خدمات سایت


متن کامل خبر

مروري بر بازي هاي هفته اول ليگ برتر فوتبال

آرشیو
يازدهمين دوره ليگ برتر از فردا (سه‌شنبه) آغاز مي‌شود تا تب فوتبال در ايران بار ديگر بالا برود.
1390/05/10 11:03:03 ب.ظ

بعد از حدود دو ماه تعطيلي، رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال از فردا شب (سه‌شنبه) آغاز مي‌شود. ليگ يازدهم چند ويژگي خاص دارد که مهم‌ترينش توزيع بهتر بازيکنان بزرگ و به اصطلاح ستاره در تيم‌هاي مختلف است.

دومين ويژگي ليگ يازدهم حضور مربيان سرشناسي چون امير قلعه‌نويي در تراکتورسازي تبريز و علي دايي در راه آهن است، دو مربي که فصل گذشته دو جام قهرماني به دست آورده‌اند در ليگ جديد براي اولين مرتبه در اين تيم‌ها حضور دارند و همين مسئله وضعيت ليگ را از نظر توجه رسانه‌اي تغيير داده است.

حضور دايي باعث توجه زياد رسانه‌ها به راه آهن شده، تيمي که همواره براي سقوط نکردن در ليگ بازي مي‌کرده که بعيد است با حضور سرمربي سابق پرسپوليس به هدف‌هاي بزرگتري فکر نکند.

تغيير و تحولاتي هم که در تيم‌ها از نظر حضور بازيکنان بزرگ و ستاره رخ داده به جذابيت بيشتر ليگ کمک مي‌کند و اين نويد را مي‌دهد که يازدهمين دوره ليگ برتر نسبت به دوره‌هاي گذشته جذاب‌تر و با کيفيت‌تر باشد البته اگر اين پيش‌بيني درست از آب در بيايد و تيم‌ها به گونه‌اي بازي کنند که سکوهاي ورزشگا‌ه‌ها پر شود و ديگر همانند فصل قبل شاهد سکوهاي خالي نباشيم.

با اين مقدمه نگاهي به هفته اول مسابقات هفته اول ليگ برتر مي‌اندازيم:

* پرسپوليس - ملوان انزلي؛ تکراري اما جذاب

اين دو تيم فصل گذشته چهار مرتبه با يکديگر روبه‌رو شدند که ملوان سه بار پيروز شد. در ليگ برتر ملوان موفق شد در هر دو ديدار رفت و برگشت پرسپوليس را شکست دهد و شش امتياز از دايي بگيرد. پرسپوليس در ديدار رفت جام حذفي 4 بر 2 به برتري رسيد و با توجه به شکست يک بر صفر در بازي برگشت با همين يک برد در جام حذفي قهرمان شود. با اين حال هر دو تيم تغييرات زيادي داشته‌اند، اکنون حميد استيلي هدايت سرخپوشان تهراني را برعهده دارد و در تيم ملوان نيز پژمان نوري به ليگ امارات کوچ کرده است.

با اين حال ملوان همواره برابر پرسپوليس خوب بازي کرده و بايد ديد فرهاد پورغلامي مي‌تواند از استيلي هم امتياز بگيرد يا او فقط راه شکست دادن علي دايي را بلد بود. قطعا هواداران پرسپوليس سه‌شنبه شب به ورزشگاه مي‌آيند تا تيم جديدشان را ببيند.ملوان کار سختي دارد و نبرد تاکتيکي دو مربي تعيين کننده نتيجه است و پورغلامي به انگيزه و دوندگي بازيکنانشان خيلي اميدوار است.

استيلي نيز مي‌خواهد ليگ را با برد شروع کند تا ادعايش در مورد اينکه پرسپوليس افشين قطبي را هم او آماده کرده بود که قهرمان شد به واقعيت نزديک‌تر شود.

اين بازي به احتمال فراوان پرتماشاگرترين بازي هفته اول خواهد بود زيرا ملوان نيز تماشاگراني از انزلي خواهد آورد.اين تيم به هر حال نايب قهرمان جام حذفي است.

* داماش گيلان - نفت آبادان؛ ستارگان داماش برابر پيرواني باتجربه

داماش گيلان بعد از چند بار صعود و سقوط به ليگ برتر اين بار با قدرت بيشتر وارد مسابقات شده است. مهدوي‌کيا يکي از بازيکنان پرآوازه ليگ يکي از ستاره‌هاي اين تيم گيلاني محسوب مي‌شود. مهدي دينورزاده بايد در ليگ برتر اولين آزمون جدي خود را پشت سربگذارد و در آن سوي ميدان غلامحسين پيرواني قرار دارد که از تجربه مربيگري زيادي در ليگ برتر برخوردار است.

* فجرسپاسي - نفت تهران؛ نبرد شيرازي‌ها با دقيقه نودي‌ها

فجر بعد از يک فصل سقوط به ليگ دسته اول توانست خود را به ليگ برتر برساند آن هم به لطف بازيکنان جوان و جوياي نام و باانگيزه. کلانتري سرمربي اين تيم نيز اگرچه سال‌ها به عنوان مربي تجربه حضور در ليگ برتر را دارد اما براي اولين بار است که سرمربي و نفر اول يک تيم ليگ برتري است.

در آن سوي ميدان تيمي قرار دارد که در فصل نقل و انتقالات درگير رفتن و نرفتن به اراک بود و در نهايت در دقيقه 90 در تهران ماندگار شد. هر دو تيم شايد از نظر بازيکن خيلي برتري نسبت به يکديگر نداشته باشند اما حسين فرکي نسبت به سرمربي فجر در ليگ برتر بسيار باتجربه‌تر است.

* مس کرمان - شهرداري تبريز؛ مرفاوي در کوير به دنبال برد

مس کرمان يکي از تيم‌هايي بود که سرمربي خود را تغيير نداد و اگرچه دو سه بازيکن تاثيرگذارش را از دست داد اما بازيکنان خوبي جذب کرده است. با اين حال بعيد است مرفاوي توانسته باشد به اين زودي خلاء ادينهو گلزن برزيلي تيمش که به فوتبال امارات رفت را جبران کند. شهرداري تبريز حريف ناشناخته‌اي براي مس است زيرا يسيچ سرمربي کروات که کارنامه درخشاني در فوتبال ايران ندارد عهده‌دار مربيگري اين تيم است. مرفاوي مي‌خواهد در حضور تماشاگران خونگرم کرماني اولين برد تيمش را جشن بگيرد و شايد يسيچ به يک تساوي در خارج از خانه هم قانع باشد.

* سايپا - مس سرچشمه؛ ديدار بي‌تجربه‌ها در ليگ برتر

نارنجي‌پوشان البرز فصل گذشته با محمد مايلي کهن روزگار ناموفقي را سپري کردند و در نهايت در هفته‌ آخر در ليگ برتر ماندگار شدند. اکنون اين تيم زير نظر مجيد صالح مشغول به کار شده‌ است. صالح اگرچه يک مربي موفق در ذوب آهن بود اما اولين تجربه سرمربيگري خود را در ليگ برتر تجربه مي‌کند و بايد برابر تيمي به ميدان برود که آن تيم هم اولين سال حضورش در ليگ برتر را سپري مي‌کند. صالح صراحتا به بازيکنانش گفته‌ براي قهرماني بايد وارد مسابقات شوند و در آن سوي ميدان مس سرچشمه بعيد است هدفي به جز بقا و حضور در ميانه‌هاي جدول داشته باشد. صالح اگر پيروز شود اولين گام را در ليگ و رسيدن به هدفش محکم برداشته در غير اين صورت شايد مس سرچشمه اولين شگفتي را در ليگ خلق کند و اولين برد يا اولين امتيازش را در ليگ برتر دشت کند.

* تراکتورسازي - صباي قم؛ پرافتخارترين مربي ليگ برابر جوانان باانگيزه

امير قلعه‌نويي پرافتخارترين مربي ليگ برتر ايران به تبريز رفته تا کلکسيون افتخاراتش را با قهرماني تراکتورسازي تکميل کند. او بازيکنان خوبي جذب و مثل هميشه تيم قدرتمندي را آماده مسابقات کرده است.

عبدالله ويسي در صبا با يک مشت جوان جوياي نام که شايد برخي از آنها براي اولين مرتبه در ليگ برتر بازي مي‌کنند مي‌خواهند شگفتي ساز هفته اول ليگ باشند. در خط حمله صباي قم نيز رضا عنايتي قرار دارد مهاجم محبوب قلعه‌نويي که شايد اين مرتبه او از گلزني عنايتي خوشحال نشود. به هر حال ويسي فصل گذشته قلعه‌نويي را با سپاهان متوقف کرد و شايد اين اتفاق بار ديگر در تبريز و در ليگ يازدهم رخ دهد.

راه آهن - ذوب آهن اصفهان؛ نايب قهرمان آسيا مقابل دايي

راه آهن که فصل گذشته تا هفته آخر براي سقوط نکردن مي‌جنگيد اکنون با حضور مالکان متمول مشکل مالي ندارد و با جذب علي دايي نيز به دنبال رسيدن به رده‌هاي بالاتر است. اين باشگاه زماني تکليفش در ليگ برتر روشن شد که ديگر بازيکن زيادي براي جذب نمانده بود و دايي آنطور که خودش گفته مي‌خواهد در اين فصل جوانگرايي کند.

در آن سوي ميدان حريفي قرار دارد که نايب قهرمان آسياست و يک تيم هماهنگ و بسيار کم نقص است. منصور ابراهيم‌زاده قطعا نمي‌خواهد ليگ را با شکست يا تساوي آغاز کند زيرا او و باشگاه ذوب آهن هدفشان در اين فصل قهرماني آسياست. نبرد تاکتيکي دايي و ابراهيم‌زاده قطعا مي‌تواند از نکات جذاب اين ديدار باشد.

* فولاد خوزستان - شاهين بوشهر؛ جدال جنوبي

فولاد خوزستان مجيد جلالي را حفظ کرده تا در ليگ يازدهم به رتبه‌اي خوب دست پيدا کند. اين باشگاه نيز تيم فوتبالي هماهنگ دارد که از نظر فني يکي از بهترين‌ تيم‌هاي ليگ ناميده مي‌شود. در آن سوي ميدان اما يک تيم جنوبي مثل شاهين است که طرفداران زيادي دارد ولي در مورد نحوه جذب بازيکنان اين تيم حرف و حديث زيادي مطرح شد. با اين حال بايد ديد حميد درخشان مي‌تواند در ليگ يازدهم در اولين نبرد به برتري برسد يا نه؟ اين بازي دربي جنوب است. هرچند شاهين بوشهر بازيکنان بومي کمتري نسبت به فصل گذشته دارد اما طرفداران دو تيم تعصب زيادي به تيم محبوبشان دارند.

گفتنی است، آخرين ديدار هفته اول ليگ برتر چهارشنبه شب بين سپاهان و استقلال برگزار مي‌شود.

برنامه مسابقات هفته اول و نام داوران به شرح زير است:

سه شنبه 11/5/90-ساعت 22:00- هفته اول

داماش گيلان -نفت آبادان -شهيد عضدي-رشت

غلامرضا جباري-رسول فروغي-تورج عيوض محمدي-منصور نوري-ناظر:ابراهيم ميرزا بيگي

فجر شهيد سپاسي -نفت آبادان - حافظيه-شيراز

اشکان خورشيدي-محمدرضا ابوالفضلي-علي ميرزا بيگي-امير حسين فتاحي-ناظر:سيد غياثي

مس کرمان -شهرداري تبريز-شهيد باهنر-کرمان

محمدرضا اکبريان-سيد علي نژاديان-محمد رضا اميني-محمد ملکي-ناظر:محمد علي فروغي

سايپا-صنايع مس سرچشمه-انقلاب-کرج

سعيد بخشي زاده-داوود رفعتي-حميد غمزه-جمشيد محمدي-ناظر:حسين خوشخوان

تراکتورسازي تبريز -صباي قم-يادگار امام(ره) -تبريز

هدايت ممبيني-مرتضي کريمي-حسين خانبان-فرشيد افشار-ناظر:محمدرضا فلاح

راه آهن -ذوب آهن- اکباتان-تهران

سعيد مظفري زاده-محسن فريماني- عليرضا ايلدروم-رسول رهبرفام-ناظر:حاتم بک پور

فولاد خوزستان -شاهين بوشهر-تختي-اهواز

احمد صالحي-عليرضا کهوري-حسين سنجري-حسين زرگر-ناظر:بهرام مهرپيما

پرسپوليس - ملوان -آزادي-تهران22:30

محمود رفيعي-رضا سخندان-بابک داوري-رضا کرمانشاهي-ناظر:غلامرضا بهروان

چهارشنبه 12/5/90-ساعت 22:30-هفته اول

سپاهان -استقلال-فولاد شهر

محسن قهرماني-حسن کامراني فر-مسعود فرح نيا-قاسم واحدي-ناظر:مسعود عنايت

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1194

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 803

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2572

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2921

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3023

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3190

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3058

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4087