خدمات سایت


متن کامل خبر

مردان جوان با انگيزه سرقت پول و طلا دوست خود را كشتند

آرشیو
2 مرد جوان براي سرقت پول‌ها و طلاهاي يكي از دوستان خود وي را به قتل رساندند و متواري شدند.
1389/11/13 01:46:29 ق.ظ

در ساعت 8 صبح 5 بهمن امسال مأموران كلانتري 126 تهرانپارس از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي در جريان خبر كشف جسد متعلق به كارگر يك كارگاه تراشكاري در فلكه چهارم تهرانپارس - خيابان توحيد قرار گرفتند.

با حضور مأموران كلانتري در محل و آغاز تحقيقات مقدماتي، هويت مقتول به نام مجيد 23 ساله توسط ساير همكاران وي در كارگاه تراشكاري مورد شناسايي قرار گرفت.

با توجه به آثار زخم متعدد موجود بر روي بدن مقتول كه نشان از به قتل رسيدن او توسط جسم سخت و تيز داشت، بلافاصله موضوع به قاضي كشيك ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران، عوامل تشخيص هويت و تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام و با حضور شاهنيگان و كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل، پرونده‌اي درباره رسيدگي به اين موضوع تشكيل شد.

با تشكيل پرونده مقدماتي، به دستور شاهنگيان، بازپرس شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران، تحقيقات درباره شناسايي قاتل يا قاتلان احتمالي در دستور كار كارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

بررسي‌هاي انجام شده از محل كشف و به هم ريختگي اسباب و وسايل محل زندگي مقتول نشان از آن داشت كه قاتل يا قاتلان پس از ارتكاب قتل به وارسي منزل پرداخته و به احتمال بسيار زياد اقدام به سرقت اموال با ارزش كرده‌اند.

همزمان با تحقيقات كارآگاهان اداره دهم، مأموران كلانتري 126 تهرانپارس نيز پس از حضور در محل در تحقيقات خود از كارگران شاغل در كارگاه موفق به شناسايي 2 نفر به اسامي علي و حسن شده بودند.

برابر اطلاعات بدست آمده نشخص شد علي و حسن از دوستان مقتول بوده و شب‌ها براي استراحت به كارگاه محل كار مجيد مراجعه مي‌كردند اما ناگهان رفت و آمد و تماس‌هاي خود را با محل كار مجيد قطع كرده بودند.

كارآگاهان اداره دهم در تحقيات خود اطلاع پيدا كردند كه مقتول در طول مدت زماني‌كه در كارگاه تراشكاري مشغول به كار بوده اقدام به پس‌انداز مبالغ قابل توجهي پول و همچنين خريد مقدار زيادي طلا و جواهرات از قبيل سكه‌هاي طلا كرده است اما در بازرسي‌هاي دقيق انجام شده از محل سكونت مقتول هيچگونه طلا و جواهرات و وجوه نقدي كشف نشد كه همين امر نشان از ارتكاب قتل با انگيزه مالي داشت.

در ادامه تحقيقات كارآگاهان اداره دهم، مأموران كلانتري نيز كه در تحقيقات اين پرونده حضور داشتند علي و حسن را عصر روز بعد دستگير كرده و جهت انجام تحقيقات تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دادند.

با وجود آنكه اطلاعات بدست آمده در پرونده نشان از آن داشت كه علي 19 ساله و حسن 35 ساله هر شب به محل استراحت مجيد مراجعه كرده و در شب حادثه نيز قرار بر آن بوده تا آنها براي گذراندن شب و استراحت به كارگاه تراشكاري مراجعه كنند، اما آنها همچنان در تحقيقات ابتدايي منكر هرگونه نقش و مشاركت خود در ارتكاب قتل بودند.

كارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه علي و حسن مقاديري طلا را به صورت امانت در نزد يكي از دوستان خود گذاشته‌اند؛ با شناسايي اين فرد به نام حميد 23 ساله و تحقيقات انجام شده، وي به كارآگاهان گفت: روز 5 بهمن علي و حسن به من مراجعه و يك بسته حاوي مقاديري طلا و جواهرات را به صورت امانت نزد من گذاشتند و از من خواستند تا اين طلاها را براي چند روز نزد خود نگهداري كنم و قول دادند تا در عرض چند روز طلاها را از من بازپس بگيرند.

با توجه به اظهارات اين فرد و كشف بيش از 150 گرم انواع طلا و جواهرات و شناسايي طلاها به عنوان طلاهاي سرقت شده از مقتول، علي و حسن به ناچار لب به اعتراف گشودند و به قتل مجيد اعتراف كردند.

علي و حسن در اعترافات خود به كارآگاهان گفتند: از حدود يك سال پيش با مجيد ارتباط داشتيم؛ هربار كه براي گذران شب به محل استراحت مجيد مي‌رفتيم، او با مطرح كردن اين موضوع كه در حال پس‌انداز مقدار زيادي پول نقد، سكه و طلا و جواهرات است و قصد دارد تا اين طلاها و جواهرات را براي خانواده خود بفرستد، طلا و جواهراتش را به ما نشان مي‌داد.

اين افراد مدعي شدند ما پس از گذشت مدتي كار در تهران، تصميم به ادامه زندگي و كار در خارج از كشور گرفته بوديم و به همين علت تصميم گرفتيم تا قبل از سفر خود به خارج از كشور، پول‌ها و طلاهاي مجيد را نيز سرقت كنيم و براي همين تصميم گرفتيم تا ابتدا مجيد را به قتل رسانده تا پس از وارسي منزل طلاها و پول‌ها را سرقت كنيم.

علي و حسن در ادامه اعترافات خود و درباره ارتكاب قتل نيز به كارآگاهان گفتند: پس از آنكه تصميم به قتل و سرقت پول‌ها و طلاهاي مجيد گرفتيم، در روز 4 بهمن با او تماس گرفته و عنوان كرديم كه براي شب نشيني و گذراندن شب به محل كار او خواهيم رفت؛ زمان حضور در كارگاه را، به گونه‌اي انتخاب كرديم تا مجيد در كارگاه تنها باشد؛ پس از خوردن شام و ديدن فيلم تصميم به خوابيدن گرفتيم اما در نيمه‌هاي شب هر 2 نفر بيدار شديم و با توجه به طرح و نقشه‌اي كه از قبل هماهنگ كرده بوديم با يك قبضه چاقو و يك عدد چكش، در حاليكه مجيد در خواب بود او را با وارد كردن ضربات متعدد چاقو و چكش به قتل رسانده و پس از به قتل رساندن مجيد و سرقت طلاهاي او از كارگاه خارج شديم و تصميم داشتيم تا قبل از شناسايي شدن توسط پليس به سرعت از كشور خارج شويم و پول حاصل از فروش طلاها را سرمايه‌ كاري خود كنيم اما توسط مأموران دستگير شديم.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر با توجه به اعترافات صريح متهمان، هر دو متهم جهت تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7571

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6510

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7304

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8347

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8213

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8869

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8723

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8880

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9236