خدمات سایت


متن کامل خبر

تبلت ها و فتوشاپ: یک گام به جلو برای افزایش کارایی

آرشیو
تبلت ها با سرعت تلاش می کنند جایگزین کامپیوترهای فعلی ما بشوند. اما همه قبول داریم که در حال حاضر از نظر امکانات و کارایی فاصله زیادی با لپ تاپ شخصی مان دارند.
1390/01/23 03:42:28 ق.ظ

تبلت ها با سرعت تلاش می کنند جایگزین کامپیوترهای فعلی ما بشوند. اما همه قبول داریم که در حال حاضر از نظر امکانات و کارایی فاصله زیادی با لپ تاپ شخصی مان دارند. توانایی برای اجرای برخی نرم افزارهای مشهور یکی از نمادهای این عقب بودن است. ممکن است وقتی از کارایی های خوب تبلت تان برای یک دوست تعریف می کنید با این سوال مشهور مواجه بشوید: آیا تبلت ات می تواند فتوشاپ را هم اجرا کند؟ وقتی پاسخ منفی بدهید احتمالا متوجه می شوید که تبلت ها هنوز با رسیدن به دنیای لپ تاپ ها فاصله زیادی دارند.

اما این فاصله روز به روز کمتر می شود. با قوی تر شدن سخت افزارها حالا شرکت ادوبی هم مشغول تهیه یک نسخه قدرتمند فتوشاپ به همراه مجموعه ای از نرم افزارها جانبی روی آی پد و اندروید هستند. البته همین الان هم یک نسخه ابتدایی فتوشاپ برای آی پد وجود دارد اما بحث فراتر از تعداد محدودی امکانات است. جالب اینجا است که وقتی دمو های فعلی شرکت ادوبی را می بینیم متوجه می شویم که این شرکت مفهوم جدیدی از این نرم افزار را روی تبلت ها پیاده سازی کرده که کار با آن را حتی از نسخه دسکتاپ فعلی بهتر می کند.

در ادامه این حرکت هم امروز ادوبی از ارائه ی سه ابزار جدید سخن به میان آورد تا بتواند نسخه دسکتاپ فتوشاپ را با تبلت ها نیز ارتباط دهد. حالا این ابزارها به کمک فتوشاپ روی لپ تاپ تان می آیند. اولین آن ها Eazel است. یک برنامه ی نقاشی روی آیپد که به شما اجازه ی نقاشی کردن با هر پنج انگشت خود را می دهد بعد از این که کارتان تمام شد، می توانید طرح ترسیم شده را با Wi-Fi به برنامه فتوشاپ کامپیوتر خود، انتقال دهید.

نرم افزار بعدی Adobe Nav نام دارد، چیزی که آیپد را به فتوشاپ متصل می کند. آن هم با استفاده از کنترل های زنده و منو هایی که از محیط کار فتوشاپ مشتق می شوند. به این معنی که شما یک رابط کاربری جدید و راحت تر برای کنترل فتوشاپ کامپیوتر از طریق تبلت تان دارید. در نهایت، نرم افزار سوم Adobe Color Lava آیپد را به یک پالت رنگ عالی برای میکس کردن رنگ ها تبدیل می نماید.

مسلما این تنها اول کار است. چون ادوبی امید دارد طیف کاملی از افزونه های فتوشاپ را برای فروشگاه های اپلیکیشن عرضه کند و به زودی یک دلیل دیگر برای خرید تبلت خواهید داشت: یک ابزار جانبی قدرتمند برای افزایش توانایی شما در کار با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ. مسلما ایده گسترش نرم افزار های بزرگ به تبلت ها به این روش، کاری بسیار خلاقانه است. این پیشرفت احتمالا گرافیست ها و طراحان زیادی را به طرف خودش جلب خواهد کرد. در کنار آن کمی دورتر منتظریم تا یک فتوشاپ کامل و جدید را هم روی تبلت مان داشته باشیم تا وقتی فردی از ما در این مورد سوال کرد، با قدرت بگوییم بله تبلت من فتوشاپ را اجرا می کند!

انتظار می رود که نرم افزار های Eazel , Color Lava و Nav تا ماه آینده عرضه شوند. – در کنار آپدیت 5.5 برای Creative Suite (و آپدیت رایگان فتوشاپ برای دارندگان نسخه CS) که احتمالا در سوم ماه می انجام خواهد شد. قیمت این برنامه ها هم احتمالا بین 2 تا 5 دلار می باشد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34