خدمات سایت


متن کامل خبر

این ساعت هوشمند نیازی به شارژ کردن ندارد

آرشیو
ساعت هوشمند Matrix PowerWatch گجتی است که می‌تواند بدون نیاز به منبع برق خارجی و تنها از طریق حرارت باتری خود را به‌طور خودکار شارژ کند.
1402/09/12 11:51:25 ق.ظ

در سال‌های اخیر گجت‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی مختلف در تمامی زمینه‌ها پیشرفت‌های شگرفی داشته و توانسته‌اند به محصولاتی قدرتمند و کارآمد تبدیل شوند. با این وجود نیاز آن‌ها به شارژ مشکلی است که هنوز هیچکس نتوانسته راهکاری برای آن بیابد. البته باتری‌های مدرن در مقایسه با باتری‌های قدیمی‌تر بسیار توانمندتر هستند؛ به‌طوری که میزان شارژدهی آن‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. با این حال نمی‌توان منکر نیاز دائمی دستگاه‌های دیجیتالی به باتری و شارژر شد.

اگر یک برند یا دستگاه بتواند استفاده از باتری‌ها در گجت‌ها را کنار بگذارد و این دستگاه‌ها را از شارژ کردن دائمی بی‌نیاز کند، احتمالا قادر خواهد بود انقلابی بزرگ در زمینه دستگاه‌های هوشمند به پا کند. با این وجود هنوز هیچ ایده کلی برای بی‌نیاز کردن گجت‌ها از باتری وجود ندارد. در این میان البته برخی محصولات هستند که سعی کرده‌اند با اتخاذ رویه‌ای هوشمندانه استفاده از باتری‌ها را کنار گذاشته و دستگاه‌هایی بی‌نیاز از شارژر را البته در ابعاد محدود معرفی کنند.

یکی از این دستگاه‌های مدرن و هوشمند، ساعت ماتریکس پاور واچ (Matrix PowerWatch) است. این گجت جذاب در ظاهر شبیه به یک ساعت اسپرت معمولی است که مثل بسیاری ساعت‌های هوشمند دیگر ظاهری جوان‌پسند دارد. با این وجود آن‌چه این ساعت را از سایر محصولات بازار متمایز می‌کند، عدم نیاز آن به شارژ است. اما این اتفاق چطور ممکن شده است؟ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر این ساعت هوشمند بپردازیم.

ماتریکس پاور واچ؛ ساعت هوشمند بی‌نیاز از شارژ کردن!


زمانی که کمپانی Matrix در سال 2017 جذب سرمایه برای تولید ساعت PowerWatch را آغاز کرد، شعار Powered by You (تغذیه شده توسط شما) را برای معرفی آن انتخاب کرد. این شعار در عین این که جذابیت تبلیغاتی فراوانی دارد؛ اما مکانیزم عملکرد این ساعت را نیز تا حد خوبی افشا می‌کند! این ساعت انرژی خود را از گرمای بدن شما می‌گیرد!


به بیان دقیق‌تر، ساعت پاور واچ قادر است از اختلاف دمای بدن شما و رطوبت هوای محیط برق تولید کرده و اجزای مختلف خود را تغذیه کند. بنابراین هوای خنک و بدن گرم قادر است این ساعت هوشمند را به‌گونه‌ای تغذیه کند که نیازی به هیچ منبع شارژ خارجی نداشته باشد! به این ترتیب تا زمانی که دمای هوای محیط خنک باشد و بدن فرد حرارت تولید کند، ساعت PowerWatch قادر خواهد بود به‌طور بی‌نهایت باتری خود را شارژ کند.

تنها زمانی که شارژ شدن خودکار باتری این ساعت هوشمند متوقف می‌شود، زمانی‌ست که آن را از دست خود خارج می‌کنید. البته این مشکل نیز در نسل دوم تا حد زیادی برطرف شده؛ چرا که PowerWatch 2 به همراه یک پد شارژ حرارتی روانه بازار شده که امکان شارژ سریع باتری قبل از به دست کردن آن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نسل دوم همچنین از یک سلول انرژی خورشیدی هم بهره‌مند است و می‌تواند اندکی انرژی را هم از این منبع لایزال جذب کند!

آیا تکنولوژی شارژ خودکار در آینده گجت‌ها جایی دارد؟


ساعت هوشمند Matrix Power قادر است به‌طور بی‌نهایت شارژ شود و نیازی به منبع برق خارجی ندارد. در ظاهر به نظر می‌رسد این قابلیت می‌تواند یک دستاورد بزرگ تکنولوژیک باشد. با این وجود در عمل هرگز چنین نیست!

با وجود این که باتری این ساعت هوشمند و مکانیزم شارژ آن خارق‌العاده به نظر می‌رسند؛ اما هنوز برای تولید عمده تجاری مناسب نیستند. یکی از عمده دلایل این مساله، توانایی شارژ خودکار نسبتا ضعیف است. البته الکتریسیته تولید شده از اختلاف دما کاملا از پس اجرای قابلیت‌های پایه این ساعت هوشمند مثل صفحه نمایش، ردیاب GPS و حسگر ضربان قلب برمی‌آید. با این وجود نمی‌توان انتظار داشت که این سیستم شارژ بتواند انرژی لازم برای انجام کارهای سنگین‌تر و پرزرق و برق‌تر اپل واچ را تامین کند. در این خصوص، کمپانی سازنده حتی توصیه می‌کند که ردیاب جی پی اس این دستگاه را بیش از سی دقیقه در روز روشن نکنید؛ چرا که در غیر این صورت نرخ مصرف شدن باتری سریعتر از نرخ شارژ شدن آن خواهد بود.

علاوه بر این، استفاده بهینه از سیستم شارژ خودکار این ساعت‌های هوشمند بیشتر برای افرادی مناسب است که سبک زندگی فعالی دارند. به بیان دقیق‌تر برای فراهم کردن شرایط ایده‌آل شارژ به کمک این دستگاه باید بدن شما به‌اندازه‌ای حرکات فیزیکی انجام داده باشید که بدنتان گرم باشد. علاوه بر این، محیط خنک نیز دیگر الزام مهم این ساعت هوشمند برای شارژ کردن ایده‌آل باتری است. بنابراین اگر دمای محیط بیش از ۲۵ درجه باشد یا به‌نحوی دمای بدن شما به دمای محیط نزدیک باشد، خبری از تولید انرژی توسط سیستم خودکار حرارتی این ساعت هوشمند نخواهد بود!

در عین حال علیرغم این که نمی‌توان Matrix PowerWatch را به‌طور دقیق دستگاهی بی‌نیاز از شارژر دانست؛ اما دستاورد آن در صنعت گجت‌ها بسیار ارزشمند است و ممکن است روزی واقعا بتواند این دستگاه‌ها را متحول کند. با این وجود برای رسیدن به این نقطه پیشرفت‌های بزرگ و حل برخی چالش‌های کلیدی ضروری است.

منبع : گجت نیوز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ساعت هوشمند,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34