خدمات سایت


متن کامل خبر

سود 600 میلیون دلاری ویندوز فون برای مایکروسافت

آرشیو
برای شروع باید گفت که این اعداد و ارقام بخشی از سود مایکروسافت در بخش سرگرمی است...
1390/05/11 07:48:43 ق.ظ

وب سایت Seattle PI ، روی امور مالی مایکروسافت در سال 2011 تمرکز کرده و اعداد و ارقامی را به وب تحویل داده که نشان می دهند ویندوز فون و ویندوز موبایل، تا چه اندازه به مایکروسافت سود رسانده اند. در همین حال اعلام شده که نوکیا و مایکروسافت در هفدهم همین ماه، کنفرانس خبری مشترکی را میزبانی خواهند کرد. این بحث می تواند برای طرفداران سیستم عامل ها جذاب بوده و چشم انداز خوبی را از آینده ویندوز در بازار موبایل ترسیم کند. اگر علاقه مند هستید، این مطلب را دنبال کنید.

برای شروع باید گفت که این اعداد و ارقام بخشی از سود مایکروسافت در بخش سرگرمی است. سودی که مایکروسافت از این بخش کسب کرده برابر 8 میلیارد و 716 میلیون دلار بوده است که از این مقدار 8 میلیارد و 103 میلیون دلار از ایکس باکس حاصل شده است. پس با یک تفریق ساده بقیه سود را 613 میلیون دلار می یابیم.

نکته این جاست که این 613 میلیون دلار فقط شامل ویندوز فون و ویندوز موبایل نمی شود. بلکه سود حاصل از دستگاه هایی مانند Zune ، Mediaroom ، Surface و سایر سخت افزار های بخش سرگرمی را هم دربر می گیرد.

سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت، نوامبر سال گذشته در آمریکا معرفی شد. پس در ذهن داشته باشید که برای تقریبا نیم سال مالی، مایکروسافت در حال فروش پلتفرم قدیمی ویندوز موبایل بوده است.

مایکروسافت تا کنون روی این که نشان دهد ویندوز فون چقدر خوب عمل کرده است، بسیار با محتاط بوده. در واقع، ما تا کنون همه جور آمار و ارقامی از مایکروسافت دیده ایم؛ به جز آمار رسمی فروش ویندوز فون. از سوی دیگر، یکی از جالب ترین حرف هایی که در مورد موفقیت ویندوز موبایل شنیده شده سخنان استیو بالمر بوده است. او در کنفرانس جهانی شرکای مایکروسافت، هنگامی که به ویندوز فون رسید اشاره کرد: "در یک سال گذشته، ما از «خیلی کوچک» به .... «خیلی کوچک» رسیدیم"!

یک نکته دیگر هم در مدت حضور ویندوز فون دربازار پدیدار شد و خیلی ها را آزار داد. معمولا کاربران مایکروسافت انتظار به روز رسانی چندباره سیستم عاملشان را دارند. اما مایکروسافت اعلام کرد که آپدیت ویندوز فون، برای تمام گوشی های ویندوز فونی در دسترس نخواهد بود! حتی اپراتور ورایزون تعدادی از گوشی های تحت ویندوز فون 7 را به طور قرار دادی با قیمت 1 سنت عرضه کرد. اما ظاهرا این نکته هم کمک زیادی به افزایش سهم کاربران این سیستم عامل نکرده است!

حالا این 600 میلیون دلار سود، در مقابل چیزی که iOS به اپل داد؛ زیاد به نظر نمی رسد. می دانیم که در فصل مالی گذشته، فقط آیفون توانسته 13.3 میلیارد دلار سود به اپل وارد کند. اما این در حالی است که اپل کاربرانش را به پلتفرم و اکوسیستم انحصاری خودش محدود می کند و شاید اگر این محدودیت نبود، هم اکنون شاهد آمار متفاوتی می بودیم. اما به هر حال این روز های اول زندگی ویندوز فون است و قطعا به زودی همه چیز تغییر می کند.

حالا ما باید حسابی منتظر باشیم تا ببینیم آینده چه حوادثی را برای ویندوز فون دربر دارد. مخصوصا وقتی که نوکیا هم به عنوان یک شریک تجاری مطرح، می خواهد شروع به استفاده از ویندو فون مایکروسافت کند. حتی مایکروسافت به نوکیا اجازه سفارشی سازی ویندوز فون را هم داده است. پس شاید در کنفرانس خبری 17 آگوست شاهد ابداعات و نو آوری های جالبی روی این سیستم عامل باشیم. به هر حال بر طبق تصاویر و ویدئو هایی که از اولین تلفن ویندوز فونی نوکیا درز کرده اند، شاهد بدنه ای شبیه نوکیا N9 خواهیم بود. البته این هم قطعی نیست و باید 15 روز دیگر صبر کنیم.

در نهایت می توان گفت سود 600 میلیون دلاری ویندوز فون و ویندوز موبایل، در مقایسه با این بازار بزرگ عدد کوچکی است. اما واقعیت این است که نباید ویندوز فون تازه کار را با آی.او.اس 4 ساله مقایسه کرد. باید منتظر باشیم و ببینیم که 15 روز دیگر در کنفرانس مشترک نوکیا و مایکروسافت چه اتفاقات مهیجی برای نوکیا و ویندوز فون روی می دهد. شما در این مورد چه فکر می کنید؟

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد image گوشی ارزان جدید نوبیا با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد 1403/01/22

گوشی جدید نوبیا با تمرکز بر بخش دوربین و قیمت مقرون‌به‌صرفه از راه رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

تغییر سیاست اپل؛ آیفون حالا از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز پشتیبانی می‌کند image تغییر سیاست اپل؛ آیفون حالا از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز پشتیبانی می‌کند 1403/01/18

با تغییر سیاست‌های اپل، شبیه‌سازهای کنسول بازی به‌زودی به اپ‌ استور می‌آیند و در سرتاسر جهان دردسترس قرار می‌گیرند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

وزیر ارتباطات: افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خردادماه image وزیر ارتباطات: افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خردادماه 1403/01/18

وزیر ارتباطات درخصوص برنامه‌های افزایش اینترنت برای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که تا خردادماه، افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت محقق خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31