خدمات سایت


متن کامل خبر

فرق پکیج دومبدله با تک مبدله

آرشیو
همه ی افراد برای انجام امور و کارهای روزمره از قبیل شستشو، استحمام، آشپزی به آبگرم نیاز دارند، همچنین در روزهای سرد زمستانی نیاز به وسایل گرمازا برای ایجاد گرما در محیط از احتیاجات واجب و ضروری بشمار می آید.
1398/07/22 10:28:08 ق.ظ

در این خصوص سیستم ها و تجهیزات متعددی به کمک آمده و آبگرم مورد نیاز را تامین می نماید. اما در این بین افراد همواره به دنبال سیستمی هستند که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده، هم اینکه بیشترین بازدهی و کارایی موثر را دارا باشد. یکی از سیستم هایی گرمایشی که از سطح ایمنی و بازدهی بسیار مطلوبی برخودار است و می توان گفت در حال حاضر جایگزین اکثر وسایل و تجهیزات مشابه شده، پکیج گرمایشی است. پکیج ها با موقعیت نصب زمینی ودیواری در ظرفیت حرارت دهی متنوع تولید و به جهت تامین آبگرم مصرفی بهداشتی و آبگرم مورد نیاز مدار گرمایشی ساختمان با راندمان بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند. اما با گسترش آپارتمان نشینی و کاهش متراژ ساختمان ها در سراسر دنیا استفاده از پکیج دیواری به طور چشمگیری رو به افزایش است و تقریبا این نوع پکیج گرمایشی پرکاربردترین آنهاست. پکیج های گرمایشی نیز مانند سایر سیستم ها از کنارهم قرار گرفتن اجزا و قطعات ریز و درشتی تشکیل شده که هریک وظیفه ی مختص به خود را دارا می باشد، و در نهایت هماهنگی بین این اجزا آبگرم فوری و یکنواخت را برای کاربر فراهم می کند. آب ورودی به پکیج با عبور از قطعه ای به نام مبدل دمای لازم را بدست آورده و به مسیر خروجی هدایت می شود. مبدل ها نیز حرارت مورد نیاز را به طور مستقیم از شعله مشعل بدست می آورند. پکیج ها در دو نوع تک مبدله و دومبدله توسط شرکت های سازنده ی داخلی وخارجی تولید و در بازار موجود می باشند. همانطور که اشاره شد پکیج های گرمایشی آبگرم بهداشتی مصرفی و همچنین آبگرم مورد نیاز مدار گرمایش ساختمان نظیر رادیاتورها را تامین می نمایند. اما فرق پکیج دو مبدله با تک مبدله چیست و کدام یک بیشترین کاربرد موثر را برای ما خواهد داشت.

پکیج های تک مبدله همانطور که میتوان حدس زد دارای یک مبدل اصلی جهت گرم کردن آب سرد ورودی به دستگاه می باشند. به این معنی که همین مبدل به طور همزمان وظیفه ی تامین آبگرم مصرفی بهداشتی و نیز آبگرم موردنیاز مدار گرمایشی ساختمان را به عهده دارد. در پکیج تک مبدل با باز شدن شیرآب توسط کاربر مبدل اصلی دوبل شده و آب سرد با عبور از مبدل دمای لازم را بدست آورده و به مسیر خروجی هدایت می گردد. به علت تماس مستقیم آب با شعله، به سختی میتوان درجه آب را کنترل نمود و درهنگام باز بودن شیر آب ممکن است با نوسان دما مواجه شویم. اساس کار و عملکرد پکیج تک مبدله در زمستان به این صورت است که گرم کردن آب مورد نیاز رادیاتورها نیز به عهده ی مبدل اصلی بوده و پمپ برای گردش آب در رادیاتورها فعال می شود، خوبی ومزیت پکیج تک مبدل اینست که در فصل تابستان که نیازی به آبگرم برای مدار گرمایشی نداریم، میتوان پمپ پکیج را در حالت خاموش قرار داد که همین امر سبب کاهش استهلاک و خرابی و در نهایت افزایش عمر پکیج می گردد. به دلیل رسوب پذیری بالای پکیج تک مبدل توصیه می شود که در صورت امکان از رسوب گیر استفاده نمود.

پکیج دومبدله برای تامین آبگرم بهداشتی و آبگرم مورد نیاز مدار گرمایشی از دو مبدل حرارتی بهره می برد، یکی از آنها به عنوان مبدل اصلی و دیگری مبدل صفحه ای. کارکرد مبدل ثانویه به این صورت است با باز شدن شیرآب و ورود آب سرد به دستگاه ، آبی که توسط مبدل اصلی گرم شده وارد مبدل ثانویه می شود و به این صورت گرمای خود را به آب سرد می دهد و آب مصرفی نیز گرم شده و با دمای مناسب به مسیر خروجی هدایت و در اختیار کاربر قرار می گیرد. در پکیج دو مبدله دبی عبوری و کنترل دما ثابت بوده و آبگرم مصرفی با دمای یکسان و بدون نوسان خواهیم داشت. رسوب گذاری در این نوع پکیج به دلیل تماس غیر مستقیم آب با شعله مشعل دیرتر اتفاق می افتد. با توجه به نیاز بازار شرکت های داخلی وخارجی بسیاری سالانه میلیون ها دستگاه پکیج تک مبدله و دومبدله را تولید و روانه بازار رقابت می کنند، از برندهای معتبر و مطرح که در بازار ایران به فروش می رسند میتوان به پکیج ایران رادیاتور اشاره نمود که هردو مدل پکیج ها را تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. در متن بالا سعی بر این داشتیم فرق پکیج تک مبدله با دومبدله را بررسی به اساس کار هریک اشاره ای داشتیم. همانطور که اشاره شد پکیج های تک مبدله رسوب پذیری بیشتری در برابر دو مبدله دارا می باشند. بنابراین توصیه می شود در مناطقی که میزان املاح و رسوب آب بالاتر است از پکیج های دومبدله جهت تامین آبگرم موردنیاز استفاده نمایند.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های گرمایشی اقدام نمایید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • پکیج دو مبدله,
  • پکیج تک مبدله,
  • گرمایشی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ موفق به کسب رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا شد image یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ موفق به کسب رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا شد 1403/02/05

یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ توانست رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا را دریافت کند. این یخچال سامسونگ با وجود ارائه فضای بیشتر، مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 13

بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 117

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 245

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 543