خدمات سایت


متن کامل خبر

مدرن‌ ترين وسيله شكنجه آمريكايی

آرشیو
آمريكا در زندانهای خود در جهان برای گرفتن اعتراف يا موارد ديگر به شكنجه زندانيان می پردازد.
1390/05/08 08:18:41 ق.ظ

در این گزارش سلسله وار سعی شده لیستی از انواع شكنجه در این زندان ها بصورت مستند ارائه شود.

شكنجه‌هایی كه گاه شرح و بیان آنها در قالب كلمات و جملات نمی‌گنجد و از تصور آدمی خارج است.

در دومین بخش از این مجموعه مقالات به تبیین و شرح یكی از شیوه‌های شكنجه‌ای می‌پردازیم كه از ابداعات نطامیان آمریكایی در زندان‌های عراق بوده و چه بسا به آن مباهات و افتخار هم می‌كردند.

پایگاه اطلاع رسانی المحیط در این‌باره می‌نویسد، منابع آگاه در زندان‌‌های سری آمریكا از شیوه جدیدی از شكنجه زندانیان عراقی می‌دادند كه به آن "صندوق‌های انفرادی " یا "قفس‌های چوبی " گفته می‌شد.

* قفس‌های چوبی مدرن‌ترین اختراع آمریكا

صندوق‌های انفرادی یا قفس‌های چوبی كه تازه‌ترین و مدرن‌ترین ابداع آمریكایی‌ها در شكنجه زندانیان عراقی بشمار می‌آمد، در واقع صندوق یا قفسی چوبی به اندازه زندانی بود كه می‌بایست، دوره زندان انفرادی خود را در آن سپری كند.

* برگزاری "جشن‌های شكنجه "

همچنین وزارت بهداشت عراق در گزارشی تاكید می‌كند: نظامیان آمریكایی در زندان‌های خود جشن‌هایی به نام "جشن‌های شكنجه " می‌گرفتند و در زندان "ابو غریب " همواره چنین جشن‌هایی برپا بود.

* استفاده از صندوق‌هایی به اندازه قامت زندانی

در جشن‌ها گزارش وزارت بهداشت عراق می‌افزاید: در این جشن‌ها از صندوق‌‌های ابداعی جدیدی استفاده می‌شد كه اندازه كوچكترین آنها به 3 فوت عرض و همچنین 3 فوت عمق و 6 فوت ارتفاع می‌رسید و اگر در این میان درنظر بگیریم كه قامت یك شهروند عراقی بطور متوسط 5 تا 6 فوت است كه حدود 168 سانتی‌متر می‌شود، بر این اساس هنگامی‌كه در این صندوق‌های چوبی قرار می‌گرفت، دیگر جایی برای تحرك آن باقی نمی‌ماند.

* دفاع جالب توجه ارتش آمریكا از شكنجه "قفس‌های چوبی "

اما شگفت آن كه هنگامی كه یكی از تهیه كنندگان این صندوق‌ها در سال 2005 اقدام به انتشار تصاویر این صندوق‌ها در مطبوعات كرد، ارتش آمریكا در توجیه این اقدام خود با كمال وقاحت اعلام كرد كه این قفس‌ها یا صندوق‌های چوبی، مخصوص انسان‌ها ساخته شده و وضعیت كسانی كه در آن قرار می‌گیرند، هر 15 دقیقه یكبار مورد بررسی قرار می‌گیرد و بازداشت هر زندانی در آن بیش از 12 ساعت بطول نمی‌انجامد.

* نگهداری 23 هزار زندانی در بدترین شرایط ممكن

از سوی دیگر "وداد میخائیل " وزیر حقوق بشر عراق در سال 2006 اعتراف كرد: در زندان‌های سری آمریكا در عراق كه به گفته وی 23 هزار عراقی را در خود جای می‌دهد، شكنجه‌هایی اعمال می‌شود كه با تمام اصول و مبادی حقوق بشر مغایر است، از جمله این كه این زندان‌ها با تراكم بسیار زیاد زندانی و اوضاع اسفبار بهداشتی و تغذیه بسیار نامناسب و تاخیر در روند تحقیق و بازجویی مواجه است.

* نظامیان آمریكایی كودكان عراقی را به عنوان دشمن بازداشت می‌كنند

اما پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این كه در میان زندانیان عراقی بیش از 500 كودك بچشم می‌خورند و نظامیان آمریكایی این كودكان را به عنوان دشمن بازداشت و زندانی كرده‌اند، سازمان "هیومن رایتس واچ " ضمن انتقاد شدید از عملكرد نظامیان آمریكایی در عراق خواستار ارجاع هرچه سریع‌تر پرونده‌های قضایی این كودكان به مراجع ذیربط جهت رسیدگی و ازادی هرچه سریع‌تر آنها شد. ارتش آمریكا كه فرماندهی نیروهای چند ملیتی در عراق را برعهده داشت، در می 2005 اذعان كرد كه 513 كودك را تحت این عنوان كه "تهدیدی علیه امنیت " بشمار می‌ایند، بازداشت كرده و تعداد نامشخص دیگری را به مقامات ذیربط عراقی تحویل داده است.

و بنابر گزارش منتشره توسط "یونامی " هیئت تابع سازمان ملل متحد برای كمك به عراق كودكان عراقی در زندان‌های آمریكایی در معرض شدیدترین و سخت‌ترین شكنجه‌های بدنی قرار دارند.

* عدم وجود آمار دقیق از زندا‌ن‌های آمریكا در عراق

این درحالی است كه كارشناسان تاكید می‌كنند: با وجودی كه دولت عراق در گزارش‌‌های خود اذعان می‌كند، به جز زندان ابو غریب آمریكایی‌ها 36 زندان در عراق دایر كرده‌اند، اما واقعیت امر این است كه‌ آمار و ارقام دقیقی از تعداد زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها آمریكایی در بخصوص در پادگان‌های نظامیان آمریكایی وجود ندارد و معرف‌ترین آنها زندان ابوغریب بشمار می‌آید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 87

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 180

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 151

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 340

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 391

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 353

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 198