خدمات سایت


متن کامل خبر

حوادث شهر تهران بر اثر طوفان

آرشیو
بارش یک ساعته باران شدید و طوفان در تهران موجب در دسرهای زیادی شد از آبگرفتگی شدید بعضی معابر بگیرید تا بسته شدن تونل توحید و ترافیک سطح شهر و سقوط درختان .
1390/06/04 07:12:27 ق.ظ

با وجود اینکه چند روز پیش سازمان هواشناسی اعلام کرده بود که هوای تهران بارانی است؛ اما بارش شدید باران موجب جاری شدن سیل، ترافیک و مسدود شدن جوی‌های آب شد.

بارش باران شب گذشته باز هم مسئولان شهری را غافلگیر کرد و باعث بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان شده است.

با ریزش مقداری باران تمامی خیابان‌ها و معابر شهر قفل ‌شد و مردم به سختی تردد کردند.

با وجود اینکه سازمان هواشناسی از چند روز گذشته اعلام کرده بود که بارش باران در تهران خواهیم داشت اما باز شاهدیم که شب گذشته بسیاری از نهرها و جوی‌های آب گرفته شده و زباله‌ها به سطح خیابان پس زده و رفت و آمد شهروندان را دچار مشکل کرد.

مسئولان شهری معتقدند که مردم نظافت را رعایت نمی‌کنند و با ریختن زباله ها در انهار باعث گرفتگی جوی‌های آب می‌شوند ولی نکته قابل توجه این است که همیشه مقصر مردم هستند و شهرداری تهران نباید در این زمینه اقدام خاصی انجام دهد.

جاری شدن سیل در برخی مناطق تهران به دلیل عدم آمادگی شهرداری و مسدود بودن برخی از کانال‌ها باعث شد تا آب به داخل برخی از خانه‌ها جاری شود و مشکلاتی برای مردم ایجاد کند.

نمی‌توانم همه جای تهران را کانال کشی کنم

محمد احمدی بافنده قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره به فارس می‌گوید: سیستم‌های دفع آب‌های سطحی و جوی‌های آب ظرفیت مشخصی دارند که اگر بیش از ظرفیت آنها بارش باران اتفاق بیفتد آب از سطح آنها بالا می‌‌آید.

وی با بیان اینکه نمی‌توانم همه جای تهران را کانال کشی کنم، تصریح کرد: هنگام یک بارش معمولی باران دفع حجمی از آب‌های سطحی پیش بینی شده است ولی اگر 10 دقیقه بارش شدید اتفاق بیفتد به اندازه یک ششم آب سد کرج آب جمع می‌شود و قطعا ممکن است در نقاطی این آب بالا بیاید که این امر طبیعی است.

جوی‌های مملو از زباله

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: اینکه هنگام آب گرفتگی معابر بتوانیم بر اوضاع مسلط باشیم، نقاط آبگیر را بشناسیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم از همه مهمتر است که آن را انجام می‌دهیم.

وی همچنین درباره مملو بودن جوی‌های آب از زباله در برخی موارد، گفت: بارها این موضوع تکرار شده و شاهد بودیم برخی افراد به راحتی زباله‌های خود را در جوی آب می‌ریزند ولی نمی‌توان به همه مردم تذکر داد چرا که این امر باید برای شهروندان فرهنگ سازی شود؛ البته نمی‌توان همه آب گرفتگی‌ها را به مردم مرتبط کرد.

آب گرفتگی در تونل توحید

شب گذشته تونل توحید به دلیل بارش باران دچار آب‌گرفتگی شد و همین امر باعث مسدود شدن تونل شد.

احمدی بافنده در این‌باره می‌گوید: شب گذشته مسیر عبور از تونل توحید به دلیل آب گرفتگی حدود 20 سانتیمتر، برای مدتی کوتاه بسته شد که با انجام عملیات نیروهای مربوطه آب داخل تونل جمع آوری شد.

آبگرفتگی تهران

باید آماده باشیم

محمدرضا محسنی بندپی عضو فراکسیون شهری درباره آبگرفتگی معابر و خیابان‌های تهران در شب گذشته، اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا با بحث تغییر اقلیم مواجه هستیم و این به معنای این است که امکان دارد در یک منطقه و نقطه‌ای از شهر بارش باران به اندازه چند روز را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به هر ترتیب شهرداری تهران باید آمادگی کامل را هنگام بروز چنین امری داشته باشد،‌ ادامه داد: یکی از پارلمان‌های آسیایی موضوعی تحت عنوان هشدارهای زودرس را مطرح کرده است که چنین رویکردی باید در اولویت شهرداری تهران نیز باشد.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران باید تدابیر خود را به گونه‌ای بیندیشد که هنگام بارش باران به راحتی بتواند نسبت به هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی به سرعت اقدام کند.

حوادث شهر تهران بر اثر طوفان وباران شدید

آبگرفتگی تهران

آتش نشانان تهران که شب گذشته در حال آماده باش بسر می بردند در پی 66 مورد تماس شهروندان با این سامانه عازم محل حوادث مختلف از جمله سقوط درخت ، تابلوهای تبلیغاتی ، دکل مخابراتی ، داربست ساختمان ها ، پارگی کابل های برق و آب گرفتگی معابر ، شدند و تا صبح جمعه در حال خدمات رسانی بودند.

در حین این حوادث ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با تدابیر اندیشیده شده بلافاصله خودروهای مخصوص بهمراه تجهیزات ویژه جمع آوری آب را در شهر تهران فعال ودرمدت زمان کوتاهی شهروندان نگران که در چندین مورد خودروهایشان در زیر پل ومعابر گیر کرده بود را از آبگرفتگی خارج وبه نگرانی آنان پایان دادند.

در یکی از حوادث شب گذشته درخت تنومندی در خیابان آیت الله کاشانی بر روی سه دستگاه خودرو سقوط کرد و آسیب جدی به این خودروها وارد کرد .

آتش نشانان ایستگاه 27 آتش نشانی این درخت تنومند را که منجر به قطع کابل های برق نیز شده بود ، قطعه قطعه کردند و از روی خودروها برداشتند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 172

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 144

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 331

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 375

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209