خدمات سایت


متن کامل خبر

آیا مجموعه "سراب" سانسور شده است؟

آرشیو
تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "سراب" تاکید کرد تولید برخی سریال‌ها نیازمند جسارت مدیران است و این مجموعه با حمایت مسئولان شبکه یک تهیه شده و تاکنون بدون ممیزی روی آنتن رفته است.
1390/04/20 05:56:46 ق.ظ

عزیز علیزاده، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "سراب" در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه این سریال به اختلافات میان دانشجویان و اساتید می‌پردازد و اعتراضات دانشجویی را نشان می‌دهد، آیا درگیر ممیزی نشدید؟ گفت: موضوع مجموعه تلویزیونی "سراب" بکر و جذاب است و ساخت تعدادی از سریال‌ها آن هم با موضوع‌های خاص نیازمند جسارت مدیران است و این مجموعه با حمایت خوب مدیر شبکه یک تهیه شده و در حال حاضر روی آنتن شبکه یک است.

وی در ادامه افزود: البته این مجموع در قسمت‌هایی که پخش شده تاکنون درگیر ممیزی نشده است. البته نه اینکه هیچ اصلاحاتی به سریال نخورده است، اما این اصلاحات به حدی جزیی بود که لطمه‌ای به کار نزده است.

این تهیه‌کننده درباره مشکلات ساخت مجموعه‌هایی با موضوع‌های علمی گفت: هر کاری سختی‌های خودش را دارد. اگر قرار باشد کار تاثیرگذاری ساخته شود باید سختی‌هایش را تحمل کرد. ما برای اینکه ریتم قصه افت نکند، تلاش کردیم درام قصه را افزایش دهیم تا جذابیت‌های لازم را برای مخاطب داشته باشد تا مخاطب را برای دیدن این سریال ترغیب کند.

علیزاده در پاسخ به این سئوال که آیا داستان‌های این مجموعه همچون مرگ لیلا در اغتشاشات دانشجویان بر اساس واقعیات نوشته شده، توضیح داد: نه، بر اساس قصه‌های واقعی نیست. با توجه به اینکه فرار مغزها همیشه به عنوان یک مشکل مورد بحث بوده، به همین دلیل ما به این موضوع پرداخته‌ایم که امیدوارم مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار بگیرد. در مجموع تلاش کردیم تا بتوانیم قصه‌های متفاوت را به تصویر بکشیم.

وی درباره اینکه چطور شد چنین مجموعه‌ای را برای شبکه یک تهیه کرده، توضیح داد: ما در حال حاضر نخبگان بسیاری در کشور داریم، اما متاسفانه گاهی شاهد فرار مغزها هستیم. این مسئله از دیرباز وجود داشته است، به همین دلیل احساس کردم نیازمند ساخت آثار نمایشی با این موضوع هستیم. لذا تهیه این سریال را پذیرفتم. در مجموعه "سراب" به مشکلات دانشجویان نخبه پرداخته‌ایم که گاهی درگیر مسائلی می‌شوند و مهاجرت می‌کنند.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب سهیلی‌زاده برای کارگردانی این مجموعه گفت: او کارگردان توانمندی است و مخاطبان مدیوم تلویزیون را می‌شناسد. وقتی کارگردانی این سریال را پیشنهاد دادم بعد از مطالعه فیلمنامه کارگردانی را به شرط بازنویسی قصه پذیرفت.

علیزاده خاطرنشان ساخت: وی نکات لازم را به فیلمنامه‌نویس ارائه می‌کرد. او وسواس زیادی در فیلمنامه دارد. فیلمنامه برایش حرف اول را می‌زند. البته او در نگارش دخل و تصرفی نداشت و نظرات‌اش را به جلال الدین دری نویسنده منتقل می‌کرد و بعد دری آن را در فیلمنامه "سراب" اعمال می‌کرد.

وی درباره انتخاب بازیگران سریال "سراب" که ترکیبی از حرفه‌ای‌ها و آماتورها است، گفت: با توجه به اینکه موضوع این سریال بکر بود، به همین دلیل آقای سهیلی‌زاده قصد داشت از بازیگرانی دعوت به همکاری کند که چهره‌اش برای مخاطبان تازگی داشته باشد و قصه‌ قابل باورتر باشد.

این تهیه‌کننده اشاره کرد: به همین دلیل از میان بازیگران تئاتر، فارغ التحصیلان رشته بازیگری از دانشگاه‌های هنری و آموزشگاه‌های باریگری برای این پروژه تعدادی از بازیگران را انتخاب کردیم. البته انتخاب بازیگران کار سختی بود، چرا که می‌خواستیم از کسانی دعوت کنیم تا بتوانند نقش‌ها را آن طور که می‌خواهیم بازی کنند. گرچه افراد انتخاب شده قبلاً تجربه بازیگری نداشتند، اما به خوبی از پس نقش بر آمدند و به خوبی نقش را در آورده اند.

علیزاده درباره مشکلات کار کردن با بازیگران آماتور گفت: به هر حال سختی‌های خودش را دارد، اما امتیازاتی هم داشت، چون آنها بدون آنکه دغدغه حضور در پروژه دیگری را داشته باشند با تمان انرژی بازی کردند.

وی درباره اینکه اما ضعف‌هایی در بازی بازیگران این سریال دیده می‌شود؟ توضیح داد: نه. با این نظر موافق نیستم. بازیگران با هدایت درست سهیلی‌زاده تلاش کردند تا نقش‌ها را به خوبی ایفا کنند.

منبع : 24آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 174

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 146

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 341

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 376

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 210