خدمات سایت


متن کامل خبر

تیم کوک با یادآوری سرمایه‌گذاری اپل در ژاپن، غیرمستقیم به نخست‌وزیر این کشور هشدار داد

آرشیو
تیم کوک با نخست‌وزیر ژاپن دیدار کرد تا ضمن یادآوری سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری اپل در این کشور، برای قوانین محدودکننده‌ی اپ استور لابی‌گری کند.
1401/10/10 12:22:51 ب.ظ

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در تور آسیایی خود به ژاپن سفر کرد و اکنون اپل اینسایدر از جلسه بین کوک و نخست‌وزیر این کشور خبر می‌دهد. ظاهرا تیم کوک به نخست‌وزیر ژاپن توصیه کرده است که این کشور قبل از تصویب قانون متمرکز بر توزیع اپلیکیشن، به حفظ حریم خصوصی کاربران فکر کند.

اتحادیه‌ی اروپا در حال تصویب نهایی قانونی است که به‌موجب آن اپل مجبور می‌شود مجوز فعالیت فروشگاه‌های متفرقه‌ی اپلیکیشن را در iOS صادر کند. اپل همواره نسبت‌به این قانون موضع داشته و گفته است چنین کاری باعث کاهش امنیت کاربران آیفون می‌شود. تیم کوک در رایزنی با مقامات سیاسی تلاش کرده است قوانین را اصلاح کند. او در جدیدترین نمونه‌ی رایزنی‌هایش به گفت‌و‌گو با نخست‌وزیر ژاپن مشغول شده است.

تیم کوک ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۴ آذر ۱۴۰۱) در شهر توکیو با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس حزب لیبرال دموکرات، دیدار کرد. منابع آگاه می‌گویند در این جلسه درباره‌ی مسائل مختلف ازجمله توزیع اپلیکیشن صحبت شده است. تیم کوک خواستار وضع قوانینی شده که از نقض حریم خصوصی و امنیت کاربران جلوگیری کند.

دولت ژاپن اوایل سال ۲۰۲۲ گفت به‌دنبال معرفی قوانین جدیدی است تا از رقابت منصفانه در حوزه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل اطمینان حاصل کند. شورای رقابت بازارهای دیجیتال قوانینی توصیه کرد تا توانایی اپل و گوگل برای تغییر شرایط بازار محدود شود، اما اپل با این قوانین مخالفت کرد. اپل در آن زمان گفت هرگز در جایگاه رهبر بازار اپلیکیشن نبوده و همچنان در حال مواجهه با «رقابت شدید در تمامی بخش‌های تجاری است.»
با سفر تیم کوک به کارخانه سرّی سونی، تجهیز آیفون ۱۵ به سنسور پیشرفته جدید ژاپنی‌ها ...
تیم کوک، مدیرعامل اپل، به کارخانه‌ی سرّی سونی رفته است تا از آنجا بازدید کند. کوک برای نخستین‌بار به‌طو عمومی تأیید کرده است که آیفون‌ها به حسگر تصویر ساخت سونی مجهزند.
با سفر تیم کوک به کارخانه سرّی سونی، تجهیز آیفون ۱۵ به سنسور پیشرفته جدید ژاپنی‌ها محتمل‌تر شد

تیم کوک در جلسه‌ی ۲۴ آذر به فومیو کیشیدا یادآوری کرد که اپل در پنج سال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در زنجیره‌ی تأمین ژاپن سرمایه‌گذاری کرده و توجه خود را به این کشور افزایش داده است.

نخست‌وزیر ژاپن از اپل درخواست کرده است به این کشور برای روی‌کار‌آوردن نسخه‌ی دیجیتالی کارت ملی کمک کند. گفته می‌شود کوک از این ایده استقبال کرده اما گفته که اپل با تمرکز بر حریم خصوصی، نگران نحوه‌ی مدیریت کارت‌های ملی است.

جلسه‌ی بین تیم کوک و فومیو کیشیدا قبل از مالیات ۹۸ میلیون دلاری اپل انجام شده است.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپل,
  • تیم کوک,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34