خدمات سایت


متن کامل خبر

مروري بر بازي هاي هفته سي‌ودوم ليگ برتر فوتبال

آرشیو
در هفته سي‌ودوم ليگ برتر فوتبال تمام تيم‌ها براي برد و گرفتن سه امتياز به ميدان خواهند آمد و از مساوي بيزار هستند.
1390/02/08 04:12:11 ق.ظ

هفته سي و دوم ليگ برتر در اوج حساسيت برگزار مي‌شود. با تساوي سپاهان برابر صباي قم در هفته سي و يکم سه تيم در صدر جدول شانس قهرماني دارند و و در انتهاي جدول نيز به جز استيل آذين شش تيم ديگر در خطر سقوط به دسته اول هستند. به همين دليل تمام بازي‌هاي اين هفته به نوعي مهم و سرنوشت‌ساز هستند.

نگاهي به ديدارهاي اين هفته ليگ مي‌اندازيم که در سه روز برگزار مي‌شود. در اين هفته اکثر تيم‌ها براي برد به ميدان خواهند آمد و از تساوي فراري هستند.

*ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان؛ به دنبال سه امتياز در نبرد فولاد و آهن

ذوب آهن پس از شکست دور از انتظار برابر پاس در همدان هم جايگاه دومي‌ خود را از دست داد و هم بختش براي کسب قهرماني به حداقل رسيد. با اين حال اين تيم روي کاغذ هنوز شانس قهرماني دارد و بازيکنانش بايد با تمام توان برابر فولاد بازي کنند. ذوب آهن اگر مي‌خواهد فصل آينده نيز در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته باشد بايد در اين بازي خانگي به برتري برسد.درغير اين صورت ممکن است حتي نتواند مقام سومي را در ليگ اين فصل کسب کند.

در آن سو شاگردان مجيد جلالي بدون استرس فقط به ارايه فوتبال زيبا فکر مي‌کنند و به دنبال اين هستند تا از رده ششم پايين‌تر نروند. نبرد تاکتيکي دو سرمربي بي‌حاشيه ليگ نيز مي‌تواند از اين ديدار بازي تماشاگرپسندي بسازد. برخورد فولاد و آهن تماشايي خواهد بود.

*شاهين بوشهر - استقلال تهران؛ به دنبال شکار شاهين در بوشهر

شاهين در اين فصل براي سومين مرتبه برابر استقلال صف آرايي مي‌کند. اين تيم به غير از بازي رفت در جام حذفي نيز برابر آبي پوشان تهراني بازي کرد و در نهايت يک بر صفر شکست خورد. آن زمان حميد استيلي سرمربي شاهين بود و از شاهين تيمي ساخته بود که با وجود بازي زيبا قادر به امتياز گرفتن از حريفان نبود اما اکبر ميثاقيان در سه ديدار 7 امتياز براي شاهين گرفته تا اين تيم پرطرفدار به بقا در ليگ برتر بسيار اميدوار شود.

شاهين بوشهر مي‌خواهد طرفداران دو آتشه خود را راضي به خانه برگرداند بنابراين براي برد به ديدار آبي‌پوشان تهراني مي‌آيد. البته استقلال هم برد مي‌خواهد با اين تفاوت که آنها اگر برنده از ميدان خارج شوند مي‌توانند به يک امتيازي صدرنشين ليگ برسند و اميدوار باشند که غلامحسين پيرواني اين هفته نيز با توقف يا شکست سپاهان بار ديگر به استقلال لطف کند. شاگردان پيرواني هفته گذشته شش گل از استقلال دريافت کردند و زمينه‌ساز رسيدن اين تيم به رده دوم شدند.

* پرسپوليس - مس کرمان؛ سرخپوشان از مس طلا مي‌خواهند

سرخپوشان تهراني هفته گذشته برد روحيه‌ بخشي برابر نفت تهران داشتند و اکنون به کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا اميدوار شده‌اند و به همين دليل با تمام توان به ميدان خواهند آمد هر چند شانس خيلي کمي دارند. با اين حال پرسپوليس در صورتي که بتواند مس را شکست دهد و ذوب آهن نيز برابر فولاد متوقف شود به کسب رتبه سوم ليگ بسيار اميدوار خواهد شد.

حريف پرسپوليس البته تيم پرمهره‌اي مثل مس کرمان است که صمد مرفاوي هدايت آن را برعهده دارد. نبرد دايي با سرمربي سابق استقلال نيز قابل توجه است. مس با 28 گل خورده بعد از تراکتورسازي و سپاهان صدرنشين سومين خط دفاع قدرتمند ليگ را در اختيار دارد بنابراين شاگردان دايي کار سختي براي گلزني در اين بازي دارند و بعيد است بتوانند برد پرگل برابر نفت تهران را تکرار کنند و حتي اگر با اختلاف يک گل هم بتوانند اين تيم را شکست دهند از مس، طلا به دست خواهند آورد.

* نفت آبادان - سپاهان اصفهان؛ پيرواني به دنبال خلق شگفتي

شاگردان قلعه‌نويي دو امتياز حساس را در ديدار خانگي برابر صبا از دست دادند. با اين حال اين تيم حتي اگر در آبادان نيز نتواند پيروز شود همچنان صدرنشين خواهد ماند اما در آن صورت ممکن است قهرماني را در پايان ليگ از دست بدهد. بنابراين قلعه‌نويي تيمش را با تمام توان به ميدان خواهد فرستاد. قدرتمند‌ترين خط حمله ليگ نبايد کار دشواري برابر نفتي داشته باشد که در دو ديدار با نفت تهران و استقلال 11 گل دريافت کرده است.

روي کاغذ همه سپاهان را برنده بازي مي‌دانند مگر آنکه پيرواني بتواند در آبادان يک شگفتي خلق کند و ليگ را از اين هم که حساس‌‌تر و هيجان انگيزتر کند. با اين حال شايد اتفاقات این بازی طوري رقم بخورد که قلعه‌نويي در آبادان قهرماني‌ تيمش را مسجل کند.

*سايپا - پيکان قزوين؛ دربي خودروسازانِ ته جدولي

ديدار سايپا و پيکان، فينال تيم‌هاي انتهاي جدولي است، بازي مرگ و زندگي براي خودروسازاني که بدون اغراق جزء پرامکانات‌ترين تيم‌هاي ليگ برتري هستند. دربي صنعتي يا دربي خودروسازان ليگ برتر هميشه براي مديران دو شرکت هم مهم و حساس بوده و اين مرتبه حساس‌تر از هميشه است زيرا تيمي که اين بازي را وگذار کند به احتمال زياد يکي از تيم‌هاي سقوط کننده به ليگ دسته اول خواهد بود.

در جدول پيکان 29 امتياز دارد و سه امتياز از سايپا کمتر دارد. پيکان فقط در صورت برتري در اين بازي است که مي‌تواند به بقا اميدوار باشد و براي همين هم بازيکنان اين تيم يک هفته به اردو رفته‌اند.

* ملوان انزلي - استيل آذين؛

ملوان تيم شگفتي ساز ليگ دهم است و با فرهاد پورغلامي توانسته در رده هشتم جدول قرار بگيرد، رتبه‌اي که کمتر کارشناسي براي ملوانان متصور بود. ملوان بايد از تيمي در انزلي پذيرايي کند که با روياي قهرماني وارد بازي‌ها شد و اکنون به دنبال کورسويي از اميد براي بقا در ليگ برتر است.

محمود ياوري که چهارمين سرمربي اين فصل استيل آذين است اگر نتواند از بندر انزلي سه امتياز بگيرد بايد با ليگ برتر وداع کند. مساوي هم براي استيل آذين شکست است.

* راه آهن - نفت تهران؛ دومين فينال در انتهاي جدول

اين بازي نيز مي‌تواند گره کور انتهاي جدول را تا حدي باز کند. اگر نفت برنده از ميدان خارج شود راه آهن شانس کمي براي بقا خواهد داشت و اگر راه آهن پيروز شود در آن صورت نفت تهران ممکن است دوباره به ليگ دسته اول بازگردد.تساوي براي هر دو تيم دست‌کمي از شکست ندارد. هفته گذشته نفت برابر پرسپوليس شکست سنگيني را متحمل شد و راه آهن نيز دو امتياز حساس را در ديدار با استيل آذين از دست داد. بازي اين دو تيم نيز دومين فينال ته جدولي‌ها در هفته سي و دوم ليگ برتر است.

*پاس همدان - شهرداري تبريز؛ پاس به دنبال تثبيت موقعيت

پاس بعد از شکست ذوب آهن در حاشيه امنيت قرار گرفته و از سه بازي آينده اگر فقط يک امتياز هم بگيرد در ليگ برتر ماندگار خواهد شد اما مديرروستا و شاگردانش مي‌خواهند نشان دهند برد برابر ذوب آهن اتفاقي نبوده و با تمام توان برابر شهرداري بازي خواهند کرد.

* تراکتوسازي تبريز - صباي قم؛ گوراديولا به دنبال توقف تراکتور

ديدار تراکتورسازي و صبا يکشنبه برگزار مي‌شود. تراکتورسازان در صورت پيروزي مي‌توانند به کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا اميدوار باشند اما حريف آنها تيمي است که سپاهان صدرنشين را در خانه متوقف کرده است. بنابراين احتمال دارد گوراديولاي ايراني تيمش را براي گرفتن يک امتياز در تبريز به ميدان بفرستد اما کمالوند و بازيکنانش فقط برد مي‌خواهند بنابراين شايد شاهد يک بازي يکطرفه در تبريز باشيم هرچند ويسي مي‌گويد ما مي‌توانيم هر تيمي را متوقف کنيم.

*برنامه بازي‌هاي هفته سي و دوم ليگ برتر؛

پنجشنبه 8 / 2 / 90 –هفته سي و دوم

ذوب‌آهن اصفهان ـ فولاد خوزستان -ورزشگاه فولاد‌شهر اصفهان ساعت 18

محمود رفيعي-مهدي عاليقدر-حسين طالقاني-رحيم مهر پيشه-ناظر:محمد رياحي

شاهين ـ استقلال -ورزشگاه بهشتي بوشهر ساعت 18

هدايت ممبيني-رضا سخندان-بابک داوري-جواد شرفي-ناظر:محمد پيروز رام

پرسپوليس ـ مس کرمان ورزشگاه آزادي ساعت 20:15

عليرضا فغاني-حسن کامراني فر-حميد نظري-حسين زرگر-ناظر:حسين عسگري

جمعه 9 / 2 / 90 –هفته سي و دوم-ساعت: 18

سايپا ـ پيکان ورزشگاه انقلاب کرج

محسن ترکي-حيدر شکور-داود رفعتي-پيروز سيف الله پور-ناظر:فرج الله يثربي

ملوان ـ استيل‌آذين ورزشگاه تختي انزلي –ساعت 17:30

احمد صالحي-مسعود فرح نيا-بهرام کياني-محمدرضا فغاني-ناظر:مسعود عنايت

راه‌آهن ـ نفت تهران ورزشگاه اکباتان

سعيد مظفري زاده-عليرضا کهوري-سعيد علي نژآديان-غلامرضا جباري-ناظر:بهرام مهر پيما

پاس ـ شهرداري تبريز ورزشگاه قدس همدان

تورج حق وردي-محمدرضا ابوالفضلي-محمد رضا منصوري-رضا کرمانشاهي-ناظر:عبداله با عزم

نفت آبادان ـ سپاهان -ورزشگاه تختي آبادان

خداداد افشاريان-محسن فريماني-تورج عيوض محمدي-قاسم واحدي-ناظر:نادر جعفري

يکشنبه 11 / 2 / 90-ساعت 18

تراکتور‌سازي ـ صباي قم ورزشگاه يادگار امام (ره)تبريز

يدالله جهانبازي-مجيد شمس-سعيد زارع-امير حسين فتاحي-ناظر:جواد تقي پور

*جدول ليگ برتر

1- سپاهان 62 امتياز

2- استقلال 58 امتياز

3- ذوب آهن56 امتياز

4- تراکتورسازي 53 امتياز

5- پرسپوليس 53 امتياز

6- فولاد 47 امتياز

7- مس 47 امتياز

8- ملوان 45 امتياز

9- نفت آبادان 41 امتياز

10- صباي قم 37 امتياز

11- شاهين 34 امتياز

12- پاس 34 امتياز

13- نفت تهران 33 امتياز

14- شهرداري تبريز 33 امتياز

15- سايپا 32 امتياز

16- راه آهن 31 امتياز

17- پيکان 29 امتياز

18- استيل آذين 25 امتياز

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1197

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 807

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2576

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2923

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3027

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3198

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3060

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4088