خدمات سایت


متن کامل خبر

طرح "آتيه مهر" نوزادان/ طرحی که به گل نشست!

آرشیو
اين حساب‌ها از اين پس به‌صورت متمرکز در تهران مديريت می‌شوند و طبق دستورالعمل ابلاغ شده، شعب بانک ملی در استان‌ها از ارائه صورت‌حساب به صاحبان سپرده آتيه ‌مهر منع شده‌اند.
1390/03/10 04:23:03 ق.ظ

در پی صفر شدن مانده حساب نوزادان مشمول طرح آتیه‌مهر در شعب بانک‌ملی استان زنجان که به‌صورت هم‌زمان در همه شعب این بانک در سطح کشور رخ داده است، بازرس اداره امور شعب استانی بانک‌ملی در زنجان، گفت: این حساب‌ها از این پس به‌صورت متمرکز در تهران مدیریت می‌شوند و طبق دستورالعمل ابلاغ شده، شعب بانک ملی در استان‌ها از ارائه صورت‌حساب به صاحبان سپرده آتیه‌مهر منع شده‌اند.

مقتدا موسوی اظهار کرد: زمانی که طرح آتیه‌مهر توسط دولت، ارایه و مسوولیت اجرای آن به بانک‌ملی محول شد، بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده بود و بانک ملی در مجموع حدود 9 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح در سطح کشور هزینه کرد.

وی با اشاره به واریز 17 درصد سود توسط بانک به این حساب‌ها، افزود: علاوه بر این، از آنجایی که ارایه تسهیلات از سوی بانک‌ها، محدودیت‌هایی دارد که توسط بانک مرکزی اعمال می‌شود، بانک‌ملی موظف است بابت هزینه‌ای که برای افتتاح این حساب‌ها متحمل شده است، 34 درصد جریمه به بانک مرکزی بپردازد. در واقع بانک‌ملی برای 9 هزار میلیارد ریالی که تاکنون برای این طرح هزینه کرده است، باید در مجموع 51 درصد سود و جریمه متحمل شود و از همین رو تا زمانی که مرجع تأمین اعتبار برای این طرح مشخص نشود، ادامه اجرای آن بلاتکلیف است.

بازرس اداره امور شعب استانی بانک‌ملی، تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح هنوز تأمین اعتبار نشده و بودجه‌ای از سوی دولت برای اجرای آن به این بانک ابلاغ نشده است، طبق دستور مدیریت بانک‌ملی، اجرای طرح مذكور، فعلاً متوقف شده است.

وی با بیان این‌که تا 31 اردیبهشت‌ماه امسال، حساب‌های آتیه‌مهر، در شعب استانی بانک‌ملی موجود بود، خاطرنشان کرد: از اول خردادماه، بانک ملی کشور برای مدیریت این حساب‌ها، آن را در اداره مرکزی خود تجمیع کرده است تا تکلیف هزینه‌ای که تاکنون برای اجرای طرح متحمل شده، مشخص شود.

موسوی، حساب‌های افتتاح شده در شعب بانک‌ملی استان در قالب طرح آتیه‌مهر طی سال گذشته را 5 هزار و 907 حساب اعلام کرد و گفت: اگر چه در طول اجرای این طرح در سال گذشته، تعداد نوزادان متولد شده در استان، بیش از 8 هزار نفر بود، ولی به‌علت راه‌اندازی نشدن کامل سیستم دیجیتالی ثبت‌احوال استان، فقط برای 5 هزار و 907 نوزاد، افتتاح حساب صورت گرفت و مبالغ آن واریز شد.

وی افزود: با سامانه‌ای که توسط سازمان ثبت‌احوال کشور طراحی شد، از زمان آغاز اجرای طرح آتیه‌مهر، برای هر نوزاد متولد شده، به‌طور خودكار یک حساب در بانک‌ملی افتتاح می‌شود، ولی با توجه به این‌که اجرای این طرح فعلاً در حالت تعلیق است، شعب بانک‌ملی بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به آنان، قادر به ارائه صورت‌حساب نیستند و کلیه حساب‌ها به‌صورت متمرکز در تهران مدیریت می‌شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: در صورتی که در بودجه امسال، اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده باشد، بانک‌ملی آمادگی ادامه اجرای آن را دارد، چرا که از این طریق، مشتریان دایم این بانک تضمین می‌شود، ولی تا زمانی که منبع تأمین اعتبارات اجرای طرح مذكور مشخص نشود، ادامه اجرای آن بلاتکلیف خواهد شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




دو برادر به اتهام سرقت 25 میلیون دلار ارز دیجیتال در 12 ثانیه، دستگیر شدند image دو برادر به اتهام سرقت 25 میلیون دلار ارز دیجیتال در 12 ثانیه، دستگیر شدند 1403/02/28

دو برادر، به اتهام سرقت حدود 25 میلیون دلار ارز دیجیتال در تنها 12 ثانیه بازداشت شدند. این دو برادر که «جیمز» و «آنتون پرایر-بوئنو» نام دارند، در دانشگاه MIT، ریاضیات و علوم کامپیوتر خوانده‌اند و از مهارت‌های خود که برای بهره‌برداری از شبکه بلاکچین اتریوم استفاده کرده‌اند. آن‌ها به کلاهبرداری و تبانی برای ارتکاب پولشویی متهم شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 148

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 96

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 397

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 123