خدمات سایت


متن کامل خبر

فتح‌الله‌زاده: حالا قلعه‌نويی هم بخواهد او را نمی‌آورم

آرشیو
سرپرست باشگاه استقلال گفت: ما با مظلومي يك سال ديگر قرارداد داريم، بنابراين حتي در صورت تمايل قلعه‌نويي نيز من اين مربي را فعلاً به استقلال نخواهم آورد.
1390/03/16 02:36:17 ق.ظ

علی فتح‌الله‌زاده سرپرست باشگاه استقلال در خصوص مسائل مختلف فوتبال از ابتدای فصل، حضور در نقل و انتقالات، امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی، سقف قراردادها و مسائل دیگر صحبت‌هایی را انجام داده است كه متن این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید؛

* هر وقت من می‌آیم مشكلات صف می‌كشند

شرایط آمدنم به استقلال خیلی سخت بود. نمی‌دانم چرا هر وقت كه من می‌آیم همه مشكلات به صف می‌شوند و این یك مقدار كار من را سخت می‌كند. من باید توانم را برای ادامه كار مدیر گذشته بگذارم، ولی هنگامی كه می‌رسم كار زمین مانده است.

در ابتدای فصل برای گرفتن بازیكنان فرصتی نداشتیم و 3 بازیكن خارجی ما در روزهای پایانی به استقلال اضافه شدند. آنها را با تماشای سی‌دی انتخاب كردیم و اندرسون نیز شب پایانی نقل و انتقالات با ما قرارداد امضا كرد. تیمی كه در آن شرایط با آن اضطراب بسته شد، كار بزرگی انجام داد.

* ساختن كمپ به اندازه چند قهرمانی ارزش دارد

وقتی آمدم احساس كردم كمپ مهم‌ترین چیز است. كمپ چیزی است كه زیرساخت یك مجموعه است. مجبور بودم موازاتی روند ساخت كمپ را زیر نظر بگیرم. خوشحالم كه وقتی سوزوكی وارد كمپ شد، از من چندین بار سئوال كرد كه آیا واقعا اینجا به باشگاه استقلال تعلق دارد؟! یعنی او باور نمی‌كرد. او گفت، تحت تأثیر قرار گرفته‌ام و این حرف او نشان می‌دهد كه این كمپ از دو سه قهرمانی حتی برای ما با ارزش‌تر است. به لحاظ اقتصادی نیز بنیه اقتصاد را محكم می‌كند. زمین خالی آن مجموعه ارزش افزوده محاسبه می‌شود و خوشحالم با توجه به قولی كه به هواداران داده بودم كمپ را برای خردادماه آماده كردم.

* استقلال در فصل جدید در زمین اختصاصی خود تمرین می‌كند

چمن كمپ آماده است و آخر همین ماه استقلال می‌تواند تمریناتش را در آنجا برگزار كند. با توجه به اینكه زمین هنوز ریشه‌اش قوی نیست، گفتیم هفته‌ای یك جلسه در آنجا تمرین كنند كه مشكلی برای چمن پیش نیاید. فكر می‌كنم تا فصل شروع شود بچه‌ها می‌توانند تمرینات را در زمین كمپ استقلال برگزار كنند.

* بیشتر از قولی كه به سعیدلو داده بودم درآمدزایی كردم

تا به امروز همه مشكلات را اینگونه پشت سر گذاشتیم، اما فعلا وضعیت سازمان مشخص نیست و آن پولی را كه باید به بازیكنان بدهیم نمی‌توانیم پرداخت كنیم. من درآمدزایی خود را كه نزدیك به 6 میلیارد بوده انجام داده‌ام. یعنی از توافقی كه با آقای سعیدلو انجام داده بودیم نیز بیشتر درآمدزایی كرده ام. رفتن ناصر حجازی كلی به ما لطمه زد و ما را به هم ریخت. در مجموع وقتی به كارنامه نگاه می‌كنیم به این نتیجه می‌رسیم تیمی كه در پنج روز بسته می‌شود و رتبه دوم لیگ را تصاحب می‌كند، یعنی تلاش زیادی انجام داده است.

* مظلومی فكر می‌كرد قهرمان می‌شویم

خودم در ابتدای فصل فكر می‌كردم كه نایب قهرمان شویم. حتی زمانی كه تیم در مقطعی به صدر جدول رسید، مظلومی گفت، ممكن است ما قهرمان هم بشویم، اما به ایشان گفتم‌ نه چون ما فقط سهمیه می‌خواهیم و توقع‌ مان بالا نیست. در جام حذفی هم امسال خوب بالا آمده بودیم و اگر به كارنامه استقلال در این چند سال نگاه كنید، متوجه می‌شوید كه تا این مرحله بالا نیامده بودیم، اما در لیگ قهرمانان آسیا از تیم راضی نیستم. اعتقاد داشتم كه تیم ما می‌توانست به مرحله بعد صعود كند. فصل بعد از تیمم قهرمانی می‌خواهم و مظلومی باید حتماً جام بگیرد و در لیگ قهرمانان آسیا هم روند رو به جلویی داشته باشد.

* برخی‌ها می‌خواستند به راحتی كمپ استقلال را واگذار كنند!

در دوره‌های گذشته فكر می‌كردم همه مثل من فكر می‌كنند. تصور می‌كردم همه كمپ استقلال را با آن زمین درست می‌كنند وقتی یكی دو بار رفتم و آمدم متوجه شدم كه اصلا اینطور نیست. نه تنها علاقه‌ای ندارند كه كمپ را درست كنند، بلكه دوست دارند آن را واگذار كنند! این بار دیدم تا خودم كمپ را درست نكنم آخرش خود شما خبرنگاران می‌گفتید پس آنهایی كه می‌گفتند كمپ متعلق به استقلال نیست درست می‌گفتند. پس فتح‌الله‌زاده دروغ می‌گفت. من كمپ را ساختم كه ثابت كنم این ملك متعلق به استقلال است. ممكن است این زمین معترضانی نیز داشته باشد، اما كسی كه اعتراض می‌كند و می‌گوید مال ما نیست شاید از 40 هزار متر زمین هزار مترش متعلق به او باشد. همه آن را كه نمی‌خواهد؟ كدام آدم عاقلی 40 هزار متر را رها می‌كند و به خاطر مثلاً هزار متر بی‌خیال ساخت كمپ می‌شود.

* سوزوكی می‌گفت، نكند ساختمان آماده كاشته‌ای؟

خیلی ساده می گویند كه كمپ را آماده كردم، زمین فوتسال ساختم، رختكن‌ها را آماده كردم، چمن را مهیا كردم، همه اینها یك دقیقه شد، اما انجام آن مستلزم هزاران ساعت كار بود. شما باورتان نمی‌شود كه چه دوندگی انجام دادیم و با كسانی كه شكایت می‌كردند مقابله‌ كردیم. اشخاص دیگر این حوصله را نداشتند، ولی من اینكار را انجام دادم. شاید حدود 20 بار ساعت 12 شب به كمپ سر می‌زدم چون روزها وقت نمی‌كردم. وقتی سوزوكی اینجا آمد باورش نمی‌شد كه این زمین را ساختم. او می‌گفت، سال گذشته اینجا بیابان بود، نكند شما اینجا ساختمان آماده كاشته اید و ما خبر نداریم!

كمپ را ساختم كه وقتی رفتم دیگر كسی نگوید اینجا مال استقلال نیست. خوشحال هستم كه اگر سال‌ها بعد از كنار كمپ رد می‌شوم احساس خوبی به من دست می‌دهد. انشاءالله اگر عمری باقی باشد فاز دوم كمپ را سال آینده درست می‌كنم.

*مظلومی تحت تأثیر اطرافیانش قرار دارد

با مظلومی تا قبل از امسال كار نكرده بودم، اما كارنامه او را رصد می‌كردم. حواسم به همه استقلالی‌هایی كه در لیگ حضور دارند، هست. او با تیم ملی «ب» در منطقه غرب آسیا قهرمان شده بود كه كارنامه خوبی محسوب می‌شود. به این دلیل با ایشان قرارداد 2 ساله بستم كه دیدم تحت تأثیر اطرافیانش قرار دارد. مظلومی آدمی است كه اگر بگوید امسال تو را آورده‌ام ولی سال دیگر نیستی قبول می‌كند؛ به همین دلیل 2 ساله بستم كه به او ثابت كنم كه به این مربی اطمینان دارم. شاید همین حالا هم ذهنیت دارد كه می‌خواهند او را عوض كنند. این نقطه ضعف پرویز مظلومی است. چون در استقلال تجربه سرمربیگری زیادی ندارد. یك روز به مظلومی گفتم، شما فرض كن من آخر فصل می‌خواهم با شما قطع همكاری كنم، اگر شما اول و یا دوم بشوید و من با شما قطع همكاری كنم، به ضرر كیست؟ پس عاقلانه است كه كار كنی و توجه‌ای به حرف‌ها نداشته باشی. معلوم نیست كه آخر فصل من باشم یا نباشم، اما تا روز آخر كارم را با قدرت انجام می‌دهم. این یك دستور حرفه‌ای برای ما است كه در فوتبال غیر خصوصی كار می‌كنیم. امیدوارم مظلومی این تفكرش را كنار بگذارد و به كارش ادامه بدهد.

*اگر مظلومی را كنار بگذارم مردم واكنش نشان می‌دهند

اگر این تفكر با مظلومی همراه باشد، تا آینده در ذهنش می‌ماند. شما علی دایی را ببینید نمی‌خواستم این حرف را بگویم، اما اختلاف بین دایی و كاشانی آشكار شده، ولی از آن روز علی دایی آنقدر تلاش كرده كه در تمام بازی‌ها پیروز شده است. یعنی این اختلاف باعث نشد كه دایی كنار بكشد اما قدرت را به او تزریق كرد. دایی خودش را به همه ثابت كرد. این‌ها درس است كه باید از آنها استفاده كنیم. امیدوارم مظلومی خیلی محكم به حرف‌مان اطمینان كند. مردم همه چیز را می‌فهمند. اگر مظلومی كه خوب نتیجه گرفته را كنار بگذاریم مردم واكنش نشان می‌دهند. روزی كه من را از مدیرعاملی استقلال كنار گذاشتند همه انتقاد كردند كه چرا در هفته پنجم یك مدیرعامل را نقد كردید و كنار گذاشتید.

* به جایگاه مظلومی نه، به نیمكت استقلال چشم دارند

كسی به جایگاه مظلومی چشم ندارد، اما چشم به جایگاه سرمربیگری استقلال دارند. این یك مسئله طبیعی است. مگر به جایگاه مدیرعاملی استقلال چشم ندارند؟ چه اشكالی دارد؟ ما برویم آنها ادامه می‌دهند. ما نباید خودمان را كوچك كنیم و فكر كنیم اگر این پست را از ما بگیرند همه چیز تمام شده است. اگر همین امروز بخواهند جای من را بگیرند مثل نظامی‌ها احترام می‌كنم و می‌روم. شاید ناراحت شوم اما به خاطر این است كه فرق دوغ و دوشاب مشخص نمی‌شود. یعنی كسی كه كارنامه دارد با كسی كه هیچ چیز را بلد نیست، هیچ تفاوتی پیدا نمی‌كند.

* مظلومی خیلی زود نگران می‌شود!

سعی من و پورحیدری این است كه تفكر مظلومی را به سطحی برسانیم كه فكر كند امروز هست و فردا نیست. مظلومی دارای توانمندی‌های بسیاری است و اگر كمی فكرش را به موردی كه اشاره كردم (به حرف اطرافیانش توجه نكند) شاید استقلال قهرمان لیگ می‌شد. مظلومی یك مقدار نگران می‌شود و داخل فكر می‌رود كه این نقطه ضعفش است. اگر مظلومی اعتمادش را نسبت به مدیرش بیشتر كند، موفق‌تر خواهد بود.

* قلعه‌نویی هم بخواهد فعلا او را نمی‌خواهم

اول فصل هم گفتم، ابتدا به دنبال امیر قلعه‌نویی می‌روم چون تیم چیزی نداشت و شرایط بحرانی را سپری می‌كرد. می‌خواستم سكان استقلال را به دست او بسپارم. وقتی نتوانستم با قلعه‌نویی قرارداد ببندیم با مظلومی صحبت كردم البته این حرف‌ها را به خود مظلومی هم گفتم. همین حرفی كه من به شما زدم تبعات دارد. برخی دوستان مطبوعاتی كم‌ لطف هستند. من كه صادقانه می‌گویم انتخابم چه كسی بوده است ولی حالا هم می‌گویم كه از مظلومی حمایت می‌كنم چرا كسی اینها را نمی‌بیند. حرف‌های ما را قبول نمی‌كنند و حاشیه درست می‌كنند. حتی اگر قلعه‌نویی هم بخواهد دیگر برای فصل آینده او را نمی‌خواهم چون با پرویز مظلومی قرارداد دارم و به قراردادم پایبند هستم.

* اگر بخواهم قلعه‌نویی را بیاورم به مظلومی اطلاع می‌دهم

هر چیزی جایگاه خودش را دارد. دوست دارم مظلومی موفق شود چون موفقیت او، موفقیت من نیز هست. من در آن شرایط كه اشاره كردم قلعه‌نویی را می‌خواستم. هیچ پیغامی به قلعه‌نویی برای فصل آینده ندادم و به دنبالش نبودم. اگر بخواهم قلعه‌نویی را بیاورم بدون تعارف می‌گویم كه آقای مظلومی می‌خواهم با قلعه‌نویی كار كنم.

* من ریسك كردم ولی قلعه‌نویی ریسك نكرد!

قلعه‌نویی فصل پیش فكر نمی‌كرد من بتوانم میداوودی، مبعلی و آشوبی را به استقلال بیاورم. اگر می‌دانست كه می‌توانم این 3 نفر را به استقلال بیاورم می‌آمد. او می‌گفت: تیم خیلی ضعیف است و فكر می‌كرد آبرویش به خطر بیفتد. در واقع قلعه‌نویی به تیم ما اعتماد نكرد و ترسیده بود كه تیم ضعیف باشد. من ریسك كردم ولی قلعه‌نویی ریسك نكرد. (با خنده)

* 2 ساعت لباس استقلال را می‌پوشند پیشكسوت می‌شوند

این یك واقعیت تلخ است. سیستم اطلاع‌رسانی و تحریم‌های ما هنوز نتوانسته است واقعیت را به مردم انتقال دهد. یك شخص دو ساعت لباس استقلال را می‌پوشد اما همه از او به عنوان پیشكسوت این تیم یاد می‌كنند، اما یك مدیری مثل من 10 سال در این تیم كار می‌كنم، هیچ‌وقت او را پیشكسوت خطاب نمی‌كنند. حتی آبدارچی باشگاه هم پیشكسوت محسوب می‌شود. كسی كه استقلالی نیست ولی سرمربی استقلال می‌شود، پیشكسوت این تیم محسوب می‌شود.

* مشكل سازمان حل شود بمب‌ها را منفجر می‌كنیم

بحث دولتی و خصوصی شدن كه هنوز حل نشده به استقلال و پرسپولیس لطمه می‌زند. اكنون فصل نقل و انتقالات است. ما باید بدانیم كه با وزارت طرف هستیم یا با سازمان. همه مشكلات در زمان ما ایجاد می‌شود و این از بدشانسی من است. امیدوارم این وضعیت زود حل شود و ما محكم‌تر به فكر انفجار بمب‌هایمان باشیم.

* هیچ اراده‌ای برای خصوصی شدن سرخابی‌ها وجود ندارد

متاسفانه اراده‌ جمعی مبنی بر حل موضوع خصوصی شدن 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس نیست. اعتقاد دارم هیچ لزومی نیست كه ما حتما خصوصی شویم. پیشنهادات خود را در قالب یك كتاب به مسئولان ارائه كردم. دقیقا نوشته‌ام كه از كجا شروع كنید و به چه چیزهایی دست بیابیم، ولی وقتی به آن توجه نمی‌شود، پس معلوم است كه نمی‌خواهیم مشكل این 2 تیم حل شود. حداقل معرفت داشته باشیم و پیمانكاری این دو تیم را 5 سال به كسی واگذار كنیم. بعد از 5 سال توافقاتی بنویسیم كه اگر جواب داد، تمدید كنیم و اگر نداد به شخص دیگری واگذار كنیم. اگر شما هر ساله بخواهیم مدیر عوض كنید یك تیم را نه، بلكه فوتبال را نابود می‌كنید.

* پست مدیرعاملی مثل رئیس جمهوری است

سال‌ها در استقلال یا من بودم یا آقای اولیایی، سپس غریب آمد، نجف‌نژاد آمد و بعد از آن آشتیانی. درحال حاضر هفت هشت نفر هستیم كه هر كدام برای خودمان یك سری افراد مورد اطمینان انتخاب كرده‌ایم. این تعویض مدیریت فوتبال را نابود می‌كند. ما باید یكپارچه باشیم. زمانی استقلال و پرسپولیس وقتی در آزادی بازی داشتند 80 هزار نفر به ورزشگاه می‌آمدند اكنون آن هواداران كجا هستند؟! به خاطر اینكه مردم ناراحت شده‌اند. مدیرعاملی استقلال و پرسپولیس پست كوچكی نیست كه به هر كسی بدهیم، آن هم همه ساله. این مسئله تبعات دارد. مدیرعاملی یك باشگاه حداقل باید 5 سال سر كارش باشد. در همین باشگاه خارجی هستند تیم‌هایی كه 10 سال است یك مدیر دارند. مدیرعاملی یك پست استراتژیك در باشگاه است. مثل این می‌ماند كه هر 6 ماه یك رئیس جمهور عوض كنیم. این پست‌ها تعریف‌هایی دارد. بی دلیل نمی‌گویند كه رئیس جمهور باید 4 سال حداقل كار كند. چون روی این مسائل مطالعه شده است. مدیرعاملی باشگاه هم حداقل باید 4 سال كار كند.

* دوست داشتم به ضعیف‌ترین مدیرعامل استقلال 4 سال وقت بدهند

وقتی یك مدیریت ثبات پیدا كند اهرم‌هایش را جذب می‌كند. وقتی برای هواداران‌مان فراخوان زدیم، 85 هزار نفر برای یك مسابقه به استادیوم آمدند، چون كار كرده بودیم، ولی اینها نیاز به سازماندهی و برنامه‌ریزی دارد. ما قطره قطره مردم را جذب می‌كنیم، ولی وقتی مدیریت تعویض می‌شود، اینها از هم می‌پاشند و دوباره مدیر بعدی باید به فكر جذب نفرات باشد و تصور كنید چه زمانی را باید در این بین خرج كند. حتی زمانی كه ضعیف‌ترین مدیرعامل را برای باشگاه استقلال انتخاب كردند، اعتقاد داشتم كه باید به او فرصت بدهند. اسمی از او نمی‌برم، ولی مدام می‌گفتم باید 4 سال به او فرصت داد. این تجربه و تخصص ما است. این مسئله استراتژیك و تثبیت شده است. یك مدیر باید حداقل 4 سال در یك باشگاه بماند. نمونه آن باشگاه سپاهان و محمدرضا ساكت است. ایشان وقتی ثبات پیدا كرد، سپاهان نظامند شد. او تازه فرصت پیدا كرد كه از كجا امكانات بگیرد. این مسئله در چند روز حل نمی‌شود.

* تلاشمان را برای قهرمانی در جام حذفی انجام دادیم

مقابل ملوان موقعیت‌های خوبی را از دست دادیم تمام تلاش خود را كردیم تا بتوانیم قهرمان جام حذفی بشویم، اما نتوانستیم از موقعیت‌های خود استفاده كنیم.

ملوانی‌ها دو موقعیت داشتند كه همان‌ها هم به گل تبدیل شدند. در هر صورت این فصل با نایب قهرمانی در لیگ برتر و آسیایی شدن و ساختن كمپ نتایج خوبی از خود به جای گذاشتیم.

* در چند روز آینده برنامه‌های مظلومی را می‌گیریم

با توجه به اینكه با مظلومی قرارداد داریم در چند روز آینده برنامه‌های فصل جدید را از سرمربی می‌گیریم.

* ایراد AFC به نداشتن رئیس مجمع باشگاه استقلال است

نمایندگان كنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال نمره قبولی داده‌اند و تنها ایرادی كه به باشگاه گرفتند بابت نداشتن رئیس مجمع است. كه این مسئله هم به زودی برطرف می‌شود.

* AFC می‌گوید، رئیس مجمع سرخابی‌ها یك نفر نباشد

در مطبوعات برای انتخاب هیأت مدیره استقلال 300 كیلو مطلب نوشته‌اند. واقعا این قدر ارزش دارد كه این همه در مورد هیأت مدیره صحبت كنیم؟ اینكه می‌گویند در AFC اعضای هیأت مدیره قبلی را رد كرده‌ایم اشتباه است. شما فكر می‌كنید به سوزوكی نگفته‌اند كه استقلال هیأت مدیره ندارد؟! یا او تحقیق نكرده كه استقلال دارای هیأت مدیره نیست؟ من همین امروز اگر به ژاپن بروم و تحقیق كنم می‌فهمم كه كدام باشگاه هیأت مدیره دارد و كدام باشگاه ندارد. مطمئن باشید سوزوكی فهمید و حتی در این زمینه با ما صحبت هم كرد. آنها به این مسائل اصلا كاری ندارند، AFC می‌گوید، رئیس مجمع دو باشگاه نمی‌تواند یك نفر باشد. آنها به این ایراد گرفته‌اند. آنها می‌گویند چون رئیس مجمع این دو باشگاه یك نفر است، ممكن است در یك جاهائی برای اولی یا دومی تبانی بوجود بیاورند. آنها گفتند راهكاری برای این كار پیدا كنیم كه شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

* پست هیأت مدیره را به آقایان هدیه می‌دهند

اینكه یك باشگاه هیأت مدیره داشته باشد حرفی درست و عقلانی است، اما زمان‌های خاصی مشكلاتی به وجود می‌آید كه نمی‌توان هیأت مدیره انتخاب كرد. من می‌گویم این مسئله اینقدر مهم نیست كه به آن می‌پردازند. من به هیأت مدیره اعتقاد دارم، اما هیأتی كه همراه و همپا باشد. شما تصور كنید اگر مثلا فردا باشگاه خصوصی شود و متعلق به من باشد، چگونه هیأت مدیره انتخاب می‌كنم؟ نفراتی را می‌آورم كه كمك حال باشگاهم باشد و به آنها می‌گویم كه ما 10 میلیارد هزینه داریم و هر كدام از شما باید یك میلیارد تومان پول بیاورید. مدیرعامل هم باید 3 میلیارد بیاورد، ولی حالا هیأت مدیره هست، یك قران هم پول نمی‌دهد، مصاحبه هم انجام می‌دهد و باشگاه را هم زیر سئوال می‌برد. شما باشید قبول می‌كنید؟ می‌دانید چرا؟ چون اینها صوری هستند. چون اینها هدیه‌ای هستند كه به اشخاص می‌دهند. پست هیأت مدیره را به برخی از آقایان هدیه می‌كنند.

* گفتم پول بدهید زیر آبم را زدند!

یكی از دلایلی كه از استقلال كنار رفتم همین اختلافات در هیأت مدیره بود. صورت جلسه آن موجود است. به اعضای هیأت مدیره گفته بودم كه شما 7 نفر هستید و هر كدام باید 500 میلیون پول بیاورید. آنها گفتند فتح‌الله‌زاده برای ما خط و نشان كشیده و زیر آب من را زدند و من هم از استقلال رفتم. هر كس هم كه می‌گوید اینگونه نیست صورتجلسه‌اش را می‌دهم كه شما منتشر كنید. من حرف غیر منطقی‌ای زده بودم؟ پس شما هیأت مدیره هستید برای چی؟ در منچستر هزینه‌ها را بررسی می‌كنند و می‌گویند اینقدر هزینه دارید. هر كس دوست دارد ثبت نام كند. آن وقت قرعه‌كشی می‌كنند و هیأت مدیره انتخاب می‌شود. چون وقت نمی‌كنیم مثل امروز با آقایان مسئول صحبت كنیم،‌ حل نمی‌شود وگرنه كدام آدم عاقلی دوست دارد این تیم را یك نفره بگرداند. اگر 500 میلیون به من كمك كرده بودند الان بدهی نداشتم.

* پول بازیكنان آماده است، آخر فصل تسویه می‌كنم

امسال هیچگونه بدهی نداشتم. در حال حاضر 30 درصد پول بازیكنان باقی مانده است كه این پول آماده است و آخر فصل هم آن را صفر می‌كنم. امسال برای اولین سال است كه من درآمدزایی خود را انجام داده‌ام و یك ریال هم بدهكار نیستم. تراز آن موجود است و در اختیارتان می‌گذارم. حتی بدهی مربوط به سال گذشته را یك مقدار پرداخت كردم. روزی كه باشگاه را تحویل گرفتم، 7 میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی داشت. 3 میلیارد و نیم به بازیكنان كه سخت‌ترین بدهی ممكن است داشتیم. بعد از انقلاب در پایان فصل هیچ‌وقت این رقم را به بازیكنان بدهی نداشتیم. از سال 60 این رقم در باشگاه وجود نداشت.

* برخی‌ها كه اینكاره نیستند برای مدیر بعدی مشكل درست می‌كنند

در حال حاضر استقلال 6 میلیارد بدهی دارد. هیچ مدیرعاملی حق ندارد بدهی‌های گذشته استقلال را قبول نكند. اگر آنرا پرداخت نمی‌كند، دلیلش این است كه زورش نمی‌رسد. وقتی آدم‌هایی را می‌آوریم كه اینكاره نیستند، مشكلات برای مدیر كاربلد ایجاد می‌شود. پس من چگونه آمده‌ام، 5 میلیارد درآمدزایی كرده‌ام؟ البته این‌ها فوت و فن‌هایی است كه ما در این چند سال مدیریت‌مان یاد گرفته‌ایم و آنها را لو نمی‌دهیم.

* آقایان مرا مسخره می‌كردند و به حرف‌هایم می‌خندیدند

یك فیلم دارم كه صحبت‌های 10 سال قبل خود را در آن گنجانده‌ام. شما ببینید 10 سال پیش من چه گفته‌ام و حالا امروز ببینید كه آن حرف‌ها شده یا نشده. آن موقع كه حرف می‌زدم مسخره‌ام می‌كردند. ولی امروز همان آقایان می‌گویند كه باید مثلا فلان كار انجام شود. ما حرف‌ها را خیلی وقت پیش گفته‌ایم ولی توجهی به صحبت‌های ما نشد. ما باید به حرف كارشناسانه‌ شده احترام بگذاریم. زمانی مطرح كردم كه اصلا درست نیست همه بازیكنان یك تیم را مربی انتخاب كند. باشگاه 70 درصد را انتخاب می‌كند، سرمربی 30 درصد بقیه را انتخاب خواهد كرد. زمانی با مدیران یكی از تیم‌های بزرگ اروپایی جلسه داشتیم آنها در حال بستن تیم بودند. از آنها پرسیدم مگر قرار نیست فلانی سرمربی شما شود، مدیر به من گفت، او چه كاره است كه بازیكن انتخاب كند. او حق انتخاب چند نفر را دارد. اگر فردا ما این مربی را عوض كردیم و مربی بعدی آمد می‌گوید از من توقع نداشته باشید چون تیم را من نبستم. آن‌وقت ما چه كنیم؟ ما كمیته داریم كه آنها بازیكنان را انتخاب می‌كنند. وقتی این را گفتیم ما را مسخره كردند ولی امروز فهمیده‌اند كه اینكار درست است.

* سرمربی را كمیته فنی انتخاب می‌كند نه مدیرعامل

كاری را با مرحوم ناصر حجازی بنا كرده بودیم فكر می‌كنید چرا او را بعنوان رئیس كمیته فنی انتخاب كرده بودم. یك مدیرعامل می‌آید و همش منم منم می‌گوید و آخر هم هیچ كاری را انجام نمی‌دهد. من هیچ‌وقت نمی‌توانم تشخیص انتخاب بازیكن را مثل امثال حجازی‌ها و پورحیدری‌ها داشته باشم. آنها فنی هستند. من مدیر هستم و آنها هم شاید نتوانند مثل من مدیریت كنند. بنابراین كمیته فنی باید سرمربی را انتخاب كند نه مدیرعامل. مدیرعامل باید نظر نهایی را بدهد. چرا؟ چون او می‌گوید كه من هم باید بدانم كه با چه كسی می‌تواند كار كنم. مدیرعامل به كمیته فنی می‌گوید، چند نفر را انتخاب كن كه لیاقت سرمربیگری استقلال را داشته باشند و اگر از این بین هركدام را من انتخاب كردم،‌ شما موافق هستید و مورد حمایت شماست.

* وقتی به مظلومی حمله كردند مرحوم حجازی دفاع كرد

این اواخر همه به مظلومی حمله كردند. زنده‌یاد ناصر حجازی مصاحبه كرد و گفت، من زنده هستم و هنوز نمرده‌ام. یعنی همه به آن باور رسیده بودیم كه دیگر ناصر حجازی از سرمربی حمایت می‌كند. آنجاست كه دیگر مطبوعات هم انتقاد نمی‌كنند و می‌گویند شخصی كه خاك‌ خورده فوتبال است از سرمربی در حال دفاع است و كلی از حاشیه‌های ما ریزش پیدا می‌كند.

* سال آینده قطعاً من سرمربی انتخاب نمی‌كنم

به كمیته فنی گفته‌ام كه امسال استثناء است. یعنی شما نمی‌توانید تمام نیروهایی كه می‌گوئید جذب كنیم چون امسال مظلومی تیم را به دلخواه خودش بست و باید با او تعامل كنیم. ولی برای سال آینده دیگر قطعا انتخاب بازیكنان و سرمربی با شما است و من سرمربی را انتخاب نخواهم كرد. كمیته فنی به ما لیست می‌دهد و از آن لیست بازیكنان را به خدمت می‌گیریم.

* 4 بازیكنی كه می‌خواهم بمب‌افكن هستند

امسال فقط 4 بازیكن می‌گیریم. اگر پرویز مظلومی گفته كه شاید بازیكنان استقلال بروند، درست گفته، هر چند با اما و اگرها نمی‌توان نشست. اگر مظلومی یكسری از بازیكنان را نخواهد آن بحثش جداست، ولی اگر بازیكنان خود را حفظ كنیم همین 4 بازیكنی كه گفتم كفایت می‌كند. هر 4 بازیكنی كه می‌خواهم، بمب نیستند بلكه بمب‌افكن هستند.(با خنده) بمب‌ها خودشان را آماده كنند كه ما در راه هستیم.

* اگر قلعه‌نویی خواست می‌تواند از استقلال بازیكن بگیرد

امسال از سپاهان هم بازیكن می‌خواهم. البته این تلافی فصل گذشته نیست، ولی اگر قلعه‌نویی گفته از استقلال بازیكن نمی‌گیرد مشكلی نیست و ایشان می‌تواند این كار را انجام دهد. هر بازیكنی را كه ایشان دوست داشته باشد می‌تواند از استقلال بگیرد.

* مدیر بعدی چك‌هایم را پاس نكند، باید بروم زندان

با توجه به اینكه هنوز تكلیف سازمان و وزارت ورزش مشخص نشده این از بدشانسی ما است كه من باید از چك‌های شخصی به بازیكنان بدهم. حتی اگر ما را هم بیرون كنند باید چك‌ها را پاس كنم. بچه‌ها چون ما را قبول دارند چك من را قبول می‌كنند یعنی من را گیر می‌اندازند. اگر فردا من نباشم و مدیر بعدی بیاید و چك‌های من را پاس نكند، باید به زندان بروم و آنوقت شما باید به ملاقات من به زندان بیایید!

* به عزیز محمدی گفتم تضمین ندهی سقف را قبول نمی‌كنیم

سال گذشته سقف قرارداد را رعایت كردیم، ولی متاسفانه خیلی‌ها رعایت نكردند. تبصره‌ای را خود سازمان به ما ارائه كرد كه مثلا اگر 100 میلیون به باشگاه یك بازیكن دادیم آن شامل سقف قرارداد نیست. مثلا ما 100 میلیون برای رضایت مبعلی از باشگاهش پرداخت كردیم. این مسائل جزء قرارداد نیست. ولی ما سقف را رعایت كردیم و ای‌كاش كه رعایت نمی‌كردیم. امسال هم به سازمان لیگ گفته‌ام كه باید به ما تضمین بدهید. كه اگر كسی بالای 350 میلیون به بازیكن داد آن تیم را باید به دسته اول بفرستید. سال گذشته ما تضمین نگرفتیم اما امسال تضمین می‌گیریم. چون ما دولتی هستیم نمی‌توانیم ولی تیم‌هایی كه خصوصی هستند و پولشان بیشتر است آنها بیشتر پول می‌دهند و ما می‌مانیم. حتی سال گذشته اعتراض كردم و اسم دو باشگاه را به آنها گفتم.

* مظلومی تیم را قهرمان كند، قراردادش تمدید می‌شود

اگر مظلومی سال آینده تیم را قهرمان كند با او تمدید می‌كنم. اگر قهرمان نكند كمیته فنی مربی ما را انتخاب می‌كند. یعنی حتی اگر قرار باشد با قلعه‌نویی هم قرارداد ببندیم، حتما كمیته فنی چنین تصمیمی را گرفته است.

* می‌توانم رئیس فدراسیون فوتبال باشم

20 سال برای فوتبال زحمت كشیدم و اعتقاد دارم كه می‌توانم مثمرثمر باشد. اگر روزی برای ریاست فوتبال ثبت نام كنم، هدفم این نیست كه به جام جهانی بروم، بلكه هدفم صعود به دور دوم جام جهانی خواهد بود. رفتن به جام جهانی را كارنامه‌ای موفق برای یك رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌دانم. این تصویر من از فوتبال است و حتی به مسئولین هم گفته‌ام كه اگر یك روز رئیس فدراسیون فوتبال شدم اگر به جام جهانی نرفتیم نیمی از هزینه‌هایی كه در این راه انجام شده به عنوان ضرر برمی‌گردانم یعنی این كار را همه رؤسای فدراسیون فوتبال انجام دهد.

* كفاشیان داخل قطار در حال حركت افتاد

تا زمانی كه كفاشیان كاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال است، من در انتخابات شركت نخواهم كرد و خودم هم به كفاشیان رای می‌دهم. برای اینكه ایشان در بدترین شرایط موجود با قوانین جدید در فدراسیون كار می‌كند و ایشان خوب توانسته‌ است قوانین جابه‌جا شده را اجرا كند. اگر بخواهم مثالی بزنم اینگونه است. (قطاری ترمزش بریده است و ایشان داخل آن قطار افتاده است) اگر دوره آینده كفاشیان خوب نباشد می‌توان در مورد كاندیدا شدن من صحبت كرد.

* اگر كفاشیان دور بعد هم نتیجه نگیرد، مردود می‌شود

اگر در برنامه دوم فدراسیون فوتبال كفاشیان بخواهد به همین روند ادامه دهد مردود خواهد شد. كسی به او رأی نخواهد داد. او با توجه به شرایط موجود خروجی خوبی داشته باشد. با توجه به نتایجی كه به دست آورده ارزش دارد كه یك بار دیگر به او رای بدهیم. چون خودش تلاش كرده است. ضمنا فدراسیونی كه هنوز نتوانسته است از لحاظ مالی به استقلال برسد، طبیعی است كسانی كه به او كمك می‌كنند با نفوذ هم خواهند شد. این درد فوتبال ماست. وقتی تلویزیون ما دولتی است، حق باشگاه را نمی‌دهد. اگر ما پولی از دولت می‌گیریم بخاطر این است كه بخشی از اینگونه مسائل را جبران كند. همین حالا اگر ما آزاد باشیم بازی‌های استقلال را 20 میلیارد تومان می‌فروشم. اگر من این پول را به دست بیاورم به چه كسی احتیاج دارم؟ وقتی حق من را نمی‌دهند، آن وقت باید دست به دامن دولت بشوم.

* قانون اجازه نداد بازی‌های استقلال به موبایل‌ها برود

در حال حاضر موبایلی دارم كه 20 كانال را با آن دریافت می‌كنم. یك سوكت به آن وصل می‌كنم و سپس آنرا به تلویزیون انتقال می‌دهم. خیلی راحت این كار را انجام می‌دادیم. ولی چرا نشد؟ چون سیگنال در جمهوری اسلامی و قانون اساسی ایران مختص صدا و سیما است و این اجازه را صدا و سیما به كسی نمی‌دهد. برخی از دوستان هنگامی كه این پیشنهاد را دادند می‌خندیدند و می‌گفتند فتح‌الله‌زاده دروغ می‌گوید و اصلا امكان چنین مسئله ای نیست، درحالی كه قانون اجازه چنین كاری را به من نداد.

* بوركینا فاسو و بنگلادش حق پخش تلویزیونی دارند، ما نه

ما همش صحبت از مدیریت هزینه می‌كنیم اما چه فایده وقتی پول ما را نمی‌دهند. حق‌ ما خورده می‌شود. اگر 100 میلیارد پیشنهادی كه بابت حق پخش است به فوتبال پرداخت شود، خیلی از مشكلات حل خواهد شد. مجلس محترم می‌تواند این بودجه را در اختیار صدا و سیما قرار دهد و اگر این كار انجام نشود حق باشگاه‌ها پایمال خواهد شد. حتی بوركینا فاسو و بنگلادش هم حق پخش تلویزیونی دارند. ما كه از آنها كمتر نیستیم. در حال حاضر در تمام دنیا 40 تا 60 درصد درآمدزایی باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی است. وقتی 60 درصد از حق ما كنار گذاشته شود، مشخص است كه كم می‌آوریم.

* از لحاظ عملی حرفه‌ای نیستیم

حسرت نمی‌خورم كه چرا كاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال نشدم چون در حال حاضر در حال امور اجرایی باشگاه هستم. چون زیرساخت‌هایی را برای باشگاه انجام می‌دهم سالیان سال از لحاظ وجدانی راحت خواهم بود. الان در باشگاهی هستم كه احساس می‌كنم مثل یك زنجیر است. وقت برای كار است ولی هنوز اراده و آمادگی حرفه‌ای‌ شدن را نداریم. اسم حرفه‌ای شدن را پیدا كرده‌ایم ولی هنوز عملیاتی نشده است.

* تاریخ نشان می‌دهد كه وزارتخانه شدن ورزش درست است یا نه

به شخصه مخالف تشكیل وزارت ورزش بودم. ولی این مخالفت به این معنا نیست كه اگر این وزارتخانه تشكیل شد، دیگر قصد همكاری نداریم. تاریخ نشان می‌دهد كه وزارتخانه شدن ورزش درست بوده یا نه. مركز پژوهش مجلس شورای اسلامی پیش از این اطلاعیه داد كه این به صلاح نبوده و بعضاً اعلام كردند كه در این خصوص زود تصمیم گرفته شد. بنابراین در خود مجلس همه به اتفاق نمی‌گویند كه این كار درست بود. با معاونت سطح ورزش بالاتر بود چون مستقیماً به رئیس جمهور وصل می‌شد. البته حالا كه شده همه باید كمك كنند كه از آن اطاعت كنیم. حالا كه این انتخاب شد در مقابل آن نمی‌ایستیم و كنار آن كار می‌كنیم.

* سعیدلو بهترین گزینه برای وزارت ورزش است

به اعتقاد من بهترین گزینه برای وزارت ورزش علی سعیدلو است. ما باید سعیدلو را آماده كنیم و امكانات را در اختیارش قرار دهیم. او كارنامه بسیار خوبی دارد و هیچ‌كس نمی‌تواند حماسه گوانگجو را از یاد ببرد. درخشش در گونگجو تاثیرات بسیار مثبتی روی مردم ایجاد كرد. تكواندوی ما بعد از 30 سال كره را شكست داد. انصافاً كارنامه می‌گوید، سعیدلو خوب كار كرده است.

* شب‌ها هواداران استقلال با من تماس می‌گیرند

اكثر شب‌ها هواداران با من تماس می‌گیرند كه البته چون سرم شب‌ها خلوت است جواب آنها را می‌دهم. آنها خیلی مهربان و خوب هستند. وقتی بیرون مردم را می‌بینم خیلی به من محبت می‌كنند نمی‌دانم شاید اینگونه كه شما می‌گوئید باشد و مردم باید انتخاب كنند كه محبوب‌ترین مدیرعامل استقلال چه كسی است. یادم می‌آید به یك شهرستان رفته بودیم كه امام جمعه یك شهرستان در كنار ما بود. وقتی مردم ما را دیدند طوری به سمت ما آمدند كه بنده خدا امام جمعه آن شهرستان ترسید و گفت چه شده است؟ هنگامی كه داخل ماشین نشستیم، ایشان به من گفت كه نمی‌توانم باور كنم كه مردم به خاطر فوتبال اینهمه استقبال كردند. باید اشاره كنم كه هواداران پرسپولیس هم به من لطف دارند و با وجود اینكه در دو دربی آنها را شكست داده‌ایم با من برخورد بسیار گرمی دارند. حتی آنها هم می‌دانند كه به پرسپولیس احترام قلبی دارم و ظاهری نیست.

* هاشمی‌نسب را آوردم كه دیگر به استقلال گل نزند

سالی كه هاشمی‌نسب را به استقلال آوردم 32 میلیون به او پول دادم. هیچ‌كس باور نمی‌كرد. برای 3 سال 92 میلیون به او پول دادیم شاید آن زمان قیمت بازیكن خوب 30 تا 40 میلیون بود. حالا كه این مسئله گذشته است، ولی اسنادش در باشگاه استقلال وجود دارد حتی می‌توانید از خود هاشمی‌نسب بپرسید. هاشمی نسب را به این دلیل گرفتم چون هر سال به ما گل می‌زد! حتی كریم باقری هم خیلی خوب است و اگر بخواهد بیاید ما حرفی نداریم.(می‌خندد) نكند می‌خواهید چاشنی بمب‌ها را بكشید.

* كرار یاغی باشد، من رئیس یاغی‌ها هستم

من 4 بازیكن می‌گیرم. این وسط شاید خیلی اسم‌ها مطرح شوند. شما برای اینكه از من حرف بكشید 40 اسم آورده‌اید. ما با جاسم كرار قرارداد 2 ساله امضا كردیم، وی بازیكن بسیار خوبی است و می تواند در تیم بزرگ استقلال روزهای خوبی را تجربه كند؛ هر چند اگر كرار یاغی باشد، من رئیس یاغی‌ها هستم.

* محمدی نباید چنین تصوری داشته باشد

محمد محمدی به یكی از دوستان من كه مدیر یكی از باشگاه‌ها است گفته استقلالی‌ها با من صحبت نمی‌كنند. من نمی‌دانم می‌مانم یا نه. من هم به ایشان گفتم: چرا ایشان چنین تصوری دارد. ما فكر می‌كنیم بازیكنانی كه با ما هستند در این تیم می‌مانند. من اگر بخواهم با بازیكن صحبت كنم او می‌گوید اول پول این فصل من را بده بنابراین اصل من و نگه داشتن محمدی است. ما گلرهای خوبی داریم چون آنها تجربه دارند و كار ما راحت‌تر است. در یك جاهایی جنس استقلال جور نیست و اگر امسال ما فقط خسرو حیدری را داشتیم وضعیت‌مان خیلی فرق می‌كرد.

* تیموریان را استقلالی می‌كنم

آندرانیك بازیكن خوبی است و او را به خدمت می‌گیرم. ما به نیروهای نقل و انتقالاتی خود ماموریت دادیم كه با بازیكنان موردنظرمان صحبت كنند و این كار را انجام خواهیم داد.

* با جباری تندتر برخورد می‌كردیم نابود می‌شد

مجتبی جباری به خاطر آن مصاحبه‌اش 30 میلیون جریمه شد. ما نمی‌خواستیم حكم قتل صادر كنیم. در بدترین شرایط كه به جباری نیاز داشتیم او را بیرون گذاشتیم و اگر تندتر برخورد می‌كردیم نابود می‌شد. به طور مثال در مورد مجیدی چون كاپیتان ما بود و از او توقع داشتیم، با مجیدی آنگونه برخورد كردیم و این فوتبال كه همه چیزش ایراد دارد، باید اینگونه برخورد كنیم. مثلا هوار از روزی كه به استقلال آمد حاشیه‌ای نداشت و در قراردادش همه چیز را ذكر كرده بود.

* حرف‌های قلعه‌نویی در برنامه 90 درست بود

سالی كه منصور پورحیدری رفت ایشان نمی‌خواست به مربیگری ادامه دهد. جلسه‌ای گذاشتیم كه یك مربی انتخاب كنیم. دوستان ما فهرست دادند و اعلام كردند كه طبیعی است ناصر حجازی ارجح‌تر باشد. آقای قلعه‌نویی و پورحیدری با مرحوم حجازی صحبت كردند كه مسئولان ماشین‌سازی هم اعلام كردند كه برای به خدمت گرفتن حجازی 8 میلیون باید بدهید كه این كار را انجام دادیم. قلعه‌نویی برای تعریف آن خاطره با من هماهنگ كرد و حرف‌هایش درست بود.

* عیادت قلعه‌نویی، حجازی را آرام كرد

حجازی و قلعه‌نویی آنگونه كه می‌گویند اختلاف حادی نداشتند. شاید آنها در بعضی مواقع از لحاظ فنی با هم اختلاف داشتند. این اواخر كه قلعه نویی به عیادت حجازی رفت، ناصرخان آرام شد. من اعتقاد دارم نباید مرحوم حجازی را به جامعه خشن معرفی كنیم. او تند بود و غرور داشت اما از قلبی رئوف برخوردار بود. یادم می‌آید در 20 سال رفاقتم هیچوقت گریه حجازی را ندیده بودم تا همین اواخر.

* مطمئنم حجازی، قلعه‌نویی را بخشید

روزی كه مادرم فوت كرد، مرحوم حجازی به من زنگ زد و دیدم كه گریه می‌كند از او پرسیدم چرا این كار را می‌كنی، گفت‌، مگر من نباید حالا كنار تو باشم؟ به اطرافیانم بگو كه من را پیش تو بیاورند. سعی كردم كه او را آرام كنم و به او گفتم كه ناصرخان شرایط آمدن را نداری. او قلب رئوفی داشت و امیر قلعه‌نویی نیز هیچ‌وقت كتمان نمی‌كند كه شاگرد حجازی بود. مطمئنم حجازی به خاطر كدورت‌های پیش‌پا افتاده و فنی قلعه‌نویی را بخشیده و اگر زنده بود رابطه خیلی خوبی با هم داشتند.

* دوست داشتم همه بازیكنانم مثل حجازی باشند

من دوست دارم همه بازیكنانم مثل ناصر حجازی باشند. او این اواخر هر روز به باشگاه می‌آمد و نشان می‌دادكه چه تعصبی دارد. ما بازیكنانی می‌خواهیم كه عاشق باشند و برای تیمشان جان بدهند اگر بهترین بازیكن تیم استقلال تعصب نداشته باشد به درد نمی‌خورد.

* به مظلومی اخطار دادم كه تعارف نكند

پرویز مظلومی لیستی به من داد و بعد مصاحبه كرد و گفت مربیگری حاجی مثل مدیریتش قوی است. به او اخطار می‌كنم كه دیگر از این حرف‌ها نزند و تعارف نكند چون اگر روی نیمكت بنشینم به او فرصت نمی‌دهم و مدام قهرمانی می‌آورم.

* مقابل پرسپولیس هت‌تریك می‌كردیم

حیف كه به فینال جام حذفی نرفتیم چون در آن صورت پرسپولیس را شكست می‌دادیم هرچند آنها انگیزه داشتند. با این وجود انگیزه پرسپولیس باعث می‌شد ما به دنبال شكست آنها باشیم.

* مجیدی بهترین خرید فتح‌الله‌زاده بود

اولین خرید تاریخی من فرهاد مجیدی بود چون توانستم به 4 برابر او را ترانسفر كنم. بابت مجیدی 8 میلیون پول دادم و نزدیك یك میلیون از این بازیكن درآمدزایی كردم. دومین خرید من هاشمی‌نسب بود كه حتی با پیراهن استقلال به پرسپولیس گل زد. فكر می‌كنم آن دربی بهترین دربی بود چون 4 سال بود كه هرچه توپ می‌آمد هاشمی‌نسب به تور دروازه استقلال می‌چسباند.

* نوری خوب است اما از پرسپولیس یار نمی‌گیریم

اگر ما محمد نوری را داشتیم خیلی خوب می‌شد، اما از پرسپولیس بازیكن نمی‌گیریم مگر آنكه بگیر بگیر شود و آنها از ما بازیكن بگیرند.

* هیچ تفریحی ندارم

آنقدر در فوتبال هستم كه هیچ تفریحی ندارم. باورتان نمی‌شود 30 سال است كه وقتی می‌خواهم به خانه بروم باید بیایم از میدان فردوسی رد شوم چون هیچ جا را بلد نیستم.

* 250 كارمند دارم

نزدیك به 250 كارمند دارم. كه حدود 2 سال است كه می‌خواهیم نیروهایمان را تعدیل كنیم كه نمی‌شود.(می‌خندد) البته یك صندوق دارم كه با كارمندانم در ارتباط هستم و آن‌را جایی قرار دادم كه آنها حرف‌هایشان را راحت داخل صندوق می‌اندازند.

علی فتح‌الله‌زاده پس از گفت‌وگویی 3 ساعته در پایان به تك سئوالات خبرنگاران اینگونه پاسخ داد:

قلعه‌نویی: ژنرال

مظلومی: با مكث طولانی مردی كه سبیل‌هایش را برباد داد

كفاشیان: دوست خوب

واعظ آشتیانی: همكار

سعیدلو: انرژیك

هاشمی‌نسب: سرور

مؤمن‌زاده: دل‌پیرو

كریم‌ باقری: با مرام

تراكتورسازی: عشق

دایی: اسطوره قرمزها

نجف‌نژاد: همكار

مرحوم حجازی: اسطوره فوتبال ایران و آسیا

هواداران استقلال: ریشه‌ها

لیدر: دوست

ماشین: تویوتا

موبایل: نوكیا

جباری: تكنیكی

كاشانی: دوست خوب

پرسپولیس: رفیق و رقیب

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1194

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 803

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2573

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2921

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3023

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3191

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3058

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4087