خدمات سایت


متن کامل خبر

وقتی رکورد شکن رضازاده را شوکه کرد

آرشیو
اگرچه قبل از بازی ها رضازاده قول پاداش در صورت شکستن رکورد یکضرب را به بهداد داده بود اما شاید این تصمیم ورزشکار جوان برایش عواقبی داشته باشد. کمترین نکته درباره این تصمیم ناگهانی بالا رفتن احتمال مصدومیتش بود که می توانست وزنه برداری ایران را به دردسری بزرگ بیاندازد.
1389/12/14 12:33:42 ق.ظ

بهداد سلیمی در نبود حسین رضازاده و کورش باقری به رکوردی حمله کرد که سبب شد این دو شوکه شوند.

خبرآنلاین: بهداد سلیمی ، ملی پوش 20 ساله دسته فوق سنگین وزنه برداری که دیروز رکورد دسته یکضرب ایران را 2 کیلوگرم ارتقا داد و حالا دیگر او بیشترین وزنه ای را که یک انسان در حرکت یکضرب وزنه برداری بالای سر برده در اختیار دارد ، در غیاب سرمربی و رئیس فدراسیون وزنه برداری تصمیم داشت رکوردی دیگر را هم بشکند. رکوردی که اگرچه موفق به ثبتش نشد اما ممکن است دلخوری باقری و رضازاده را از این جوان وزنه بردار به همراه داشته باشد.

بهداد که پس از دوبار حمله به وزنه 214 کیلوگرمی در مسابقات آسیایی گوانگژو و بازی های سوپرلبگ کشور ، در رشت توانست این وزنه را بالای سر ببرد و رکورد حرکت یکضرب جهان که تا قبل از این با 213 کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده بود را بشکند . البته وزنه ای که او بالای سر برد را ثبت جهانی نمی کنند چون او در مسابقاتی داخلی این وزنه را مهار کرد که در آن خبری از حضور نمایندگان فدراسیون جهانی و گرفتن آزمایش دوپینگ نبود. اما کورش باقری درباره اهمیت این شکستن رکورد می گفت:« بهداد باید از یک جایی شروع می کرد. اهمیتی ندارد که ثبت جهانی شده یا نه. او حالا این وزنه را بالای سر برده و از این به بعد دیگر ترسی برابرش ندارد. حالا باید از پی وزنه های سنگین تر باشد.»

این نکته ای بود که خود بهداد هم به آن اشاره داشت و گفت:« این برای شروع بود و من به دنبال بالاتر بردن رکوردهایم هستم.» بهداد که قد بلندتری نسبت به حسین رضازاده دارد ، این مزیت را نسبت به او دارد که می تواند وزنش را بالاتر ببرد و با افزایش وزن این امکان که بتواند وزنه هایی سنگین تر را مهار کند ، برایش فراهم است. کاری که حالا یکی از افسوس های زندگی ورزشی حسین رضازاده است. او که همیشه در محافل خصوصی می گوید:« من بارها در تمرینات به وزنه 217 هم رسیدم اما این قدر تعلل کردم که نتوانستم آن را در مسابقات رسمی ثبت کنم. »

اما آنچه در پی رکورد شکنی سلیمی در رشت رخ داد ، وزنه هایی بود که این جوان در حرکت دو ضرب انتخاب کرد. سلیمی که با تیم استان مازندران در بازی ها حاضر شده بود در این حرکت دو بار خواهان ثبت وزنه 260 کیلوگرمی در دوضرب شد که در صورت مهار آن حتی یک کیلو گروم رکورد مجموع جهان را که قبل از این حسین رضازاده ثبت کرده بود را ارتقا می داد. اتفاقی که در برنامه وزنه هایش نبود. او باید در این دسته بعد از ثبت رکورد 225 در حرکت اول به سراغ وزنه 250 کیلوگرمی می رفت که تا به حال به آن نرسیده اما او خواهان وزنه 260 کیلوگرمی شد. وزنه ای که باعث شوکه شدن مسئولان فدراسیون وزنه برداری شد؛« خودمان هم شوکه شدیم. این وزنه در برنامه اش نبود.»

این را یکی از مسئولان فدراسیون می گوید. اگرچه قبل از بازی ها رضازاده قول پاداش در صورت شکستن رکورد یکضرب را به بهداد داده بود اما شاید این تصمیم ورزشکار جوان برایش عواقبی داشته باشد. کمترین نکته درباره این تصمیم ناگهانی بالا رفتن احتمال مصدومیتش بود که می توانست وزنه برداری ایران را به دردسری بزرگ بیاندازد.

رضازاده که این روزها در سفر ازبکستان به سر می برد ، باید دید در برگشت چه تصمیمی برای این انتخاب وزنه بهداد خواهد گرفت.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1187

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 790

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2561

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2914

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3174

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3046

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4075