خدمات سایت


متن کامل خبر

دزدها، دست طلافروش را با قمه قطع كردند!

آرشیو
متهم در اعترافات خود گفت: طراح اصلي اين سرقت فردي به نام حميد است كه چند سال در بازار تهران كارگاه طلاسازي داشت و به دليل ارتباط با فروشندگان طلاي كيفي، از نحوه و زمان انتقال طلاها اطلاعات كافي دارد.
1390/01/30 07:41:44 ق.ظ

اعضاي يك باند از سارقان خشن با حمله به طلافروشاني كه طلا به شهرستان حمل مي‌كردند، ناجوانمردانه دست يكي از طلافروش‌ها را با قمه قطع كردند اما با اقدام بموقع يكي از كارگران شهرداري، يكي از سارقان بي‌هوش و با دستگيري متهم، اين باند مخوف متلاشي شد.

در تحقيق از اعضاي اين باند تبهكاري معلوم شد آنها چندي پيش نيز با حمله به 2 برادر طلافروش در بلوار ارتش در شمال تهران، قصد سرقت 8 كيلو طلا را داشتند كه در اين سرقت نيز ناكام مانده‌اند.

به گزارش «جام‌جم»، ساعت 5 بامداد روز 16 اسفند سال گذشته، ماموران كلانتري 139 مرزداران تهران از طريق تماس مردمي در جريان حمله چند سارق خشن به 2 حمل‌كننده طلا در خيابان فرشتگان قرار گرفتند.

با حضور ماموران مشخص شد سارقان با يك دستگاه خودرو، راه 2 فروشنده طلا را سد كرده و به آنها حمله‌ور شده‌اند. پس از مقاومت يكي از طلافروشان براي نگهداري كيف حاوي 7 كيلو طلا، يكي از سارقان با قمه دست او را از مچ قطع كرده كه در اين هنگام يكي از كارگران شهرداري با شنيدن فرياد كمك‌خواهي 2 طلافروش به كمك آنها شتافته و با چوب ضربه‌اي به سر يكي از سارقان زده كه وي بي‌هوش شده است. همدستان اين سارق نيز با رها كردن او در محل، با يك خودروي سفيدرنگ متواري شده‌اند.

مجروحان در بيمارستان

با انتقال 2 طلافروش مجروح به بيمارستان، سارق بي‌هوش نيز پس از مداواي اوليه به كلانتري منتقل شد و با دستور داديار شعبه 7 دادسراي جنايي، براي ادامه تحقيقات در اختيار ماموران پايگاه دوم پليس آگاهي قرار گرفت.

با تشكيل يك تيم ويژه، ابتدا تحقيق از 2 مرد طلافروش آغاز شد كه آنها عنوان كردند، از چند سال پيش در زمينه حمل و فروش طلا به شهرستان‌ها فعاليت مي‌كنيم و هر هفته مقاديري طلا را با هواپيما به شهرهاي مختلف برده و مي‌فروشيم.

آنها اضافه كردند: ساعت 5 روز يكشنبه 16 اسفند وقتي قصد عزيمت به فرودگاه را داشتيم، سرنشينان يك خودروي پژوي سفيدرنگ راهمان را سد كردند و با قمه به ما حمله‌ور شدند كه با حضور يكي از كارگران شهرداري، يكي از سارقان بي‌هوش دستگير شد و بقيه نيز بدون آن كه موفق به سرقت 7 كيلو طلا شوند، متواري شدند.

در پي اين اظهارات تحقيق از سارق دستگير شده كه خود را عليرضا (27 ساله)‌ معرفي مي‌كرد، آغاز شد.

متهم در اعترافات خود گفت: طراح اصلي اين سرقت فردي به نام حميد است كه چند سال در بازار تهران كارگاه طلاسازي داشت و به دليل ارتباط با فروشندگان طلاي كيفي، از نحوه و زمان انتقال طلاها اطلاعات كافي دارد.

وي افزود: حميد با پيشنهاد سرقت طلا، مرا به وسوسه انداخت و من نيز پيشنهاد سرقت را با 2 نفر از دوستانم به نام‌هاي محسن و مرتضي در ميان گذاشتم كه آنها پذيرفتند.

تعقيب در يك هفته

متهم گفت: پس از توافق به مدت يك هفته 2 مرد طلافروش را تعقيب كرده و زير نظر گرفته بوديم تا اين كه اين فرصت پيش آمد اما هنگام درگيري، به يكباره كارگر شهرداري به ما حمله‌ور شد و زماني به خود آمدم كه متوجه شدم پليس بالاي سرم ايستاده است.

درپي اين اعترافات و صدور دستور قضايي، تيم‌هاي عمليات پليس آگاهي ابتدا محسن و مرتضي را كه پس از دستگيري همدستشان مخفي شده بودند، در ميدان اختياريه شناسايي و در عمليات ضربتي دستگير كردند.

با اعتراف اين دو متهم، جستجو براي دستگيري حميد (سركرده باند)‌ نيز آغاز شد و ماموران او را در محدوده بازار دستگير كردند. متهم با اعتراف به طراحي نقشه سرقت، گفت: قرار بود پس از سرقت، طلاها را تبديل به شمش كنيم و با فروش آن هر كس سهم مساوي دريافت كند.

ردپا در سرقت ناموفق 8 كيلو طلا

سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران در ارتباط با پرونده اتهامي اعضاي اين باند مخوف گفت: در ادامه تحقيق از سوي كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي مشخص شد روز سوم بهمن يك فقره سرقت ناموفق در بلوار ارتش رخ داده است كه سارقان با حمله به 2 برادر طلافروش به قصد سرقت 8 كيلو طلا، با آنها درگير شده اما پس از مجروح كردن شديد 2 برادر، به دليل قرار داشتن طلاها در صندوق عقب خودرو دراين سرقت ناكام مانده‌اند. محمديان افزود: با توجه به شيوه سرقت اعضاي اين باند، با دعوت از 2 برادر طلافروش به پليس آگاهي، آنها 2 نفر از متهمان دستگير شده به نام‌هاي عليرضا و مرتضي را شناسايي كردند.

رئيس پليس آگاهي تصريح كرد: در تحقيقات بعدي معلوم شد، نقشه اين سرقت را نيز حميد طراحي و اجرا كرده است.

محمديان با تاكيد بر ادامه تحقيقات، از طلافروشان خواست در صورتي كه هنگام حمل طلا به آنها حمله‌اي صورت گرفته، مي‌توانند براي شناسايي سارقان به پايگاه دوم پليس آگاهي مراجعه كنند.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف image قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف 1403/02/23

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، این قدرتمندترین طوفان خورشیدی 20 سال گذشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7587

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6522

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7320

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8363

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8225

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8886

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8731

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8892