خدمات سایت


متن کامل خبر

جشنواره گل بارسلونا/طلسم شکني منچستريونايتد با شکست چلسي

آرشیو
منچستريونايتد با شکست چلسي به ناکامي‌هايش در استمفورد بريج پايان داد، بارسلونا هم شاختار را با شکستي سنگين بدرقه کرد.
1390/01/17 11:35:11 ب.ظ

چلسی صفر - منچستریونایتد 1

در دومين شب دور رفت مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب تيم‌هاي چلسي و منچستر يونايتد انگليس در ورزشگاه استمفوردبريج شهر لندن به‌مصاف هم رفتند که در پايان شياطين سرخ موفق شدند با يک گل به‌برتري برسند و به‌طلسم 9 ساله شکست‌ناپذيري چلسي مقابل منچستر در لندن خاتمه دهند.

در ابتداي اين ديدار شاگردان کارلو آنچلوتي با ارائه بازي هجومي خطراتي را بر روي دروازه منچستر بوجود آوردند، اما برخلاف روند بازي اين منچستري‌ها بودند که در دقيقه 24 روي نفوذ تماشايي رايان گيگز و پاس رو‌به‌عقب به وين روني و شوت دقيق اين بازيکن به کنج دروازه پيتر چک به‌گل رسيدند تا آب سردي بر پيکره چلسي ريخته شود.

در ادامه چلسي که از حمايت تماشاگرانش بهره مي‌برد بار ديگر موقعيت‌هاي فراواني را بر روي دروازه ادوين فن‌درسار ايجاد کرد که يکي از اين موقعيت‌ها برخورد توپ به‌تيرک دروازه شياطين سرخ و در ادامه بازگشت توپ از روي خط دروازه اين تيم بود که در نهايت منجر به‌گل نشد تا موقعيت‌هاي تيم ميزبان يکي پس از ديگري به‌هدر برود و مردان کارلتو نيمه اول را با شکست راهي رختکن شوند.

در آغاز نيمه دوم بار ديگر چلسي بازي را هجومي آغاز کرد و موقعيت‌‌هايي را هم در محوطه جريمه منچستر داشت که از دست داد.

در دقيقه 55 وين روني در پشت محوطه جريمه چلسي، چيکاريتو را در موقعيت گلزني قرار داد که در برگشت بار ديگر توپ به روني رسيد که اين بازيکن دروازه چلسي را گشود که کمک داور به‌نشانه آفسايد اين گل را مردود اعلام کرد.

در ادامه بازي هجومي چلسي با ضدحملات خطرناک منچستر پاسخ داده شد که ثمري براي 2 تيم نداشت.

در دقيقه 70 بر روي ارسال توپ در محوطه جريمه منچستر و ضربه سر دروگبا موقعيت براي اسين فراهم شد که اين بازيکن با شوتي سرضرب با فاصله اندک توپ را با فاصله اندک به‌خارج از ميدان هدايت کرد.

پس از اين موقعيت خطرناک، سرمربي ايتاليايي چلسي دست به‌ 2 تغيير زد و مالودا و آنلکا را به‌ترتيب جايگزين ژيرکوف و دروگبا کرد.

در دقيقه 74 ضربه سر مهلک فرناندو تورس موقعيت ديگري را براي چلسي بوجود آورد که ادوين فن‌درسار با عکس‌العملي تماشايي دروازه منچستر را بسته نگه داشت.

در دقيقه 78 منچستر و چلسي دست به‌تغيير زدند و آلکس فرگوسن با آوردن برباتوف به‌جاي هرناندز نشان داد که به‌هيچ عنوان به‌فکر ارائه بازي تدافعي نيست.

کارلتو نيز با انجام آخرين تغيير خود اوبي ميکل را جايگزين بوسينگوا کرد تا همچنان ميانه ميدان را در اختيار داشته باشد.

در ادامه 2 تيم حملات جسته و گريخته‌اي را بر روي دروازه يکديگر ايجاد کردند که ثمري نداشت.

در دقيقه 90+2 بازي و در وقت‌هاي تلف‌شده صحنه مشکوکي در محوطه جريمه منچستر رخ داد و خطاي اورا بر روي راميرز از سوي داور اسپانيايي پنالتي اعلام نشد تا بحث‌برانگيزترين صحنه اين بازي رخ دهد.

چند لحظه بعد بار ديگر تعادل تورس در محوطه جريمه منچستر به‌هم خورد که داور مسابقه اين صحنه را نيز پنالتي اعلام نکرد و به ‌تورس به‌دليل تمارض کارت زرد نشان داد.

در پايان منچستر يونايتد با اين پيروزي دلچسب خارج‌از خانه گام بلندي را براي صعود به‌مرحله نيمه نهايي برداشت و با خيالي آسوده پذيراي مردان کارلو آنچلوتي در اولدترافورد خواهد بود.

بارسلونا 5 – شاختار دونتسک

بارسلونا نيز در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شاختار دونتسک را با نتیجه پنج بر یک شکست داد تا با خیالی آسوده به دیدار برگشت بیندیشد.

بارسا بازی را تهاجمی آغاز کرد و آندرس اینیستا در دقیقه 2 از سمت چپ به پیش تاخت و گل اول بازی را زد. اینیستا جانشین پدرو در خط حمله بارسلونا شده بود.

اینیستا که شبی عالی را سپری می‌کرد در دقیقه 34 با سانتری فوق‌العاده توپ را به دنی آلوس سپرد و او با جا گذاشتن پیاتوف، دروازه‌بان حریف، گل دوم را زد.

شاختار در نیمه اول سه موقعیت عالی داشت که لوییز آدریانو و ویلیان آنها را از دست دادند.

در دقیقه 53 بود که بارسا به گل سوم رسید. کرنر چابی را جرارد پیکه به سمت دروازه حریف زد که با برخورد به راکیتسکی، توپ به گل سوم تبدیل شد.

در دقیقه 60 دو گل زده شد. ابتدا روی ضربه ایستگاهی داریو سرنا، راکیتسکی با زانو یک گل برای شاختار زد و سپس با حرکت انفرادی فوق‌العاده لیونل مسی، سیدو کیتا با پای چپ دروازه حریف را گشود. آندرس اینیستا پیش از گل شاختار اخطار گرفت و بازی بعدی دو تیم را از دست داد، دیداری که حالا دیگر حساسیت خاصی برای بارسا ندارد.

در نهایت، در دقیقه 86 روی حرکت انفرادی دنی آلوز، ژاوي از فاصله‌ای نزدیک گل پنجم را به ثمر رساند. شاختار پیش از این تنها یک بار شکست به این سنگینی را تجربه کرده بود و حالا هم بعید است که بتواند در دیدار برگشت این اختلاف بسیار زیاد را مقابل بارسلونا جبران کند.

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1187

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 790

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2562

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2914

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3174

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3046

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4075

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3593

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3709