خدمات سایت


متن کامل خبر

سازمان بهداشت جهانی:مرگ زودرس 10هزار و600 ایرانی بر اثر آلودگی هوا تا سال آینده

آرشیو
وی در پایان تصریح کرد: برای کاهش میزان آلودگی هوا باید برنامه جامع آلودگی هوای تهران هرچه سریع‌تر بازنگری و با جدیت اجرایی شود...
1389/11/02 01:05:33 ق.ظ

رییس مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا سال 2012 در ایران 10هزار و 600 نفر براثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می شوند که یک سوم این تعداد مربوط به شهر تهران و یک سوم دیگر مربوط به استان های درگیر گردوغبار است.

به گزارش ایسنا، دکتر ندافی در جلسه هم اندیشی کاهش معضلات آلودگی هوای شهری افزود: بر اساس مدل ریاضی در سال 86 ، 2658 نفر بر اثر ذرات معلق، 15 نفر براثر میزان co و 72 نفر بر اساس میزان اوزون موجود درهوا جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه از قرار گرفتن اطلاعات روزانه میزان آلودگی هوای تهران از اول بهمن ماه سال جاری روی سایت وزارت بهداشت(وب دا) خبر داد و گفت:تمام گزارش‌ها براساس استانداردهای موجود درباره آلودگی هوا تنظیم می شود.

ندافی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: به ازای مصرف هر واحد سوخت در کشور، آلاینده‌های مختلفی در هوا پخش می شود و هر منبع سوختی دارای سهمی در آلودگی هوا است و سهم منابع متحرک درمیزان آلودگی هوا 89 است.

رئیس مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت 37 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تهران اظهار کرد: مهمترین مشکلی که درحال حاضر باعث تشدید آلودگی هوا در تهران می‌شود مربوط به جمعیت، مصرف سرانه و میزان سوخت مصرفی است.

وی افزود: استانداردهای ملی آلاینده‌های آلودگی هوا که برای سال 90-88 اعلام شده است به مواردی مانند میزان ذرات معلق، مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ازن ودیگرآلاینده ها مربوط می‌شود و دست پیدا کردن به این موارد در هر روز دست نیافتنی است.

رییس مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت درباره ذرات معلق هوا اظهارکرد: ذرات معلق موجود در هوا خطرناک‌ترین آلاینده ای است که باعث مرگ و میر افراد شهرنشین می شود و خوشبختانه در این چند روز میزان این آلاینده به بسیار کاهش یافته است.

ندافی با بیان اینکه میزان آلودگی هوا ارتباطی به تغییر فصل ندارد، گفت:یکی از مواردی که درطول آلودگی هوا مشاهده می شود، وجود ارتباط بین ارجاع به اور‍ژانس کشور ومیزان آلودگی هواست. چراکه نتایج مطالعات نشان می دهد که مشکلات تنفسی وقلبی با افزایش آلودگی هوا رابطه مستقیمی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: برای کاهش میزان آلودگی هوا باید برنامه جامع آلودگی هوای تهران هرچه سریع‌تر بازنگری و با جدیت اجرایی شود.

منبع : نیاز روز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37