خدمات سایت


متن کامل خبر

اختلاس بانک صادرات؛ بی‌سابقه‌ترین پرونده فساد اقتصادی

آرشیو
پورمحمدی تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده سرچشمه‌های آغاز این تخلف در فضای اداری بانک صادرات بوده و به فضای برخی دیگر از بانک‌های خصوصی و حتی دولتی راه پیدا کرده است...
1390/06/19 10:47:14 ق.ظ

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این پرونده بی‏سابقه‏‌ترین پرونده فساد مالی کشور محسوب می‌شود و بررسی آن از سال گذشته با جدیت تمام آغاز شده است.

پورمحمدی افزود: در بازرسی این پرونده شاهد جلوگیری از ادامه فعالیت یکی از بانک‌های خصوصی بودیم که باوجود داشتن مجوز رسمی از بانک مرکزی، از وجوه جریان‏یافته در این پرونده سوءاستفاده‌های زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: یک بخش جزایی و کیفری برای رسیدگی به جرم‌هایی که صورت گرفته است، وجود دارد که باید در دادگستری عناوین مجرمانه آن‌ها مشخص و به طبع آن مجازات‌هایی در نظر گرفته شود.

دستگیری سرپرست بانک صادرات خوزستان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در جریان این پرونده جرم‌های متعددی اتفاق افتاده است که برای اعمال مجازات‌های کیفری و قضایی تمام سوءاستفاده‏کنندگان دولتی و خصوصی این جریان، به نظر کار‌شناسان و قضات نیاز است.

پورمحمدی افزود: در جریان این پرونده تاکنون افرادی مانند سرپرست بانک صادرات خوزستان دستگیر شده‌اند.

وی تصریح کرد: بخش دیگر بررسی علل و عوامل بی‏انضباطی و ناکار آمدی نظام بانک‏داری کشور در جلوگیری از به وجود آمدن چنین تخلفاتی در حوزه بانکی و اداری کشور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بسیاری از پرونده‌های فساد مالی دیگر در سایر حوزه‌ها پیگیری و شناسایی شده و عوامل مرتبط با آن‌ها دستگیر شده‏اند و حکم قضایی در مورد آن‌ها صادر شده است.

انتشار عکس‏ افراد مرتبط با پرونده‌های تخلف مالی

پورمحمدی افزود: در برخی از سایت‌ها عکس چهره‌های افراد مرتبط با پرونده‌های تخلف مالی شناسایی شده، منتشر شده است.

وی تصریح کرد: برخی از افراد جامعه تصور می‌کنند که با وجود چنین پرونده تخلفی در نظام بانکی و اداری دولتی که هم‏اکنون در حال بررسی است، هنوز «دانه‏درشت‌هایی» در زمینه فساد مالی باقی مانده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اما این نکته قابل توجه است که همه پرونده‌های فساد مالی مربوط به رده‌های بالای اداری دولتی نیست، همان‌گونه که در جریان بررسی این پرونده ارتباط بسیاری با بخش خصوصی وجود دارد.

پورمحمدی افزود: محیط اداری کشور باید شفاف و بدون پیچیدگی و لایه‌های تو در تو باشد و این امر می‌تواند از بروز چنین پرونده‌های سنگینی در آینده حتی در ظاهری جدید جلوگیری کند.

ثبت‌نام ۴ هزار پرسشگر در موسسه افکارسنجی

عضو شورای دستگاه‌های نظارتی کشور گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار پرسشگر در موسسه افکارسنجی سازمان بازرسی کل کشور ثبت نام کرده‌اند.

پورمحمدی اظهار داشت: تاکنون چندین موضوع گسترده برای تحقیق و پرسشگری در اختیار این افراد قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مطابق قانون هر ساله، شورای دستگاه‌های نظارتی موظف است شاخص‌های سلامت اداری را مشخص و دستگاه‌های اجرایی کشور را مطابق این شاخص‌ها رصد کند و در مرحله بعدی گزارشی از این بررسی را به مردم ارائه کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هرچند این امر در ماده ۲۸ قانون ارتقای سلامت اداری به تصویب رسیده است اما هنوز در حال بررسی در شورای تشخیص مصلحت نظام و چند وزارتخانه است.

پورمحمدی افزود: هر چند زیرساخت‌های لازم برای این کار تا حدی فراهم شده است، اما برای اجرای کامل این قانون منتظر ابلاغ قانون هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار این رصد منظم حوزه‌های اداری در سازمان بازرسی کشور یک موسسه افکارسنجی نیز ایجاد شده است.

رئیس سازمان بازرسی گفت: سازمان بازرسی کل کشور در شهرستان‌ها شعبه ندارد و تنها شامل ادارات کل در مراکز استان‌ها ست.

پورمحمدی افزود: اجرای نظارت و بازرسی‌های لازم در شهرستان‌ها در آینده‌ای نزدیک به کمک بازرسان افتخاری که از سوی سازمان بازرسی کشور تعیین می‌‏شوند، صورت می‌گیرد.

نظارت بر انجام مناقصه‌ها و معامله‌های دولتی

وی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان کل بازرسی کشور نظارت بر انجام مناقصه‌ها و معامله‌های دولتی در خارج و داخل کشور بوده که در سال گذشته حدود ۳۸ هزار مناقصه و معامله دولتی در کشور انجام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از این تعداد، سازمان بازرسی کشور بر ۱۷ هزار مورد آن‌ها نظارت مستقیم داشته است.

پورمحمدی افزود: هر چند ایجاد سامانه ثبت معاملات دولتی در قانون چندین سال پیش تصویب شده اما برد اجرایی موفقی در دولت نداشته است.

وی تصریح کرد: این سامانه از سال گذشته به صورت جدی تشکیل شد، از مرداد ماه سال جاری به صورت رسمی به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است و در حال حاضر نیز ۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه دولتی و عمومی به این سامانه متصل شده‏اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: علاوه بر این، هر دستگاهی که بخواهد کوچک‌ترین معامله و مناقصه‌ای انجام دهد باید در این سایت ثبت نام و اطلاع رسانی کند.

پورمحمدی افزود: پیش بینی شده است که میزان معامله‌ها و مناقصه‌ها در دستگاه‌های اجرایی دولت به ۱۰۰ هزار مورد برسد.

وی تصریح کرد: سعی می‌شود با حضور مستقیم، عوامل همکار و نظارت غیرمستقیم دایره نظارتی خود را در امر معاملات افزایش دهیم.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 242

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46