خدمات سایت


متن کامل خبر

قلعه نویی:آقایان دکان باز کرده اند،داوران اشتباه کنند باز هم فریاد می زنم

آرشیو
حرفهایش را با انتقاد از کمیته داوران شروع می کند.آنقدر دلش پر است که در همان ابتدا می گوید:«آقای عسگری اگر لال شویم شما راضی می‌شوید!»
1389/12/14 09:19:46 ق.ظ

قلعه نویی او این جواب را به این دلیل می دهد که‌ پس از بازی سپاهان و استقلال قلعه نویی اظهارنظری درباره داوری کرد که شکایت کمیته انضباطی را به همراه داشت. سرمربی سپاهان با بیان اینکه هنوز نتوانسته با این قضیه کنار بیاید می گوید:«آقایان در کمیته انضباطی حکومت نظامی بپا کردند. نمی‌شود که من یکسال زحمت بکشم اما با اشتباهات داوری 10 امتیاز از تیم من گرفته شود. بروید از عزیزمحمدی بپرسید که من در کمیته فنی به کفاشیان گفتم باید دستمزد داوران برای هر بازی 700، 800 هزار تومان شود. آنها جزو قشر زحمت کش فوتبال هستند. اما این دلیل نمی‌شود که وقتی اشتباه می‌کنند من از تیمم دفاع نکنم.»

قلعه نویی ادامه می دهد:« آقایانی که تا حدودی اجنبی پرست هستید بروید ببینید واکنش یوفا به مصاحبه مورینیو پس از بازی رئال مادرید برابر لیون چه بود. آیا از او شکایت کردند. این چه دکانی است که باز کردید. آقای عسگری! من این را می‌گویم و شما هم بدانید که اگر داوران باز هم اشتباه کنند باز هم فریاد خواهم زد. 10 بار دیگر اتفاق بیافتد باز هم مصاحبه می‌کنم و اعتراض می‌کنم اما هر رایی که دکتر شریفی بدهد با جان و دل می‌پذیرم. به خاطر این نگرش است که هیچ وقت پیشرفت نکرده‌ایم. آقایان در کمیته داوران به جای حل کردن مسئله صورت مسئله را پاک می‌کنند. نمی‌شود وقتی که حقی ضایع شده سکوت کرد. حضرت علی می‌فرماید: حق را بگو اگرچه به ضررت باشد.می‌خواهم بپرسم که آقای عسگری اگر ما لال شویم شما راضی می‌شوید.»

قلعه نویی این را می گوید و ادامه حرف هایش را به لیگ قهرمانان ربط می دهد.آنجا که او در مورد تیمش و بازی با الهلال حرف می زند:«به هر حال خدا را شکر می‌کنم که توانستیم امتیاز بسیار حساسی را با بازی بسیار خوب به دست آوریم. تیم ما بازی مدرن و تاکتیکی انجام داد. در چنین تورنمنت‌هایی همیشه بازیهای اول اهمیت دارد. الهلال تیمی بود که 16 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و پس از مصدومیت یاسر القحطانی بازیکن بسیار گرانی را از مصر خریده بود. خوشبختانه توانستیم با گرفتن فضا و زمان از این طریق شرایط را برای پیروزی فراهم کنیم.»

وقتی از سرمربی سپاهان در مورد پرسپولیس و اتفاقاتی که برای آنها در جده افتاد می پرسیم او این واکنش را نشان می دهد:«‌ بنده امسال سال سومی است که در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به عربستان رفتم. دو سال پیش که به همراه استقلال به عربستان رفتیم پیش از حضورمان در آنجا "مانوسی فر" کارها را از پیش تدارک دیده بود. در سپاهان هم 4، 5 ماه پیش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ستادی به نام ستاد بازیهای آسیایی تشکیل می‌شود و آنها برای 6 بازی گروهی برنامه ریزی می‌کنند. یکی از مسولان روابط بین‌الملل باشگاه که زحمات بسیار زیادی می‌کشد چند روز زودتر از سفرهای سپاهان به آن کشور می‌رود و همه شرایط را آماده می‌کند، حتی اتاق تک تک اعضا را بازرسی می‌کند و قبل از حضورمان در آن کشور کارت یا کلید اتاق را دریافت می‌کنیم. من تعجب می‌کنم که چطور در عصر ارتباطات برای پرسپولیس چنین اتفاقاتی افتاد.»

اما صحبت های پایانی قلعه نویی که مربوط به دایی و درگیری او با یکی از لیدرها است.قلعه نویی که همیشه بر حفظ قداست‌ها تاکید در این باره می گوید:«یادم است در یک سال و پس از گذشت سالها از صعود تیم ملی استرالیا به جام جهانی 1974 اعضای آن تیم را سوار بر شیک‌ترین ماشین‌های آن روز کردند و با تشریفات وارد ورزشگاه کردند. مردم هم هنگام معرفی آنها به شدت از آنها استقبال کردند. این نشان دهنده ارزش سرمایه‌ها در کشورهای دیگر است. اما در مملکت ما خیلی راحت قداست‌ها را از بین می‌بریم. با یک برد یا باخت وارد زندگی خصوصی افراد می‌شویم. یکی می‌نویسد قلعه نویی این جایش کج است و دیگری می‌گوید آنجایش کج است. آنقدر سطح فرهنگی ما پایین آمده که بازیکن راجع به مربی‌اش می‌گوید. پس از آنکه تیم ملی از جام ملتهای آسیا بازگشت بلافاصله به بازیکنان ملی پوش سپاهان گفتم حق ندارید راجع به قطبی صحبت کنید.

خسرو حیدری مصاحبه کرد و گفت که قطبی بیشتر به فکر دفاع کردن بود که من به او گفتم اشتباه کردید. وقتی چنین چیزهایی را رعایت نکنید چنین مسایلی اتفاق می‌افتد. علی دایی از سرمایه‌های فوتبال ایران است. فرانسوی‌ها تمام تلاششان را برای انتخاب پلاتینی به عنوان رییس یوفا انجام دادند اما ما اینجا تنها سرمایه‌هایمان را می‌سوزانیم. ما مربیان هم مقصر هستیم. وقتی ما اجازه می‌دهیم یک بازیکن هرچه می‌خواهد به مربی سابقش بگوید همین می‌شود. در بازی صبا باتری و استقلال با وجود اینکه از قبل اختلافی بین فیروز کریمی و پیروز قربانی وجود داشت به قربانی گفتم به نزد کریمی برو که اگر این کار را نکنی از تو نمی‌گذرم. ما باید کاری کنیم که قداست‌ها حفظ شود. باید حرمت علی دایی را نگه می‌داشتند. فوتبال ایران را همه جای دنیا با نام دایی می‌شناسند. امیدوارم چنین اتفاقاتی تکرار نشود. متاسفانه در ورزشگاه‌ها هم فضای خوبی حاکم نیست و الفاظ بسیار بدی شنیده می‌شود که این باعث تاسف است.»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

mehdi
(1389/12/15)
تمام حرفای امیرخان درسته.کاشکی مردم یاد میگرفتن به همدیگه احترام بزارن

Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 788

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2913

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3171

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3045

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073