خدمات سایت


متن کامل خبر

نفرين مالباختگان دامن سارقان را گرفت؛ دستگيري بيش از 100 سارق در جريان يك پرونده قتل

آرشیو
در جريان دستگيري يك متهم به قتل، پرونده سرقت‌هاي متعدد از لوازم خودرو باز شد كه در نهايت بيش از 100 سارق در اين رابطه دستگير شدند.
1389/11/10 12:41:11 ق.ظ

نيمه‌شب 9 اسفند سال گذشته، مأموران كلانتري 173 امين‌آباد در حين گشت‌زني در جاده نظامي متوجه خودروي پژو 405 خاكستري رنگي شدند كه در مقابل پمپ بنزين و در حالي كه هر چهار درب خودرو باز بود، به صورت رها شده قرار داشت و فرد يا افرادي نيز در اطراف آن حضور نداشتند.

با بررسي‌هاي بيشتر و بازرسي داخل خودرو كارآگاهان خود را در برابر جسد مرد جواني، حدودا 20 ساله مشاهده كردند كه در صندوق عقب خودرو قرار داشت.

با اعلام خبر كشف جسد به بازپرس كشيك ويژه قتل دادسراي عمومي و انقلاب شهر ري و پليس آگاهي، بازپرس شعبه هفتم دادسراي شهرري به همراه عوامل تشخيص هويت و تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ در محل حاضر شدند. با بررسي‌هاي مقدماتي عوامل تشخيص هويت كه نشان از ارتكاب قتل بر اثر ضربات جسم برنده داشت، پرونده در اختيار كارآگاهان اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، در اولين مرحله هويت مقتول به نام فريدون.م(19 ساله) مورد شناسايي قرار گرفت؛ در مرحله بعدي تحقيقات، كارآگاهان با بهره‌گيري از سيستم جامع پليس موفق به شناسايي مالك پژو 405 به هويت "مسعود.ز " (22 ساله) شدند.

با حضور "مسعود.ز " در اداره دهم وي در اظهارات اوليه خود به كارآگاهان گفت: فريدون از دوستان من است؛ ديروز فريدون با من تماس گرفت و به بهانه اينكه قصد دارد تا خواهرش را از تهران به شهرري بياورد از من خواست تا ماشينم را به صورت امانت در اختيار او قرار دهم و من نيز به واسطه دوستي با او اين كار را انجام داده‌ام و از ساير اتفاقاتي كه منجر به قتل فريدون شده هيچگونه اطلاعي ندارم.

در ادامه تحقيقات پليسي، كارآگاهان از ارتباط مقتول با خانم جواني به نام "فريبا.چ "، 20 ساله اطلاع پيدا كردند. با شناسايي محل سكونت فريبا در خيابان دستواره منطقه خزانه، وي در تاريخ 12 اسفند در پليس آگاهي تهران بزرگ حاضر و ضمن تأييد ارتباط خود با مقتول به كارآگاهان گفت: در تاريخ 8 اسفند، جوان شروري به نام "محمد.ب " كه از افراد سابقه‌دار در منطقه علي‌آباد است با تهديد چاقو مرا سوار ماشين كرد و از من خواست تا با فريدون در سه راه تقي‌آباد شهرري قرار ملاقات بگذارم؛ من نيز از ترس جانم با فريدون تماس گرفتم و موضوع را با او در ميان گذاشتم و او قبول كرد تا در محل قرار حاضر شود.

وي ادامه داد: به محض حضور مرتضي در محل و پياده شدن از يك دستگاه پژو 405 خاكستري رنگ كه گويا آن را از يكي از دوستانش گرفته بود، محمد به همراه چند جوان ديگر با فريدون درگير شدند و او را سوار همان پژو 405 خاكستري كرده و از محل دور شدند و مرا نيز در همانجا رها كردند و از آن زمان به بعد، از سرنوشت فريدون هيچ اطلاعي ندارم.

با اطلاعات به دست آمده در خصوص درگيري "محمد.ب " با مقتول، شناسايي مخفيگاه متهم و دستگيري او در دستور كار كارآگاهان اداره دهم قرار گرفت. كارآگاهان در بررسي اطلاعات مجرمان سابقه‌دار اطلاع پيدا كردند "محمد.ب " از افراد سابقه‌داري است كه پيش از اين بارها دستگير و روانه زندان شده و در زمينه فعاليت‌هاي مجرمانه به ويژه در سرقت لوازم داخل خودرو با تعدادي از سارقان سابقه‌دار در ارتباط است.

با شناسايي مخفيگاه "محمد.ب " در ميدان تختي كارآگاهان اطلاع يافتند كه متهم از تاريخ حاد ثه از مخفيگاه خود خارج شده و تاكنون به آن مراجعه نكرده است كه اطلاعات به دست آمده نشان از متواري شدن "محمد.ب " داشت.

با توجه به متواري بودن متهم، مشخصات "محمد.ب " به همراه تصاوير به دست آمده از او در اختيار كليه واحدهاي پليس، به ويژه پليس آگاهي، در سطح كشور قرار گرفت. سرانجام در فروردين ماه سال 89 كارآگاهان اداره دهم اطلاع پيدا كردند كه متهم تحت تعقيب آنها در ساعت يك بامداد 23 فروردين، در محدوده پارك شهيد رجايي توسط مأموران كلانتري 130 نازي‌آباد دستگير شده است كه بلافاصله متهم جهت انجام تحقيقات به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

با انتقال "محمد.ب " به اداره دهم و آغاز تحقيقات كارآگاهان اداره دهم، وي در اعترافات اوليه خود به كارآگاهان گفت: روز حادثه به همراه يكي از دوستانم به نام "مرتضي.ح " و 3 نفر از دوستانش، فريدون را با تهديد چاقو سوار خودرو پژو 405 كرده و در طول مسير حركت او را مورد ضرب و جرح قرار داديم.

"محمد.ب " در اعترافات اوليه خود به كارآگاهان گفت: قبول دارم كه در ضرب و جرح فريدون حضور داشته‌ام، اما ضربات اصلي چاقو را "مرتضي " زده است.

با توجه به اعترافات اوليه "محمد.ب " كه قاتل اصلي فريدون را شخص ديگري به هويت "مرتضي.ح " معرفي كرده بود، شناسايي و دستگيري اين متهم در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت. در ادامه كارآگاهان اطلاع پيدا كردند "مرتضي.ح " يكي از مجرمان سابقه‌دار در امر "شرارت " است كه بارها به عنوان اراذل و اوباش دستگير و روانه زندان شده و در حال حاضر نيز به اتهام خريد و فروش مواد مخدر صنعتي كراك دستگير و روانه زندان ورامين شده است كه بلافاصله با انجام هماهنگي‌هاي قضايي و جهت انجام تحقيقات به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

با آغاز تحقيقات از "مرتضي.ح " وي با معرفي "محمد.ب " به عنوان قاتل، در اعترافات خود به كارآگاهان گفت : "محمد " با مقتول اختلاف حساب مالي داشت و براي همين از من خواست تا به همراه چند نفر از دوستانم در زمان ملاقاتش با فريدون، او را همراهي كنم تا هم طلب خود را از از فريدون گرفته و هم از او زهرچشم بگيرد؛ براي همين از طريق تحت فشار قرار دادن فريبا، فريدون را مجبور كرد تا در محل ملاقات حاضر شود و پس از آن، او را با تهديد چاقو سوار ماشين كرديم.

مرتضي در اعترافات خود با معرفي "محمد.ب " به عنوان قاتل، در توضيح اين موضوع به كارآگاهان گفت: داخل خودرو محمد با استفاده از چاقو چندين ضربه به سينه فريدون وارد كرد؛ پس از رسيدن به منطقه "باغ انگوري " و در زمان پياده كردن فريدون متوجه شديم كه او كشته شده است. براي همين به سرعت او را در داخل صندوق عقب قرار داده و جسد فريدون را به همراه پژو 405 به جاده نظامي انتقال داده و هر 5 نفرمان از محل متواري شديم.

با شناسايي سه متهم ديگر پرونده كه در زمان ارتكاب قتل در داخل خودرو پژو 405 حضور داشتند، دستگيري آنها در دستور كار قرار گرفت و اين سه متهم به اسامي محمد.ز (22 ساله)، رضا.الف (20 ساله ) و تقي.ش (20 ساله) نيز پس از شناسايي مخفيگاهشان در منطقه سه راه تقي‌آباد ورامين در مورخه 4 بهمن‌ماه دستگير و پس از انتقال به پليس آگاهي، "محمد.ب " را به عنوان قاتل معرفي كردند.

با دستگيري تمامي متهمان پرونده و اطلاعات بدست آمده در خصوص ارتكاب قتل توسط "محمد.ب "، وي در ادامه تحقيقات لب به اعتراف گشود و به كارآگاهان گفت: فريدون واسطه فروش اموال مسروقه به ويژه لوازم داخل خودرو به يكي از خريداران اموال مسروقه به نام "مسعود.ز " ( مالك خودرو پژو 405 خاكستري كشف شده در صحنه ارتكاب قتل) بود اما نزديك به دو ماه مي‌شد كه در ازاي اموالي كه به فريدون تحويل داده بودم هيچگونه پولي از او دريافت نكرده بودم؛

وي افزود: پس از بالا گرفتن اختلافاتم با فريدون در خصوص گرفتن پول اموال مسروقه، يك روز او به محل سكونت من و خانواده‌ام در منطقه ميدان تختي آمد و در حالي كه من در خانه حضور نداشتم، در ميان اهالي محل اقدام به دادن ناسزا به من و خانواده‌ام كرد و به همين علت تصميم گرفتم تا با طرح نقشه‌اي او را ادب كنم؛ روزي كه فريدون را به محل قرار در سه راه تقي‌آباد كشانديم، هر 5 نفرمان (5 متهم پرونده) به علت مصرف مشروبات الكلي در وضعيت طبيعي قرار نداشتيم و تنها در زماني كه در "باغ انگوري " قصد داشتيم تا فريدون را از ماشين پياده كتيم متوجه مرگ او شديم.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به سوابق متهم اصلي پرونده (محمد.ب) در سرقت لوازم داخل خودرو و همكاري او با اين گروه از سارقان گفت: متهم اصلي پرونده از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت به ويژه "سرقت لوازم داخل خودرو " است كه با تعداد زيادي از سارقان در ارتباط است ؛ اين متهم به همراه ديگر سارقان داخل خودرو اقدام به سرقت‌هاي متعدد در مناطق مختلف تهران و همچنين استان قم و شهرهاي شمالي كشور كرده كه در خصوص اين جرايم نيز، پرونده‌اي جداگانه در اداره بيستم پليس آگاهي تهران در حال رسيدگي است و تاكنون بيش از 100 سارق لوازم داخل خودرو، در اين پرونده شناسايي، دستگير و به تعداد زيادي سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف كرده‌اند و تحقيقات در اين خصوص همچنان در حال پيگيري است.

محمديان، در پايان خبر دستگيري 5 متهم اين پرونده گفت: متهمان با صدور قرارهاي بازداشت موقت از سوي بازپرس شعبه هفتم ويژه قتل دادسراي عمومي و انقلاب شهرري، جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7564

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6507

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7297

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8346

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8211

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8866

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8720

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8877

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9235