خدمات سایت


متن کامل خبر

امکان فعالیت به‌صورت دورکاری برای کارمندان فیسبوک دائمی شد

آرشیو
مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک، در مصاحبه‌ای برنامه این شرکت در قبال مدل‌های فعالیت دورکاری برای کارمندان را توضیح داد.
1399/03/03 11:17:03 ق.ظ

پس از شیوع بیماری کرونا، بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری تصمیم گرفتند که برای حفظ سلامت کارکنانشان، دفاتر شرکت را به‌حالت نیمه تعطیل درآورند و به غیر از کارکنانی که حضورشان در شرکت الزامی است، مابقی کارمندان به‌صورت دورکاری از خانه به فعالیتشان ادامه دهند.

یکی از اولین شرکت‌هایی نیز که چنین برنامه‌ای را مطرح کرد، شرکت فیسبوک به مدیرعاملی مارک زاکربرگ بود. چندی پیش گفته شد که کارمندان فیسبوک به انتخاب خود می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۰ به فعالیتشان به‌صورت دورکاری ادامه دهند. درواقع شرکت انتخابی در اختیار کارکنان خود قرار داد که حتی اگر شعبه‌ای که کارمند در آنجا فعال است فعالیت خود را از سر گیرد، کارمند فیسبوک حق ادامه دورکاری تا پایان سال میلادی را داشته باشد.

با این حال، مارک زاکربرگ در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرده است که کارمندان این شرکت دست بازتری در ادامه به فعالیتشان به‌صورت دورکاری خواهند داشت و می‌توانند به‌صورت دائمی فعالیتشان را از خانه انجام دهند.

نکته جالب این است که فعالیت به‌صورت دورکاری تنها به کارمندان فعلی شرکت فیسبوک خلاصه نمی‌شود و گویا به یکی از حالت‌های استخدام نیروهای جدید نیز تبدیل می‌شود؛ به‌نحوی‌که کارمند جدید امکان فعالیت از خانه خواهد داشت و تنها در حالتی چنین نوع فعالیت به کارمند استخدامی ارائه نمی‌شود که حضور وی در شرکت الزامی باشد.

طبیعتا چنین مشاغلی نیز شامل مهندسان پشتیبانی از سرورها، نیروهای فروش و بخش بازاریابی می‌شود که نیاز به حضور دائمی در شرکت دارند. مارک زاکربرگ در مورد تصمیم شرکت فیسبوک در مورد ادامه فعالیت کارکنان این شرکت به‌صورت دورکاری توضیح می‌دهد:

    من فکر می‌کنم که فیسبوک به شرکتی پیشگام در عرصه دورکاری تبدیل خواهد شد؛ اما ما به نحوی دورکاری کارمندان را مدیریت خواهیم کرد که خللی در مسئولیت‌پذیری کارکنان پیش نیامده و شاهد افت راندمان کاری آن‌ها نباشیم.

زاکربرگ در ادامه مصاحبه توضیح می‌دهد که در چشم‌انداز وی طی ۵ الی ۱۰ سال آینده نزدیک به ۵۰ درصد از کارکنان دفاتر مختلف فیسبوک به‌صورت دورکاری از خانه فعالیت خواهند کرد: «چنین امری درواقع یک هدف نیست؛ اما با در نظر گرفتن تقاضای کارکنان برای ادامه فعالیتشان به‌صورت دورکاری و همچنین استخدام نیروهای دورکار می‌توان انتظار داشت که در آینده چنین اتفاقی رخ دهد.»

سران فیسبوک طی ارسال بیانیه‌ای به کارکنان شرکت اعلام کرده بودند که ادامه فعالیت به‌صورت دورکاری به شرایط گسترش بیماری کرونا بستگی دارد و به همین دلیل انتخابی در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد که تا پایان سال ۲۰۲۰ به‌صورت دورکاری فعالیتشان را ادامه دهند؛ اما در‌صورتی‌که مهار بیماری کرونا بی‌فایده بود، مهلت اعلام‌شده افزایش می‌یابد.

زاکربرگ می‌گوید طی جلسات مختلف، سران این شرکت تصمیم گرفتند که منتظر تغییر در شرایط نباشند و با اقدامی جدی خود را برای هر شرایطی آماده سازند. به همین علت انتظار می‌رود که به‌زودی استخدام نیروهای دورکار در ایالات متحده و کانادا آغاز شود.

از دیدگاه مدیرعامل فیسبوک، استخدام نیروهای حضوری در بخش‌های کوچک می‌تواند مفید باشد؛ اما در شرایط کنونی چنین تصمیمی درست نیست و فیسبوک نیاز به برنامه‌ای دارد که بتواند نیروهای مستعد را از نقاط مختلف جذب کند. گویا شرایط پیش‌آمده نیز بهترین فرصت برای فیسبوک است که اهداف خود را پیش ببرد و به فعالیت دورکاری رونق ببخشد.

در اقدام بعدی فیسبوک در نظر دارد سمت‌هایی که مناسب دورکاری هستند، مشخص شود. چنین اقدامی به سران فیسبوک در بالاتر بردن راندمان کاری شرکت و نظم بخشیدن به نیروهای دورکار کمک می‌کند.

بیماری کرونا تحولی بزرگ در کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک به وجود آورده است و به نظر می‌رسد فیسبوک یکی از پیشگامان تغییر در روش فعالیت کارمندان در آینده خواهد بود.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • فیسبوک,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 17

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود image تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود 1402/12/22

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با نمایشگر مربعی طراحی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems image راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems 1402/12/21

اخیرا امکان پیش فروش Notcoin از طریق بازار پیش از عرضه فراهم شده است. در ادامه با راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت image ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت 1402/12/21

لومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید نسل بعدی ایرپاد پرو از طریق iOS 18 قابلیت تازه‌ای برای کمک به شنوایی کاربران ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24