خدمات سایت


متن کامل خبر

نکاتی که باید در هنگام خرید سرور اختصاصی ایران رعایت کرد

آرشیو
سرور اختصاصی ایران یک نوع سرور است توانسته ویژگی های برتری را از خود به اشتراک بگذارد، اما در هنگام خرید آن باید نکات مختلفی در در نظر گرفته شود. هزینه و امنیت آن دو نمونه از مهم ترین موارد موجود هستند.
1399/03/19 11:14:14 ق.ظ

سرور اختصاصی ایران یک نوع سرور است توانسته ویژگی های برتری را از خود به اشتراک بگذارد، اما در هنگام خرید آن باید نکات مختلفی در در نظر گرفته شود. هزینه و امنیت آن دو نمونه از مهم ترین موارد موجود هستند. سرعت بالا، پایداری و کیفیت ارتباط ویژه، هزینه کاربردی پایین و در نهایت امنیت در مجموعه سرور ایران جای خود را پیدا کرده اند. حال موردی که باید به آن توجه بسیار زیادی کنی.د خرید آن است که تمامی مزیت های موجود در این نکات خودشان را جای داده اند ولی همانطور که اشاره شد، مهم ترین آن ها هزینه و امنیت می باشد. در ادامه شما را با نکاتی که باید در هنگام خرید سرور اختصاصی ایران باید رعایت کنید، آشنا خواهیم کرد.

امنیت؛ اولین و اصلی ترین قدم برای خرید سرور اختصاصی ایران

برای اینکه بتوان مقوله مهم امنیت را مورد بررسی قرار دارد، باید به لایه های مختلف این ویژگی توجه کرد. چهار لایه اصلی در امنیت وجود دارند که هر کدام از آن وظیفه خاصی از سرور را بر عهده می گیرند. به عنوان مثال لایه اول کاملا با شبکه در ارتباط است. در لایه دوم شاهد حضور سیستم عامل، سرویس ها و نرم افزارها خواهید بود. در لایه سوم نیز می توان عملیات پشتیبان گیری را به انجام رساند و در نهایت لایه چهارم نیز برای به انجام رساندن مانیتورینگ طراحی شده است.

از این رو در هنگام خرید سرور به هر چهار لایه باید توجه زیادی داشته باشید. البته ذکر این نکته نیز ضرورت بسیاری دارد. هیچ امنیتی صد در صد نیست و تمامی مباحث مربوط به صورت نیز می باشند. پس نباید خیال خودتان را به طور دائمی رعایت کنید.

امنیت شبکه؛ زیر مجموعه امنیت اصلی

امنیت شبکه را می توان زیر مجموعه ای از امنیت اصلی به حساب آورد. چرا که برقراری آن رابطه کاملا مستقیمی با سرور دارد. یعنی هر چقدر سرور اختصاصی شما که آن را خریداری و یا اجاره کرده اید، بهتر باشد، به همان اندازه نیز شاهد حضور امنیت بالا هستید. البته پیشنهادی که وجود دارد این است که تا حد ممکن از اجاره کردن سرور دوری کنید؛ چرا که در رابطه با امنیت نمی توانید به طور مستقیم وارد عمل شوید.

البته اگر سرور شما نیز به صورت اختصاصی نباشد، مسئولیت برقراری امنیت بر عهده دیتاسنتر خواهد بود. از این رو برای داشتن امنیت شبکه بهترین کاری که می توانید به انجام برسانید این است که یک سرور اختصاصی ایران را برای خود خریداری کنید تا بتواند حملات را به راحتی شناسایی و آن ها را دفع و کنترل کند.

سرور اختصاصی ایران؛ یک انتخاب ویژه برای مدیران سایت و اپلیکیشن هایی است، که کاربر داخل ایران دارند. خرید سرور اختصاصی ایران یعنی خرید سرور با منابع کاملاً اختصاصی، پشتیبانی حرفه‌ای، سرعت‌بالا، سیستم‌عامل دلخواه و قیمت اقتصادی.

امنیت سیستم عامل؛ لایه دوم از امنیت

امنیت سیستم عامل و سرویس های مختلف ارتباط و وابستگی کاملی با کاربر سایت دارد. چرا که در رابطه با این دو موضوع حضور دیتاسنتر و یا خدمات دهنده های مربوطه معنایی ندارد. برای خرید سرور اختصاصی ایران حتما توجه داشته باشید که به عنوان یک کاربر موارد زیر را در رابطه با سیستم عامل و یا سرویس رعایت نمایید:

  • دیواره آتش و یا فایروال را حتما فعال کنید تا بخشی از امنیت مورد نیاز تامین شود.
  • دسترسی کاربران را تا جایی که امکان پذیر می باشد، محدود کنید. به عنوان مثال اگر تنها مجموعه ای از کارمندان یک شرکت به آی پی اتصال می کنند، به گزینه های دیگر اجازه این کار را ندهید.
  • زمانی که می خواهید سرویس را تحویل دهید، یادتان نرود که نام کاربری را تغییر دهید. البته به منظور امنیت بیشتر باید این نام را به صورت دوره ای عوض کنید.
  • رمز عبور نیز نکات مربوط به نام کاربری را به خود اختصاص داده است؛ با این تفاوت که رمز عبورتان نباید ساده باشد و برای امنیت بیشتر از کاراکترهای مختلف، اعداد و حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید.


پشتیبان گیری؛ امنیت بعدی در لایه بعدی

از دیگر نکاتی که در خرید سرور اختصاصی ایران باید به آن توجه شود، پشتیبان گیری می باشد. عملیات بکاپ از هارد ها و داده ها انجام می گیرد. یک سرور اختصاصی باید به گونه باشد تا بتواند حافظه بالایی را در اختیار شما قرار دهد. این عملیات می تواند هزینه های زیادی را با خود به همراه داشته باشد ولی با رعایت کردن اصول ها و بهره مندی از تکنولوژی های مختلف می توانید با هزینه های اقتصادی مناسب این کار را به انجام برسانید.

جمع بندی

سرور اختصاصی ایران در هنگام خرید نکات مختلفی را در بر میگیرد که به تمامی آن ها پرداخته شد. امنیت عضو اصلی از یک سرور و سایت می باشد که در صورت عدم حضور آن با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد. به همین علت تامین آن را در اولویت باید قرار داد.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • سرور اختصاصی,
  • سرور اختصاصی ایران,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 162

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است image سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است 1402/10/30

سم آلتمن می‌خواهد با جذب میلیاردها دلار سرمایه و ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی وابستگی خود به انویدیا را کاهش دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 112

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 510