خدمات سایت


متن کامل خبر

ایمپلنت های غیراستاندارد در دهان ایرانی ها

آرشیو
وی از ورود برخی کشورهای آسیای شرقی مثل کره و چین به تکنولوژی ساخت ایمپلنت خبر داد و افزود: متاسفانه برخی از این ایمپلنتها نامرغوب و غیراستاندارد است و همین مسئله می تواند سلامت کسانی که این قبیل ایمپلنتها را در فک و دهان خود قرار می دهند، به طور جدی تهدید کند.
1389/11/23 06:48:20 ق.ظ

عضو هیئت موسس انجمن ایمپلنت لوژی (کاشت دندان) ایران با اعلام اینکه 40 درصد ایمپلمنتهایی که در کشور استفاده می شود غیر استاندارد است، نسبت به ساخت ایمپلنت چینی هشدار داد و گفت: استفاده از این نوع ایمپلنتها به دلیل قیمت ارزان باعث تحلیل استخوان فک و بروز عفونت می شود.

به گزارش مهر مهندس روح الله نوروزی با اشاره به وجود کمیته بین المللی ایمپلنت (ITI) در دنیا که 500 نفر عضو دارد، افزود: اعضای این کمیته را پزشکان، دندانپزشکان، مهندسین پزشکی، محققین و پژوهشگران حوزه دهان و دندان و تشکیل می دهند که هدفشان به روز رسانی اطلاعات و تکنولوژی ایمپلنت در جهان است.

نوروزی که مدرک مهندسی پزشکی دارد از سوئیس به عنوان اولین کشوری که تکنولوژی ایمپلنت را ساخته است، نام برد و گفت: البته تنها یک مورد از ایمپلنتهای این کشور مورد تایید ITI است. چون تکنولوژی ایمپلنت در 25 سال گذشته تغییر کرده و هم اکنون برخی کشورهای دنیا تکنولوژی ساخت ایمپلنت را دارند.

وی از ورود برخی کشورهای آسیای شرقی مثل کره و چین به تکنولوژی ساخت ایمپلنت خبر داد و افزود: متاسفانه برخی از این ایمپلنتها نامرغوب و غیراستاندارد است و همین مسئله می تواند سلامت کسانی که این قبیل ایمپلنتها را در فک و دهان خود قرار می دهند، به طور جدی تهدید کند.

عضو انجمن ایمپلنت لوژی ایران با اشاره به گزارشهای وزارت بهداشت و آمارهایی که در زمینه استفاده از ایمپلنت در کشور وجود دارد، گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود 500 هزار واحد ایمپلنت در دهان و فک افراد کاشته شود که 50 درصد این تعداد مورد تایید کمیته بین المللی ایمپلنت است.

نوروزی در مورد وضعیت 50 درصد دیگر ایمپلنتها که مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: 10 درصد از این ایمپلنتها نیز در وضعیت خوبی قرار دارند اما 40 درصد آنها غیراستاندارد است که فقط به لحاظ قیمت پایین مورد استفاده می گیرد.

وی با تاکید بر تخصص روش کاشت دندان، گفت: این کار نمی تواند توسط دندانپزشک عمومی انجام شود زیرا از ویژگی و حساسیت خاصی برخوردار است.

این مهندس پزشکی درباره عوارض ایمپلنتهای غیراستاندارد که مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: تحلیل استخوان فک، بروز عفونت و... از جمله عوارضی است که می تواند در اثر استفاده از ایمپلنتهای غیراستاندارد بروز کند. ضمن اینکه هزینه های زیادی بابت درمان این عوارض باید از سوی بیمار پرداخت شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه نمی توان حساسیتهای ایمپلنت را نادیده گرفت، گفت: ایمپلنت در تماس مستقیم با جسم قرار دارد که استفاده از ایمپلنتهای غیراستاندارد می تواند مشکلات و عارضه های متعددی را به وجود بیاورد.

وی با اشاره به براده های ریز که روی ایمپلنتها قرار دارد، افزود: ناشی بودن دندان پزشک در هنگام کاشت ایمپلنت در دهان فرد باعث شده این قطعا ریز که تیتانیوم هستند، وارد چشم شده و منجر به نابینایی شود.

نوروزی با اعلام اینکه 10 مدل ایمپلنت کره ای وارد کشور شده است، نسبت به ساخت این تکنولوژی توسط چینی ها هشدار داد و گفت: کاربرد نادرست این تکنولوژی و استفاده از ایمپلنتهای غیراستاندارد می تواند باعث قطع عصب شود.

وی با اشاره به تاسیس انجمن ایمپلنت لوژی ایران بعد از 20 سال در کشور، اظهارداشت: یکی از اهداف اولیه این انجمن، جلوگیری از واردات ایمپلنتهای غیراستاندارد و نامرغوب به کشور است.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69