خدمات سایت


متن کامل خبر

تلویزیون های هیبرید سامسونگ (QD-OLED) را بشناسید

آرشیو
شرکت سامسونگ طی سال های اخیر تلاش کرده که جایگزین مناسبی برای تلویزیون های اولد ال جی پیدا کند وبه همین منظور در این مطلب به احتمال موفقیت تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ در بازارتلویزیون پرداخته شده است.
1398/09/28 03:15:08 ب.ظ

فناوری تلویزیون در حال حاضر به دو دسته LCD و OLED تقسیم می شود که تلویزیون های ال سی دی به سبب ارزان قیمت تر بودن و ساخت و تولید راحت تر در این بازار متدوال تر هستند. تلویزیون های OLED در مقایسه با نسخه های LCD از کیفیت تصویر بهتری برخوردار هستند اما به طور حتم پول بیشتری باید برای خرید آن ها هزینه کرد.

 پیش از ورود به موضوع تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ، در این بخش به بررسی و فناوری های تلویزیون های این شرکت کره ای در سال های گذشته پرداخته شده است.

تولید کننده های تلویزیون LCD به منظور افزایش کیفیت تصاویر این تلویزیون ها طی سال های اخیر از فناوری کوانتوم دات بهره برده اند. شرکت سامسونگ نیز به پیروی شرکت های دیگر و به لطف کوانتوم دات، کیفیت تصاویر محصولات خود را ارتقا داده و تحت برند QLED اقدام به فروش آن ها کرده است.

براساس آزمایش های متخصصان Cnet، کیفیت رنگ تلویزیون های QLED در مقایسه با نسخه های ال سی دی رایج بسیار بهتر شده است اما هنوز با کیفیت تلویزیون های اولد به دلیل عملکرد off-angle و کنتراست مطابقت کامل ندارد.

شرکت سامسونگ به همین دلیل دست به کار شده و با ادغام مزایای کوانتوم دات با نسبت های کنتراست پنل های اولد، فناوری تلویزیون هیبریدی را به وجود آورده که کیفیت تصاویر آن بهتر از تلویزیون های موجود در بازار است.

این غول فناوری جهان به تازگی از احداث یک کارخانه جدید به منظور تولید تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ خبر داده است.

شرکت سامسونگ دیسپلی قرار است که با سرمایه گذاری13.1 تریلیون ونی خط تولید خود را به منظور عرضه انبوه صفحه نمایشگر QD تا سال 2025 در آسان کمپس راه اندازی کند.

براساس برنامه ریزی های انجام شده، این خط تولید کار خود را در سال 2021 با 30 هزار صفحه و تولید نمایشگرهای غول پیکر 65 اینچی و بزرگتر آغاز می کند.

مدیر بخش سامسونگ دیسپلی با اشاره به رقیب دیرینه این شرکت، ال جی عنوان کرد: حفظ جایگاه نخست بازار صفحه نمایشگر با بازی تغییر فناوری اهمیت زیادی دارد. ال جی سه تریلیون ون برای تولید پنل های اولد اختصاص داده است که سرمایه گذاری سامسونگ نیز برنامه های آینده این شرکت را مشخص می کند.

شرکت سامسونگ اعلام کرده که تولیدات این محصولات خود را ازسال 2021 آغاز خواهد کرد و برای مشاهده پروتوتایپ این سری تلویزیون های سامسونگ باید تا نمایشگاه CES 2022 منتظر ماند.

نحوه عملکرد تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ چگونه  است؟

عملکرد تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ

در این بخش تلاش شده تا نحوه عملکرد تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ مورد بررسی قرار گیرد. ادغام کوانتوم دات و فناوری اولد منجر به استفاده از نقاط قوت این دو فناوری می شود. با این تصور که هر تلویزیونی نور قرمز، سبز و آبی ایجاد می کند، LED LCDs  مجهز به کوانتوم دات همانند نسخه های کیولد سامسونگ از ال ای دی های آبی و لایه های کوانتوم دات به منظور تبدیل نور آبی به سبز و قرمز بهره برده اند. در تلویزیون های اولد امروزی، مواد اولد آبی و زرد به منظور ایجاد نور سفید استفاده می شود.

در هر دو مورد، فیلترهای رنگی فقط در مواقعی می توانند عبور کنند که آن رنگ برای ساب پیکسل خاص مورد نیاز باشد. فناوری تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ این روش را ساده تر کرده و از اولد به منظور ایجاد نور آبی استفاده کرده که سپس نور آبی توسط لایه کوانتوم دات به قرمز و زرد تبدیل می شود.

پس از بررسی نحوه عملکرد تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ در ذیل به مزیت های این تلویزیون های سامسونگ در مقایسه با نسخه های موجود در بازار پرداخته شده است.

مزیت فناوری تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ چیست؟

براساس این تئوری، این راهکار سامسونگ مزیت های زیادی نسبت به روش های موجود دارد. نخستین مزیت فناوری تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ در مقایسه با تلویزیون های رایج؛ استفاده از یک رنگ یا ماده اولد بوده که در نتیجه هزینه های ساخت آن کمتر و روند تولید و عرضه آسان تر می شود.

شرکت ال جی از دو ماده اولد، آبی و زرد برای هر پیکسل صفحه نمایشگر خود استفاده می کند. فیلترهای رنگ مسدودکننده نور منجر به ایجاد سبز و قرمز می شوند. QD نزدیک به 100 درصد کارایی داشته و عملکرد بهتری نسبت به فیلتر ها دارند.  می توان نتیجه گرفت که تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ  بسیار روشن تر بوده و حتی گستره رنگ های موجود نیز وسیع تر است.

علاوه براین، تلویزیون های هیبریدی سامسونگ به دلیل این که هر پیکسل می تواند خاموش شود، در مقایسه با اولد نسبت کنتراست بالاتری دارند.

با توجه به این که مواد اولد آبی زودتر از زرد و قرمز خاموش می شوند. استفاده از یک رنگ در تمام صفحه نمایشگر باعث می شود که با گذشت زمان تصاویر با کیفیت روز اول نمایش داده شود و در واقع تاری تصاویر با کندی صورت گیرد که این موضوع برای تولید کنندگان از اهمیت فوق العادی برخوردار است.

تمرکز شرکت سامسونگ در حال حاضر بر روی اندازه و بزرگ تر کردن صفحه نمایشگرهای تلویزیون است اما این فناوری می تواند بر روی اندازه صفحه نمایشگرهای گوشی هوشمند نیز تاثیر گذار باشد. به نظر می رسد که سامسونگ مشکلی با ساخت اولدهای کوچک بهتر نداشته باشد اما ظهور یک فناوری از سوی این شرکت کره ای دور از انتظار نیست.

صفحه نمایشگر OLED گوشی های سامسونگ از اولدهای آبی، سبز و قرمز بهره می برد در حالی که اولدهای ال جی از زرد-آبی استفاده می کند.

سامسونگ برای ساخت تلویزیون های اولد RGB تلاش کرد اما به مرحله سود دهی نرسید.

آینده صنعت تلویزیون

پیش بینی آینده صنعت تلویزیون با توجه به پیشرفت روز افزون شرکت های فعال در این حوزه بسیار دشوار است. احتمال کار کردن ال جی بر روی فناوری شبیه به تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ وجود دارد. به نظر می رسد که باز نشسته شدن صفحه نمایشگرهای کوانتوم دات در سال های آینده روی دهد. کوانتوم های الکترولومیسنت ویا ELQD تمام مزایای اولد و QD داشته و نگرانی ها را در خصوص مشکلات ال سی دی ویا طول عمر اولد را برطرف می کند. به نظر می رسد که این فناوری نوید روزهای خوش برای آینده صنعت تلویزیون باشد.

اما چرا سامسونگ از نام فناوری جدید QD-OLED استفاده کرده است؟ تلویزیون های موجود سامسونگ با برند QLED به بازار عرضه می شوند. با توجه به اینکه ال جی از عنوان اولد استفاده می کند، بهره بردن از عنوان هایی شبیه به آن توصیه نمی شود. بخش اول نام پنل‌ها یعنی QD به فیلترهای کوانتوم دات تلویزیون‌های QLED اشاره دارد و بخش دوم عبارت یعنی OLED از فناوری موجود در تلویزیون‌های کنونی گرفته شده است.

ذکر این نکته ضروری است که بخش فروش تلویزیون های این گروه بزرگ، سامسونگ الکترونیک با بخش تولید کننده صفحه نمایشگرهای تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ یعنی سامسونگ دیسپلی تفاوت دارد.

آینده تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ

تکنولوژی های دیگری در آینده صنعت تلویزیون نظیر MicroLED تاثیرگذار هستند که از سوی سامسونگ وسایر شرکت ها در حال توسعه هستند. این فناوری از برخی مزیت های تلویزیون هیبرید QD-OLED سامسونگ برخوردار است و در واقع در فاصله زمانی بین QD-OLED و کوانتوم دات مستقیم قرار دارد. فناوری MicroLED نیز از کوانتوم دات استفاده می کنندو کابردی فراتر از صفحه نمایشگرهای تلویزیون خواهند داشت.

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • سامسونگ,
  • تلویزیون سامسونگ,
  • تلویزیون هیبریدی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 101

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل image آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل 1402/11/08

استیو جابز ۱۴ سال قبل با معرفی اولین نسل آیپد، پایه‌های عرضه‌ی گسترده‌ی تبلت‌ها را بنیان‌گذاری کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 65

افزایش قیمت دوج کوین image افزایش قیمت دوج کوین 1402/11/02

دوج‌کوین همزمان با شایعاتی که در بستر شبکه اجتماعی ایکس دست به دست می‌شود، به بازدهی روزانه ۱۰ درصدی رسید

امتیاز:
تعداد بازدید: 82