خدمات سایت


متن کامل خبر

تفاوت هاست و سرور به زبان ساده

آرشیو
معمولاً با اصطلاحاتی مانند "هاست" و "سرور" روبرو می‌شویم، تفاوت هاست و سرور چیست؟ درک تفاوت بین آنها برای هر کسی که در قلمرو آنلاین حرکت می‌کند بسیار مهم است. در این مقاله، تفاوت‌های بین هاست‌ها و سرورها را بررسی می‌کنیم و نقش متمایز آنها را در چشم‌انداز دیجیتال روشن می‌کنیم.
1402/06/18 02:07:47 ب.ظ

معمولاً با اصطلاحاتی مانند "هاست" و "سرور" روبرو می‌شویم، تفاوت هاست و سرور چیست؟ درک تفاوت بین آنها برای هر کسی که در قلمرو آنلاین حرکت می‌کند بسیار مهم است. در این مقاله، تفاوت‌های بین هاست‌ها و سرورها را بررسی می‌کنیم و نقش متمایز آنها را در چشم‌انداز دیجیتال روشن می‌کنیم.

با توجه به اینکه افراد و مشاغل زیادی در تلاش برای ایجاد حضور آنلاین خود هستند، درک تفاوت بین این دو مؤلفه اساسی ضروری است. چه صاحب وب‌سایت، یک توسعه‌دهنده یا صرفاً یک علاقه‌مند به اینترنت باشید، این مقاله بینش‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما را با دانستن تفاوت هاست و سرور برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد سرمایه‌گذاری‌های آنلاین خود مجهز می‌کند.

سرور چیست؟


درک اینکه سرور چیست می‌تواند پیچیده باشد، بنابراین ما می‌خواهیم این را به اصطلاحات ساده تبدیل کنیم - تا همه بتوانند از آن مطلع باشند!

اول از همه، سرور می‌تواند هم نرم افزار و هم سخت افزار باشد. نقش آن ارائه خدمات به هر دستگاهی است که به شبکه متصل است. اما، و این بزرگ است اما… همه دستگاه‌های متصل میزبان نیستند.

دستگاه هایی که از این نوع خدمات استفاده می‌کنند، Client نامیده می‌شوند و همچنین می‌توانند سخت افزاری یا نرم افزاری باشند. یک سرور می‌تواند به طور همزمان از یک دستگاه یا دستگاه های مختلف به چندین کاربر خدمات دهد.

ازبرندهای محبوب و معروف جهانی سرورها میتوان سرور HP یا سرور DELL و سرور SUPERMICRO، سرور CISCO و سرور IBMرا نام برد.

ضمنا شما می‌توانید برای خرید سرور سایت خود به وب رمز رجوع کنید.

هاست چیست؟


هاست را به عنوان ماشینی در نظر بگیرید که می‌تواند به دستگاهی در شبکه متصل شود. همانطور که در بالا ذکر شد، این می‌تواند شامل رایانه شخصی، لپ تاپ کاری یا حتی آیفون وفادار شما باشد. این تعامل یک هدف را تکمیل می‌کند و با انتظارات زندگی قرن 21، ما دائماً در ارتباط هستیم.

شبکه، به زبان ساده، مجموعه‌ای از دستگاه‌ها است که همگی دارای آدرس پروتکل اینترنت (IP) و نرم‌افزار خاصی هستند که به دستگاه‌های شما اجازه می‌دهد تا با هم ارتباط برقرار کنند و دستورالعمل‌ها را درک کنند.

هر زمان که یک میزبان با نام میزبان نمایش داده می‌شود، سیستم نام دامنه (DNS) آن را به آدرس IP تبدیل می‌کند تا ترجمه یکپارچه بین دستگاه‌ها و شبکه‌ها داشته باشد.

فهمیده شد؟ عالی! پس بیایید کمی‌عمیق تر برویم ... همه دستگاه‌ها را نمی‌توان میزبان در نظر گرفت. هر نوع دستگاهی که آدرس IP خود را ندارد نمی‌تواند به عنوان میزبان طبقه بندی شود، این شامل؛ هاب ها، سوئیچ ها، روترها یا تقویت کننده های وای فای.

4 تفاوت هاست و سرور

۱- شبکه

تفاوت اصلی بین میزبان و سرور این است که هاست یک کامپیوتر یا دستگاه دیگری است که به شبکه متصل می‌شود در حالی که سرور یک نرم افزار یا یک دستگاه سخت افزاری است که به برنامه‌ها یا دستگاه های دیگر در شبکه خدمات ارائه می‌دهد. شبکه کامپیوتری مجموعه ای از دستگاه های محاسباتی است که برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری منابع به یکدیگر متصل شده اند.

هاست و سرور دو اصطلاح در شبکه های کامپیوتری هستند. هاست دستگاهی است که به شبکه متصل می‌شود. به آن گره نیز می‌گویند. این می‌تواند دستگاهی مانند رایانه رومیزی، لپ تاپ و غیره باشد. از سوی دیگر، سرور امکانات مختلفی را برای سایر دستگاه های شبکه فراهم می‌کند. به عنوان مثال، یک سرور فایل فایل های موجود در شبکه را ذخیره و مدیریت می‌کند.

۲- میزبانی فایها و دیتاها

"سرور" سیستمی ‌است که منابع شبکه را مدیریت می‌کند و به درخواست‌ها پاسخ می‌دهد. "میزبان" هر وسیله ای است که با دستگاه های دیگر در یک شبکه ارتباط برقرار می‌کند که می‌تواند سرور، ایستگاه کاری یا هر نوع دستگاه دیگری باشد.سرور دستگاهی است که میزبان یک یا چند پایگاه داده است و دسترسی مشتری به داده را از طریق اتصال شبکه مدیریت می‌کند.

سرورها تجهیزاتی هستند که روی قفسه قرار می‌گیرند و در شرکت های بزرگ و مراکز داده برای یک هدف خدماتی خاص استفاده می‌شوند.سرورها اغلب می‌توانند برای مدیریت یک یا چند عملیات اینترنتی بر اساس پیچیدگی معماری سازمان، فرکانس مشتری، نیازهای دسترسی، مصرف دیسک و غیره برنامه ریزی شوند.هاست می‌تواند هر ماشینی باشد که به سایر دستگاه های شبکه متصل می‌شود یا با آنها تعامل دارد.

فقط یک لحظه به آن فکر کنید و متوجه منظور من خواهید شد.یک شبکه از هر تعداد دستگاه تشکیل شده است که هر کدام آدرس IP مخصوص به خود را دارند (پروتکل اینترنت). نه تنها این، بلکه هر کدام نرم افزار مخصوص به خود را خواهند داشت که به آن اجازه می‌دهد در شبکه کار کند.

۳- تنظیمات dns منحصر بفرد

هاست، که گاهی اوقات به عنوان میزبان شبکه از آن یاد می‌شود، هر دستگاهی است که به یک شبکه کامپیوتری متصل است. به آن یک آدرس IP منحصر به فرد داده می‌شود و می‌تواند به عنوان منبع خدمات، اطلاعات و برنامه های کاربردی برای ایستگاه های کاری دیگر کاربران، که به عنوان پایانه های راه دور شناخته می‌شوند، خدمت کند.

هنگام صحبت با دستگاه های دیگر، آدرس IP برای شناسایی هر دستگاه استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید که میزبان های مختلف ممکن است به جای شماره IP، "نام میزبان" داشته باشند. DNS(سیستم نام دامنه) نام میزبان را به یک آدرس IP ترجمه می‌کند که دستگاه‌ها می‌توانند در این سناریو بخوانند.

۴- سرویس دهی

میزبان وب سرویسی است که به افراد یا سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا طبق تعریف میزبان اینترنت، یک صفحه وب یا وب سایت را در اینترنت قرار دهند. ارائه دهنده خدمات میزبان وب شرکتی است که خدمات و فناوری های مورد نیاز برای در دسترس قرار دادن یک صفحه وب یا وب سایت در اینترنت را ارائه می‌دهد.

وب سایت‌ها بر روی سرورهایی که رایانه های تخصصی هستند ذخیره یا میزبانی می‌شوند. اگر یک کاربر اینترنتی بخواهد وب سایت شما را ببیند، باید URL شما را در مرورگر خود وارد کند و رایانه او به سرور شما متصل می‌شود و وب سایت شما را از طریق مرورگر برای او ارسال می‌کند.برای اینکه بتوانید با بسیاری از شرکت های هاستینگ میزبانی کنید، باید نام دامنه خود را داشته باشید.

رایانه ای که از طریق یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی به اینترنت متصل می‌شود، گاهی اوقات به عنوان میزبان شناخته می‌شود، به خصوص زمانی که از PPP برای برقراری اتصال شبکه استفاده می‌شود. به محض اینکه اتصال شبکه برقرار شد، به دستگاه یک آدرس IP اختصاص داده می‌شود.

نتیجه گیری

به عبارت ساده، تمام وب سایت های موجود در اینترنت بر روی یک سرور در جایی از جهان قرار دارند. هاست نشان دهنده شرکتی است که سرورهای زیادی را سازماندهی می‌کند و وب سایت شما را با قیمتی به سروری که مالک آن است اضافه می‌کند.

تفاوت بین هاست و سرور در این است که هاست دستگاهی (یا رایانه) است که به شبکه متصل می‌شود، در حالی که سرور یک دستگاه سخت افزاری یا نرم افزاری است که به دستگاه ها/برنامه های دیگر در شبکه خدمات ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید جهت مشاوره و خرید و نصب هاست یا سرور و راه اندازی آن از متخصصین و کارشناسان مجرب وب رمز یاری بگیرید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • سرور,
  • هاست,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 250

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 546

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 99

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 268

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 159