خدمات سایت


متن کامل خبر

مبارک در حین بازجویی سکته کرد

آرشیو
این در حالی است که روزنامه دولتی الاهرام نوشته است:‌ مبارک به بهانه‌ بیماری به بیمارستان رفت تا مجبور نباشد به سوالات بازپرسان پاسخ دهد.
1390/01/24 12:55:43 ق.ظ

حسنی مبارک هنگام بازجویی در خصوص تیراندازی به تظاهرکنندگان در جریان انقلاب مصر و فساد مالی دچار حمله‌ی قلبی شده و به بیمارستان بین‌المللی شرم الشیخ منتقل شد.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد: حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر به علت نامساعد شدن وضعیت جسمانی‌اش در جریان انجام بازجویی به بیمارستان منتقل شد. گفته شده تحقیقات از وی ادامه خواهد داشت.

تلویزیون دولتی مصر به نقل از مسئولین بیمارستان گزارش داد که مبارک از خوردن غذا و نوشیدن آب خودداری کرده است. این در حالی است که تحقیقات از علاء و جمال دو پسر مبارک در شهر الطور در مرکز استان سینا‌ی جنوبی ادامه دارد. مدیر شبکه الجزیره در قاهره بیان کرد: ‌نیروهای امنیتی بیمارستانی را که مبارک به آنجا منتقل شده تحت محاصره درآورده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی اعلام کرد: عده‌ای از معترضان به حضور مبارک در بیارستان شرم الشیخ در بیرون از بیمارستان تجمع کرده و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود: "قصاب اینجاست."

درگیری هایی بین مخالفان و طرفداران مبارک رخ داد.

منابع نظامی نیز تاکید کردند: مبارک به علت مشکلی که برایش پس از تحقیقات پیش آمد به بیمارستان منتقل شد و بازپرسان سازمان بررسی کسب درآمدهای غیر قانونی، وی را به بیمارستان منتقل کردند.

تلویزیون مصر اعلام کرد که مبارک در حین تحقیقات دچار حمله‌ی قلبی شده است.

این در حالی است که روزنامه دولتی الاهرام نوشته است:‌ مبارک به بهانه‌ی بیماری به بیمارستان رفت تا مجبور نباشد به سوالات بازپرسان پاسخ دهد.

این روزنامه در ادامه با افشای نقشه خانواده مبارک برای گریختن افزود:‌ جمال مبارک با خودروی خود به قاهره رفته است. این خودرو دربرگیرنده‌ی امکانات امنیتی گسترده، وسایل و لباس مبدل است تا شهروندان آنها را شناسایی نکنند. به نوشته‌ی این روزنامه قرار بود مبارک، سوزان، همسرش، علاء و جمال با چند خودرو حرکت کنند و در میان تدابیر امنتی شدید روز سه شنبه به قاهره بروند، اما یک اتفاق مانع شد و آنها ناگزیر شدند تغییراتی در نقشه‌شان صورت دهند، مبارک به بیمارستان شرم الشیخ و جمال به قاهره رفت و هنوز کسی از مکان علاء‌ و سوزان خبر ندارد.

یک مقام پزشکی تاکید کرد:‌ مبارک دچار حمله‌ی قلبی شده است و حالش چندان مساعد نیست و تعدادی از پزشکان به طورمداوم وی را معاینه می‌کنند.

اخباری نیزمنتشر شده است مبنی بر این که تیم آلمانی که آخرین عمل جراحی را روی مبارک صورت دادند از طریق هواپیما برای مداوای مبارک به شرم الشیخ رفته‌اند. رئیس جمهور پیشین مصر سال گذشته در بیمارستان هایدلبرگ آلمان تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفت. عبدالعزیز الجندی، وزیر دادگستری مصر اعلام کرد: ‌دادستانی کل بعد از بهترشدن حال مبارک تحقیقات را از وی آغاز خواهد کرد. یک مقام قضایی نیز تصریح کرد: تحقیقات از علاء‌ و جمال در مقر دادستانی کل در شهر الطور آغاز شده است اما این تحقیقات در پی نامساعد شدن مبارک به مقر دادستانی شرم الشیخ منتقل شده است.

این مقام گفت: از مبارک و پسرانش در خصوص فساد مالی و کشته شدن 800 تن و زخمی شدن بیش از 5هزارتن در جریان انقلاب مصر بازجویی خواهد شد. پایگاه اینترنتی المحیط نیز گزارش داده است : دادستانی کل مصر دستور داده است علاء‌ وجمال به مدت 15 روز تا انجام تحقیقات بازداشت شوند. این در حالی است که شبکه‌ی العربیه گزارش داد: هیچ حکم بازداشتی علیه این دو پسر مبارک صادر نشده است. این شبکه افزود: وضعیت مبارک به گونه‌ای است که اجازه‌ی تحقیقات از وی، همسر و پسرانش را می‌دهد.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف image قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف 1403/02/23

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، این قدرتمندترین طوفان خورشیدی 20 سال گذشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 154

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 352

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 344

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 400