خدمات سایت


متن کامل خبر

آمده ام تیم خوبی بسازم/ همسرم را فقط می آورم تا تهران را ببیند

آرشیو
نخستین گفت و گو با مالارا ، سرمربی سرشناس ایتالیایی تیم ملی واترپولو.
1390/01/23 01:19:50 ق.ظ

کمی عصبی است. مدام می گوید کاش فدراسیونی ها قبل از این به من می گفتند که قرار است مصاحبه کنیم. من الان تمام حواسم به بچه ها است که تمرین می کنند. این نکته ای است که مالارا ، سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران می گوید. او که بهترین مربی واترپلوی دنیا محسوب می شود. او که آمده تا واترپلوی ایران را به کلاس جهانی نزدیک کند

*واترپلوی ایران تا به حال مربی در این سطح نداشته،چه شد واترپلوی ایران را برای کار انتخاب کردید؟

(او سلام را یاد گرفته و قبل ازهر حرفی به ما سلام کرد.تبریک سال نو را هم فراموش نکرد :«می دانم که سال جدید ایرانی هاست . منم سال جدید را به شما تبریک می گویم.البته از شما هم به خاطر احترامی که برایم قائل شدید ممنونم.)من آمده ام تا برای چهار سال در ایران کار کنم.برایم مهم است که رئیس فدراسیون صبح و بعداز ظهر کنارم است.او خودش اینجا شنا می کند و از نزدیک بچه ها را می بیند و مشکلات انها را می شنود.این خیلی اهمیت دارد.این را هم می دانم که به خاطر همکاران خوبم کارم به چشم می آید.اگر آنها خوب نبودند کار من هم به چشم نمی آمد.شاید در خیلی از کشورها مربی تیم ملی خوب باشد اما به خاطر نداشتن همکاران خوب فکار او هم چشمگیر نیست.

*چه چشم اندازی برای واترپلوی ایران دارید. فکر می کنید در مدتی که قرار است مربی تیم ملی ایران باشید ،چقدر واترپلوی ایران پیشرفت کند؟

بازیکنان ایران شباهت زیادی به اروپایی ها دارند.هم از نظر چهره و هم فیزیکی.در حالی که در کشورهای عربی چنین استعدادهایی وجود ندارد.من با این جوانها کار می کنم. در 10 روزی هم که امده ام،آنها را روزی 8 ساعت تمرین داده ام و نتیجه خوبی هم داشته.نتیجه تمرینات را دربازی تدارکاتی که اوایل هفته داشتیم ،دیدم و غافلگیر شدم.فکر نمی کردم انها این قدر خوب کار کنند اما این اتفاق افتاد.از همه مهمتر برای من ادب و احترام بازیکنان به مسئولان فدراسیون مربی وداوراست.من هم با اسم بازیکنان کاری ندارم،حتی اگر بازیکن بهترین بازیکن دنیا هم باشداما بی احترامی کند او ار از تیمم بیرون می کنم.مثل اتفاقی که در تیم ملی ایتالیا افتاد.من بهترین بازیکن دنیا را داشتم اما به خاطر بی احترامی از تیمم کنار گذاشتم.به بازیکنان ایرانی هم تذکر داده بودم که مودب باشند.اما دو بازیکن در بازی تدارکاتی رعایت نکردند و من هم آنها را کنار گذاشتم.در روش کاری من یک اصل مهم هم وجود دارد،فراموشی اتفاقات در گذشته.من بعداز بازی تدارکاتی می گویم گذشته ها گذشته.8 -7 بردیم یا باختیم تمام شده و رفته.فرقی نمی کند.من آینده را می بینم و برای آن برنامه ریزی می کنم.به همین خاطر در جلسه دوشنبه هم برنامه کلی را داده ام.برنامه ای که گام به گام است.

*چه رویایی برای تیم ملی واترپلوی ایران دارید؟

من نمی دانم.خدا می داند.

*واترپلوی ایران چقدر می تواند در بازیهای آسیایی کره موفق باشد؟

اگر این طور پیش برود در بازیهای آسیایی موفق می شود.

*و در ورلد کاپ فینا که دوهفته دیگر در عربستان برگزار می شود.چه نتیجه ای می گیرد؟

تو برای دشمن ها کار می کنی یا برای روزنامه؟برای پیشرفت فدراسیون کار می کنی یا کوبیدن آن؟من می گویم تا به حال چنین مجموعه مختص شنا با این فضا و وموقعیت در دنیا ندیده ام.با این که 9 سال سرمربی تیم ملی واترپلوی فرانسه بوده ام. *یعنی نتیجه این رقابتها برای شما مهم نیست؟

تنها چیزی که برایم اهمیت دارد،کار بازیکنانم در این مسابقه است.البته رویای من نتیجه خوب تیمم درعربستان است. این را فراموش نکنید که تیمم جوان است و میانگین سنی زیر 20 سال دارد.من حتی بازیکن 16 ساله دارم. در ترکیب این تیم دو سوم از تیمی که در اندونزی قهرمان شد را به اردو دعوت کرده ام.

*به نظر شما ولاسکو با تیم ملی والیبال ایران موفق می شود؟

ولاسکو مربی خیلی خوب و باهوشی است.او قبل از این مدیر اجرایی باشگا ههای لاتزیو و اینتر را هم داشته .شخصیت خوبی هم دارد.بهترین مربی است.حضور او در ایران هیجان انگیز است.با این حال باید حالا فراموش کرد که او چه کسی بوده و چه کارهایی کرده.باید حال را داشته باشی.در ایتالیا اگر پنج بار قهرمان جهان و المپیک شوی اما یک بار قهرمان نشوی،باید بروی بیرون.

*شما معتقدید شاگردانتان خیلی پیشرفت کرده اند یک قسمت ان به این برمی گردد که آنها تشنه حضور مربی مثل شما بوده اند؟

نمی دانم.فدراسیون مرا و همکارانم را حمایت می کند.این که چه کسی می خواهد بیاید و چه کسی نمی آید خیلی مهم نیست. *شاید یک مشکل شنا و واترپلوی ایران این است که در خانواده نبوده.فکر می کنید برای توسعه چه فاکتورهایی لازم دارد؟

من برای بچه های 10 ،14،16و 18 سال برنامه دارمو می خواهم آنها را در یک کمپ جمع کنم از اول تا اخر هفته تمرین دهم. آخر هفته هم می توانند پیش خانواده هایشان برگردند.روزهای عادی تمرین و بازی دارند و اخر هفته استراحت کنار خانواده.با این برنامه دیگر تنها 10 نفر در استخر تمرین نمی کنند و تعداد به 100 نفر می رسد.الان مربیان ایرانی تنها برد می خواهند در حالی که باید اول پایه را دست کرد و پله،پله پیشرفت کرد و بعد به نتیجه فکر کرد.من وقتی بازی تدارکاتی را گذاشتم دیوانه شدم به همین خاطر بازی دوم را لغو کردم. من نهایت 4 -5 نه 6 سال در ایران هستم و بعد برای کار به کشور دیگری می روم درحالی که شما می مانید و تیم ملی واترپلو.از من هم تنها یادگاری خوب یک پایه خوب واترپلو می ماند. با این که کار من تنها کار با تیم ملی است اما آمده ام تا کار پایه ای کنم. چرا که تا کار نکنی نتیجه نمی گیری.

*پس با این حسا ب شما برای واترپلو هم برنامه کوتاه مدت دارید و هم بلند مدت؟

درست است. قبل از ورلد کاپ فینای عربستان،برنامه یکساله را می دهم . بعداز ان هم برنامه بلند مدت را می نویسم.من در چند روزی که ایران هستم متوجه شده ام که کشور قانونمندی است.همه مسائل طبق قاعده خودش است اما تعجب می کنم که قانونمندی در استخر وجود ندارد.

* همسرتان هم برای اقامت چهار ساله به ایران می آید؟

نه او در ایتالیا کار می کند و نمی تواند به اینجا بیاید. اما با اجازه فدراسیون برای دو هفته می آید تا ایران را ببیند.من دو سگ دارم که بچه هایم هستند. چون نتوانستم انها را با خودم بیاورم ،من برای دیدن انها به ایتالیا می روم.

*فضای ایران ار چطور دیدید؟

در ایران همه چیز خوب است به جز رانندگی.رانندگی در تهران مثل اروپا نیست.فکر می کنم یک جورایی شبیه رانندگی در ناپل ایتالیا وحشتناک است.من می دانم یک سری قوانین خاص در ایران هست و من هم به ان احترام می گذارم.و مشکلی هم ندارم.وقتی هم که به استخر می روم مشکلات را بیرون جا می گذارم و آنها را به استخر نمی برم.سعی می کنم بخندم تا بازیکنانم با دیدن من انرژِی بگیرند و خوشحال شوند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1194

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 800

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2572

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2918

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3021

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3189

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3056

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4084