خدمات سایت


متن کامل خبر

انتقادجلالی: استقلال 3 موقعیت داشت و 4 گل زد/ مظلومی فقط خوش شانس نیست

آرشیو
مجید جلالی می گوید نباید به پرویز مظلومی گفت خوش شانس.
1390/06/05 11:13:02 ب.ظ

مجید جلالی ، سرمربی فولاد در گفت و گویی با خبرآنلاین از بازی با استقلال می گوید. از اینکه تیمش چگونه 4 گل خورد. او حالا که دو روز از بازی گذشته ، می گوید:« بازی بدی نبود. بچه ها تلاش شان را کردند اما به هر حال ما تیم جوانی داریم و همین جوانی گاهی مشکل ساز می شود. ما موقعیت های زیادی از دست دادیم و در یک بازی با این دشواری نمی شود این همه توپ خراب کرد و باز هم امید به موفقیت داشت.ما پنالتی از دست دادیم ، 3 بار به تیر دروازه زدیم و چند موقعیت خوب دیگر را از دست دادیم.بعد هم که بازی به دقایق آخر رسید شرایط عوض شد . من ریسک کردم که انتحاری بازی کنیم اما نشد. می شد برنده باشیم یا اینکه ببازیم و این بار ما باختیم.»

او ادامه می دهد:« راستش تعویض ها جواب نداد. ما همین کار را در بازی با ذوب آهن هم کردیم. آنجا هم نتیجه برنگشت چون من تیم جوانی دارم . بدتر این بود که ما در خط دفاعی هم روز بدی را پشت سر گذاشتیم . تعویض هایم هم باعث بهتر شدن تیم ما نبود و این خیلی برای مان سنگین تمام شد. این اتفاق بود که نتیجه بازی را رقم زد. »

جلالی اگرچه تیمش عقب بود اما تا دقیقه 80 دست به تعویضی نزد. او در این باره می گوید:« به هر حال من بهتر از هر کسی شرایط تیمم را می دانم. دیدید که تعویض ها هم کارساز نشد. متاسفانه بچه هایم هنوز توان بازی در لیگ برتر را ندارند. آنها برای رسیدن به این اعتماد به نفس ، نیاز به چند هفته زمان دارند. یعنی امیدوارم این تغییر در فوتبال شان رخ بدهد. ما تلاش مان را می کنیم و امیدوار هم هستیم. تیمم تیم دونده ای است اما هنوز تجربه ندارد تا بتواند فشار بازی های سخت را تحمل کند.به هر حال شما دیدید که تغییرات منجر به بالا بردن کیفیت تیم ما نشد. مربی ها از درون تیم خودشان بهتر شناخت دارند. مجموعه بازیکنان تعویضی من خوب اثرگذار نبودند. ما سال قبل این شرایط را در بازی با نفت داشتیم. آنجا تعویض های مان جواب دادند و بازی برگشت اما این بار بخت یارمان نبود. فوتبال است دیگر . باید کمی هم شانس داشت. »

راستی چرا فولاد این قدر پنالتی از دست می دهد؟ این پرسشی است که جلالی درباره آن می گوید:« پنالتی صرفا کار تاکتیکی نیست. حکایت از قدرت ذهنی و روانی تیم دارد ، سطح اعتماد به نفس تیم. روحیه جاه طلبی و تغییری است که در یک تیم وجود دارد.مشکلی که ما در تیم مان داریم. برای این ها باید یک فکری بکنیم. ما در بازی با ذوب ، خیلی خوب بودیم. دقیقه 60 پنالتی گرفتیم . در آن پنالتی ، پنالتی زن اول و دوم ما نیامدند تا توپ را بزنند.کار به جایی رسید که نفر سوم مان پشت ضربه ایستاد. پنالتی را خراب کرد. من در تمرین پنالتی زن اول تا سومم را انتخاب کردم. بعد در بازی دو نفر جا می زنند و نفر سوم توپ را از دست می دهد. این مشکل روحی تیم مان است که سعی می کنم در این چند هفته ، حلش کنم. »

و جلالی دوباره به بازی استقلال برمی گردد:« مگر جلوی تیمی مثل استقلال ، چند موقعیت گیر تیمی مثل ما می آید؟ ما روی هم رفته 9 موقعیت داشتیم و آنها فقط 3 موقعیت. 3 تا توپ داشتند و 4 گل زدند. این یعنی یک موفقیت بزرگ. شاید هم خوش شانسی.»

جلالی هم به استقلال می گوید خوش شانس . آیا او هم همان نظری را نسبت به استقلال دارد که مرفاوی هم بعد از باخت داشت؟ او می گوید:« شانس هر بار سراغ یک نفر می رود. خود من هم خیلی وقت ها خوش شانس بودم اما همه چیز هم شانس نیستو. به هر حال استقلال با این همه بازیکن ، معلوم است که از ما منطقی تر بازی می کند. نباید انتظاری که از آنها دارید در صحنه های حساس ، از بازیکنان تیم من داشته باشید. من که می گویم خوش شانسی یک حس است و نه فقط مظلومی که همه ما خیلی وقت ها آن را داریم. تازه وقتی موفقیت تبدیل به یک روند می شود که نمی شود اسمش را گذاشت شانس. سال قبل ما در 2 بازی ، 6 امتیاز از تیم مظلومی گرفتیم اما آخر فصل آنها دوم شدند و ما ششم. اینکه دیگر نمی تواند اسمش شانس باشد. »

مجید جلالی همزمان با مربیگری در فولاد ، رئیس انجمن مربیان کشور هم هست. او شاید بهترین فرد برای دفاع صنفی از مربیانی باشد که عمرشان در لیگ تنها 5 هفته بود:« نمی خواهم اسمی از کسی بیاورم اما اگر مذدیری بعد از 5 هفته تصمیم به برکناری مربی اش می گیرد یعنی خودش از همه بیشتر مقصر است که در تصمیم گیری ثبات نداشته. متاسفانه بزرگترین درد ما عدم ثبات مربیان است. وقتی یک مدیر می آید و در تلویزیون می گوید وقتی مربی نمی تواند درست تصمیم بگیرد من باید کمکش کنم ، این مربی دیگر نمی تواند حتی تیمش را جمع کند. من تحقیقی انجام دادم . در این 10 دوره ، میانگین کار مربیان در فوتبال مان ، 17 هفته بوده که آماری است فاجعه آمیز. تا زمانی که این فرهنگ باشد ، فوتبال مان همینی می شود که دارید می بینید. امیدی هم به بهبود شرایط نباید داشته باشیم.»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1190

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 794

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2565

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2916

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3016

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3178

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3051

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4079