که به دستور پادشاهان مختلف این سلسله بنا نهاده شده اند، وجود چندین بنای تاریخی ارزشمند در این مجموعه سبب شده است که سالانه میلیون ها گردشگران برای بازدید از آن راهی شهر شیراز شوند. بنا های امروزی موجود در این مجموعه تنها بخش کوچکی از بنا های ساخته شده در دوران هخامنشی بوده و بسیاری از آن ها در طول سالیان دراز از بین رفته اند. برای رزرو سریع تور کیش ارزان دقیقه 90 کلیک کنید.

 جالب است بدانید که باستان شناسان همچنان مشغول کشف آثار مختلفی در این مجموعه بوده و برخی اوقات با موارد جالبی برخورد می کنند، همانطور که می دانید طبق فرضیه ها و باور های مردم، کوروش کبیر در سقف آرامگاه دفن شده است، اما این فرضیه هیچگاه به شکل 100 درصد به تایید نرسیده، چندی پیش کارشناسان باستان شناسی در حال بررسی بخش های مختلف آرامگاه بوده اند که در یکی از بخش های سقف، با استخوانی قدیمی مواجه می شوند.

پس از مشاهده این استخوان در مقبره کوروش، خبرگزاری های بسیاری این اخبار را با عنوان کشف استخوان های کوروش کبیر منتشر کرده اند، اعتبار این خبرگزاری ها سبب شده بود که عامه مردم به این باور برسند که استخوان های کشف شده واقعا متعلق به کوروش بوده است، همچنین این خبر توسط چندین خبرگزاری دیگر نیز با تیتر سوالی به انتشار گذاشته شد. آسان ترین روش رزرو تور کیش در ویبسایت لحظه آخر.

طبق گفته کارشناسان، پس از انجام آزمایشات متعدد بر روی استخوان پیدا شده، مشخص گشت که نه تنها این استخوان متعلق به کوروش کبیر نیست، بلکه حتی این استخوان متعلق به هیچ انسانی نبوده و استخوان حیوانی می باشد. گروه مرمت و نگهداری مجموعه پاسارگاد در مصاحبه ای که انجام داد، اعلام کرد که استخوان پیدا شده باقی مانده غذای کارگران بازسازی آرامگاه در گذشته ای نه چندان دور بوده، اما کارشناسان میراث فرهنگی بیان کرده اند که این استخوان در واقع استخوان سگ می باشد. سفری ارزان را در تور کیش تجربه کنید.

سازمان میراث فرهنگی در کنار بیان نوع این استخوان هیچ اطلاعات دیگری از سال و دوره تاریخی زیستن آن سگ را اعلام نکرد، همین امر سبب شد که سوال هوایی در رابطه با علت قرار گرفتن این استخوان در سقف به وجود آید که همچنان بی پاسخ باقی مانده است.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • تور کیش,
  • شیراز,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 92

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 132

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 244