خدمات سایت


متن کامل خبر

رييس سازمان امور مالياتی خطاب به طلا فروشان: تبعیض مالیاتی منتفی است .

آرشیو
رییس سازمان امور مالیاتی در واکنشی جدید به خواسته‌های مالیاتی صنف طلا و جواهر اعلام کرد که تبعیض مالیاتی منتفی است و دولت بر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مصر است.
1389/07/06 02:06:23 ب.ظ

علی عسکری، رییس سازمان امور مالیاتی در واکنشی جدید به خواسته‌های مالیاتی صنف طلا و جواهر اعلام کرد که تبعیض مالیاتی منتفی است و دولت بر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مصر است. همزمان علی لاریجانی، رییس مجلس هم در جمع اتحادیه صادر‌‌کنندگان فرش ایران بر تصمیم قطعی برای عدم‌معافیت مالیاتی تاکید کرد و گفت: ما تصميم جدي گرفته‌ايم كه هيچ صنفي و فردي را از ماليات معاف نكنيم. این سخنان از سوی دو مقام رسمی پس از آن بیان می‌شود که از اول هفته جاری صنف طلافروشان نسبت به اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده اعتراض‌هایی را وارد کرده‌اند و به‌رغم جلساتی که بین روسای مالیاتی و صنف طلافروشان برگزار شده است، هنوز برخی اختلافات باقی مانده است. البته در پی بازتاب رسانه‌ای این تحولات به خصوص در برخی رسانه‌های خارجی، اتحادیه صنف طلا و جواهر بیانیه رسمی صادر و مشکلات موجود را یک مساله صنفی اعلام کرد.

رييس مجلس: تصميم جدي گرفته‌ايم هيچ صنف و فردي را از ماليات معاف نكنيم

دنیای اقتصاد – زهرا واعظ: به دنبال بروز اختلافات درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در برخی از صنوف به خصوص صنف طلافروشان، جلساتی که قرار بود برای حل این اختلافات تشکیل شود، روز گذشته بنا به دلایلی لغو شد.

در اولین رخداد، قرارشد طی جلسه مشترکی با حضور وزیر بازرگانی، رييس شورای اصناف و رييس سازمان امور مالیاتی، روند آمادگی و اجرای مرحله چهارم فراخوان قانون مالیات بر ارزش‌افزوده بررسی شود، اما بنا بر اظهارات مسوولان روابط عمومی وزارت بازرگانی، این جلسه به دلایلی برگزار نشد. البته پیش از این نیز رییس اتحادیه طلافروشان از تشکیل کارگروهی 10 نفره از سوی دو طرف برای حل مشکل خبر داده بود که به گفته پناهي، معاون ماليات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالياتي این جلسه نیز تشکیل نشد. وی دلیل لغو این جلسه را عدم استقبال از سوی طلافروشان برای برگزاری این جلسه عنوان کرد. همچنین پیش از این کشتی آرای، رییس اتحادیه صنف طلافروشان از توافق این صنف با سازمان امور مالیاتی خبر داده بود که بر اساس آن قرار بود که سختگیری در اجرای قانون صورت نگیرد و به جای آن تعامل و آموزش باشد. درحالی‌که دیروز عسکری رييس کل سازمان امور مالياتي کشورضمن اعلام استقبال گسترده از سوی اکثريت قريب به اتفاق مشمولان مرحله چهارم قانون ماليات بر ارزش‌افزوده، خبرداده است که این قانون همانند ساير قوانين مصوب کشور براي تمامي مشمولان لازم الاجرا بوده و سازمان امورمالياتي نيز از لحاظ اجرا به هيچ عنوان تبعيض‌آميز عمل نمي‌کند. در همين حال علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در واكنش به پيشنهادي مبني بر معافيت مالياتي براي توليدكنندگان و صادركنندگان فرش گفته است تصميم جدي گرفته‌ايم هيچ صنف و فردي را از ماليات معاف نكنيم.

توضيحات رييس سازمان مالياتي

از سوي ديگر سايت رسانه مالياتي ايران گزارش داد: علي‌عسکري در نشستي که با حضور روساي اتحاديه‌هاي طلاوجواهر سراسر کشور با هدف بررسي‌ورفع موانع‌ومشکلات اجراي قانون ماليات بر ارزش‌افزوده در اين صنف برگزار شد، با اشاره به روند اجراي قانون ماليات بر ارزش‌افزوده از مهرماه سال 87 تاکنون گفت: اجراي قانون ماليات بر ارزش‌افزوده به دليل برخي مسائل و مشکلات به مدت يک‌سال به تعويق افتاد و سازمان امور مالياتي در اين فاصله زماني، بسترها و زمينه‌هاي اجراي قانون را به صورت تدريجي فراهم کرد. وي با بيان اينکه طبق ماده 18 قانون ماليات بر ارزش‌افزوده مقرر شد که سازمان مالياتي قانون مذکور را به صورت مرحله‌اي به اجرا برساند، تصريح کرد: پس از اتمام سه مرحله از اجراي اين قانون، با هماهنگي‌هاي صورت گرفته با شوراي اصناف، 12 گروه به عنوان مشمولين بند(ب) تعيين شدند و از 4 ماه گذشته با اطلاع‌رساني گسترده و ابلاغ فراخوان آموزشي، زمينه اجراي قانون از ابتداي مهرماه فراهم شد. معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه اتحاديه فروشندگان طلاوجواهر يکي از مشمولين مرحله چهارم قانون ماليات بر ارزش‌افزوده محسوب مي‌شوند، ادامه داد: اعضاي اين اتحاديه به لحاظ بالا بودن سطح‌آگاهي و معلومات به جزئيات اين قانون واقف بوده و از لحاظ آموزشي در سطح خوبي قرار دارند، با اين حال سازمان مالياتي آمادگي دارد تا در صورت درخواست اتحاديه آموزش‌هاي تکميلي را به صورت متسمر ادامه دهد. وي خاطرنشان کرد: ايران از لحاظ مسائل مالياتي نسبت به ساير کشورها از کيفيت مطلوبي برخوردار نيست به همين دليل، بايد قوانيني مانند قانون ماليات بر ارزش افزوده بدون تبعيض و بي‌هيچ کم‌وکاستي اجرا شوند تا نظام اقتصادي کشور به وضعيت مطلوب خود دست يابد.

لاريجاني: تصميم جدي گرفته‌ايم هيچ صنف و فردي را از ماليات معاف نكنيم

در همین حال علي لاريجاني در واكنش به پيشنهادي مبني بر معافيت مالياتي براي توليدكنندگان و صادركنندگان فرش گفت: ما تصميم جدي گرفته‌ايم كه هيچ صنفي و فردي را از ماليات معاف نكنيم، ولي باز هم اين موضوع اگر مشكلي را حل مي‌كند قابل بررسي است.

به گزارش ايسنا، رييس مجلس شوراي اسلامي در جلسه‌اي با اعضاي اتحاديه‌ صادركنندگان فرش ايران كه در محل نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي فرش دستباف ايران و در جريان بازديد دو ساعته وی از اين نمايشگاه انجام شد، پس از طرح مشكلات اعضاي اين اتحاديه با تاكيد بر بررسي و حل اين مشكلات گفت: مشكلاتي همچون عدم اعطاي تسهيلات سه‌ميليارد توماني براي شركت در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي موضوعي است كه مايه‌ تعجب است و وزارت بازرگاني بايد تمهيدات لازم را در اين رابطه بينديشد. وي با تاكيد بر اينكه بايد به صنعت فرش كمك كرد، گفت: سطح‌درگيري با صنعت فرش خيلي زياد است و در اين راستا بايد به اين صنعت كمك‌هاي لازم را كرد.

وزیر اقتصاد وعده تعديل ضرايب مالياتي داد

از سوی دیگر، پاريزي‌ قائم مقام معاون اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي نیز با اشاره به نشستي كه روز شنبه با شركت روساي صنف طلاوجواهرفروشان سراسر كشور با مسوولان وزارت امور اقتصادي و دارايي در خبرگزاري ايرنا برگزار شد، گفت: در اين جلسه كه حدود 5/4 ساعت طول كشيد مسوولان وزارت امور اقتصادي و دارايي خواستار طرح مشكلات فني و خاص از سوي طلافروشان شدند، اما در تمام اين مدت مشكل فني از سوي آنها اعلام نشد.

به گزارش ايرنا، وي ‌احتمال كاهش ميزان مشتريان‌، كم‌شدن سود طلافروشان در مبادلات و نگراني از عطف به‌ماسبق شدن قانون ماليات بر ارزش‌افزوده را از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي مطرح شده از سوي صنف طلا و جواهر در اين نشست بيان كرد و افزود: هيچ‌كدام از مشكلات اعلامي آنان معضل فني نيست؛ زيرا مشتريان صنف طلافروش همراه با نوسانات نرخ طلا مواجهند و قانون نيز عطف به ماسبق نمي‌شود. پاريزي تصريح كرد: پس از برگزاري اين جلسه حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي به‌منظور افزايش همكاري با اصناف وعده تعديل ضرايب مالياتي را كه در اختيار وزارت امور اقتصادي و دارايي است، به آنها داد و بر اجراي آن تاكيد كرد.

عدم استقبال از جلسه مشترك

به‌دنبال اعتراض صنف طلافروشان نسبت به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و بستن بازارها از سوی این صنف طی دو روز گذشته، قرارشد طی جلسه مشترکی با حضور وزیر بازرگانی، ريیس شورای اصناف و ريیس سازمان امور مالیاتی، روند آمادگی و اجرای مرحله چهارم فراخوان قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را بررسی کنند. جلسه‌ای که بنا به دلایلی برگزار نشد. البته پیش از این نیز رییس اتحادیه طلا فروشان از تشکیل کارگروهی 10 نفره از سوی دو طرف برای حل مشکل خبر داده بود که به گفته پناهي معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي این جلسه تشکیل نشد. وی درباره كارگروه 10 نفره مورد اشاره رييس اتحاديه صنف‌طلا براي ايجاد هماهنگي به خبرگزاری فارس گفت: قرار شد كارگروهي مركب از 5- 6 نفر از اصناف طلافروش با كارشناسان سازمان مالياتي جلسه داشته باشند كه از جانب آنها استقبال نشد.

بیانیه اتحادیه‌های طلا و جواهر سراسر کشور

اتحادیه‌های طلا و جواهر سراسر کشور درباره حوادث چند روز اخير بیانیه‌اي صادر كرد. متن این بيانيه به شرح زیر است:

کلیه خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های عمومی

احتراما همزمان با سپاس فراوان از زحمات همه شما عزیزان زحمتکش در ارائه خدمات خبری و رسانه‌ای به مردم خوب و شریف و مومنمان، بدین‌وسیله مراتب ذیل را به استحضار می‌رساند: مسائل صنفی به طور عام و موضوع مالیات برارزش افزوده به طور خاص که این روزها به مساله محوری برخی از اصناف از جمله صنف طلا و جواهر تبدیل شده است، امری کاملا صنفی و به حسب اعتقاد فعالان و صاحبان کسب و کار مساله‌ای است علمی و فنی که در جای خود مستند و مکتوب ارائه گردیده است. بنابراین از هرگونه اغراض و برداشت‌های سیاسی و جناحی مبری است.

لذا خواهشمند است صراحت این گفتار در اطلاع رسانی و خبررسانی مورد ملاحظه جدی قرار گیرد و در همین راستا تمامی مسوولان اعم از مسوولان منتخب مردمی، ارگان‌ها و اتحادیه‌های صنفی و مسوولان ادارات و سازمان‌های دولتی، نهایت تلاش و مجاهدت خود را مبذول می‌نمایند تا در فهم این مساله علمی و فنی به وحدت و تفاهم مشترک برسند. در همین جا از هرگونه شیطنت‌های حقه‌ای و تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه نیز برائت می‌جوییم.

پاينده و جاويد باد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران

نسخه چاپي | بازگشت | ارسال خبر به دوستان

وضعیت بازدید از سایت

کل مراجعین : 137057799 نفر

مراجعین امروز : 200407 نفر

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 238

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102