خدمات سایت


متن کامل خبر

انتقاد غیر مستقیم از همه مسئولان و منتقدان تیم ملی / بیانیه‌ای که ورق را به سود قطبی برگرداند

آرشیو
بیانیه افشین قطبی شرایط را کمی به سود او تغییر داده است.
1389/08/07 04:05:05 ب.ظ

«درهفته های اخیر مجدداً حرف و حدیث های جدیدی پیرامون تیم ملی فوتبال در جامعه مطرح گردید که بنظر من تکرار یک داستان قدیمی است. هر زمان که تیم ملی فوتبال در آرامش قرار گرفته و به روزهای حساس و بازیهای رسمی نزدیک شده است، این گونه بحث‌ها مطرح و باعث از بین رفتن آرامش تیم می‌گردد.» افشین قطبی بیانیه اخیرش را با این جملات شروع کرده است؛ جملاتی که شاید برگ برنده قطبی باشند.

سرمربی تیم ملی که از زمان حضورش در راس کادر فنی تیم ملی همیشه در مورد قهرمانی و تلاش برای رسیدن به این عنوان وعده‌هایی داده، حالا می‌داند اگر نتوانست به وعده‌اش در جام ملت‌های آسیا عمل کند، چه توجیهی برای ناکامی تیمش دارد. او که از حدود دو هفته قبل بحث انتخاب جایگزینش در تیم ملی مطرح شده و هر روز اخباری را در این رابطه در روزنامه‌ها خوانده، سرانجام تصمیم گرفت بیانیه‌ای صادر کند تا همه چیز را به سود خودش تغییر دهد.

افشین قطبی در بیانیه‌اش نوشته: «امروز که کمتر از هفتاد روز به آغاز بازیهای جام ملتهای آسیا مانده، غرور ملی حکم می کند که همگی یکدل و یکصدا و از صمیم قلب بخواهیم و بکوشیم که تیم ملی فوتبال ایران درآسیا موفق شود. زیرا موفقیت این تیم متعلق به یک شخص نیست. این موفقیت متعلق به همه ایرانیان است. اگر با نگاهی کارشناسانه بازیهای تیم ملی فوتبال بررسی شود، متوجه خواهید شد که درطول یکسال اخیر در نحوه بازی این تیم تحول ایجاد شده است که برای ایجاد این تحول لازم بوده به روش های روز جهانی توجه شود. پایه هایی در روند بازی تیم ملی فوتبال بوجود آمده است که می تواند آغاز شکوفایی بیشتر تیم ملی باشد. امروز تیم ملی فوتبال ایران هویت خود را پیدا کرده است.»

قطبی این‌ها را نوشته تا بگوید برایش بیش از هر چیزی، موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها اهمیت دارد. بیانیه او اما بیش از این‌که نشان‌دهنده علاقه قطبی به نتیجه‌گیری تیم ملی در جام ملت‌ها باشد، تهدیدی است برای مسئولان ورزش و فوتبال ایران؛ آن‌ها که در طول چند هفته گذشته بارها به انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی تاکید کرده‌اند و در عمل هم به دنبال شخصی برای جایگزینی افشین قطبی هستند. البته افشین قطبی در حالی این حرف‌ها را می‌زند که حدودا دو هفته قبل، حاجی‌باقر مدیر برنامه‌های او به نقل از قطبی حرف‌های متفاوتی زده بود. او دو هفته قبل گفت: «با قطبی صحبت کردم و او گفت که با این مسئله مشکلی ندارد. انتقادی که قطبی همیشه از ورزش ایران دارد این است که می‌گوید در ایران ابتدا یک اتفاقی می‌افتد و بعد مسئولان می‌خواهند در مورد آن تصمیم بگیرند. اما حالا که مسئولان ورزش ایران زودتر به فکر انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی افتاده‌اند او اصلا ناراحت نیست. قطبی می‌گوید تا پایان جام ملت‌ها می‌ماند و بعد هم اگر بخواهند، با مسئولان فدراسیون مذاکره می‌کند.»

این دقیقا عین جملاتی است که حاجی‌باقر به نقل از افشین قطبی به زبان آورده است. حالا که تنها دو هفته از این نقل قول می‌گذرد و قطبی بیانیه‌ای متفاوت را منتشر کرده، به نظر می‌رسد اهدافی دیگر پشت انتشار این بیانیه قرار گرفته‌اند. در درجه اول، افشین قطبی به تمام منتقدانش به صورت غیر مستقیم تاخته و از آن‌ها انتقاد کرده است. او بیانیه‌اش را طوری تنظیم کرده که از رئیس سازمان تربیت بدنی گرفته تا مسئولان فدراسیون فوتبال، شامل همه می‌شود. چراکه اولین کسی که بحث انتخاب جایگزین قطبی را مطرح کرد، علی سعیدلو بود و پس از او، علی کفاشیان و چند نفر دیگر از مسئولان فدراسیون فوتبال در مورد این مسئله صحبت کردند.

با این حال افشین قطبی برای صدور این بیانیه، دلایل خاص خود را دارد: «در فضایی که احساس کردم نامناسب است، علیرغم حمایت‌هایی که از سوی مسئولین مخصوصا سعیدلو از من شد احساس کردم که نیاز به بیانیه‌ای است چون به این موضوع احتیاج داشتیم. اگر من اعلام کردم که بعد از جام ملت‌های آسیا دیگر با تیم ملی نیستم به این دلیل بود تا فشار رسانه‌ای را کمتر کنم، چون تیم ملی ما ضرر می‌کند. هدفم قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست.» البته قطبی حرف از حمایت مسئولان تیم ملی می‌زند اما در بیانیه‌ای که او صادر کرده، کسی غیر از مسئولان ورزش ایران هدف قرار نگرفته‌اند چراکه در این مدت تنها افرادی از برکناری قطبی حرف زده‌اند که سمت‌های اجرایی در ورزش ایران دارند.

قطبی البته مقداری هم از دست منتقدان تیم ملی ناراحت است: «در 14 بازی خود در سال 2010 که 13 بازی بیرون از خانه بود 9 پیروزی کسب کردیم و 12 بازی بدون باخت بودیم. مقابل تیمی مثل لاتزیو ایتالیا به میدان رفتیم اما بعد از این بازی به تیم ملی احترام نگذاشتند. در این بازی سه داور ایتالیایی قضاوت کردند اما نتیجه را یک بر یک به پایان رساندیم. اکنون وضعیت لاتزیو را نگاه کنید. این تیم بالاتر از میلان و اینتر در راس سری A ایتالیا است اما متأسفانه به این موضوع پرداخته نشد. این بخشی از دلایل من برای صادر کردن بیانیه بود.» به هر حال با صدور این بیانیه، قطبی توانست جو را تا حدودی به سود خودش عوض کند. حالا اگر تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه نگیرد، قطبی به راحتی می‌تواند سرش را بالا بگیرد و با اشاره به اتفاقات این روزها، ناکامی تیمش را به حاشیه‌هایی که برای آن درست شده بود ربط دهد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1187

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 790

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2562

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2914

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3174

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3046

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4075