خدمات سایت


متن کامل خبر

آخرين آمار ميزان افزايش اجاره‌بها در تابستان

آرشیو
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: بنا به بحث‌هاي كارشناسي كه همه بر آن باور دارند اين ميزان افزايش قيمت اجاره‌بها به نفع اكثريت مستاجران شده است.
1390/06/23 02:16:04 ق.ظ

معاون وزير راه و شهرسازي در امور مسكن و ساختمان با تشريح برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي براي كنترل اجاره‌بها، تصريح كرد:ميزان افزايش اجاره‌بها در تابستان 90 نسبت به بهار همين سال حدود شش درصد است.

به گزارش ايسنا، مهندس ابوالفضل صومعلو اظهار كرد: درسال جاري كار كارشناسي بي‌سابقه و فراگيري در حوزه‌ي معاونت امور مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي درباره‌ي اجاره‌بها انجام شد كه ايجاد يك بسته شامل عوامل بسياري كه مي‌توانست به كنترل وضعيت بازار شود را در پي داشت.

وي افزود: راهكار كوتاه‌مدتي كه براي كنترل وضعيت بازار اجاره در سال جاري به آن رسيديم، كنترل تعزيراتي قيمت اجاره‌بها و جلوگيري از افزايش بيش از هفت تا 9 درصدي آن بود.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: بنا به بحث‌هاي كارشناسي كه همه بر آن باور دارند اين ميزان افزايش قيمت اجاره‌بها به نفع اكثريت مستاجران شده است.

وي ادامه داد: وزارت راه و شهرسازي آنچه كه مي‌توانسته انجام دهد، توليد حدود يك ميليون و 900 هزار واحد مسكن شهري در قالب طرح مسكن مهر براي افراد كم‌درآمد بوده است و گروه هدف وزارت راه و شهرسازي نيز همان افراد كم درآمد بوده است.

صومعلو با اشاره به اين‌كه مسكن مهر در بستر قانوني در دولت نهم آغاز شد، خاطرنشان كرد: در دولت دهم احداث واحد‌هاي مسكوني با شتاب ادامه پيدا كرد و اكنون تعداد قابل توجهي از واحد‌هاي مسكوني مسكن مهر به بهره‌برداري رسيده يا آماده‌ي بهره‌برداري است.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين‌كه مبالغ آورده متقاضيان بسيار پايين است، گفت: در تهران حدود 200 هزار واحد مسكن مهر در سه شهر جديد پرند، پرديس و هشتگرد احداث مي‌شود و در اطراف تهران نيز در شهرهاي فيروزكوه، پيشوا و ورامين حدود 65 هزار واحد در حال احداث است كه از پيشرفت بسيار خوبي برخوردارند.

وي اضافه كرد: ميزان افزايش اجاره‌بها در تابستان 90 نسبت به بهار سال 90 حدود شش درصد است و اعلام افزايش هفت تا نه درصدي به وضعيت موجود كمك كرده است.

صومعلو ادامه داد: در سال‌هاي گذشته وزارت مسكن در حوزه‌ي اجاره مسووليتي نمي‌پذيرفت، اما در سال جاري براي آسايش مردم وزير راه‌ و شهرسازي قبول و همه كمك كردند تا بتوانيم به مردم با برنامه‌ي متنوع بخش مسكن و اعلام افزايش 7 تا 9 درصدي اجاره‌بها كمك كنيم.

بلوك بندي مناطق تهران تا سال آينده

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: بلوك‌بندي مناطق تهران را در دستور كار قرار داده‌ايم كه براساس آن امكان تعريف 1000 بلوك در شهر تهران وجود دارد و قيمت بلوك‌ها بر اساس كار كارشناسي تعيين مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه اكنون در حال كار هستيم و اين برنامه براي سال آينده اجرا مي‌شود، تصريح كرد: از پارامتر‌هاي اجتماعي، اقتصادي، مكاني و ميزان دسترسي به خدمات و زيرساخت‌ها و ساير عوامل موثر بر قيمت، قيمت‌ بلوك‌ها تعيين و بدين وسيله بازار را در سال آينده كنترل كنيم.

صومعلو ادامه داد: اجراي اين طرح مراحل مختلفي دارد، زيرا سازمان‌هاي ديگري نيز در اجراي آن نقش دارند، مانند سازمان امور مالياتي و شهرداري و به اين نتيجه رسيده‌ايم كه از سامانه‌ي املاك و مستغلات قيمت‌هاي بلوك‌هاي ثبت‌شده را با استفاده از سيستم GIS كنترل و قيمت كف، سقف و ميانگين را به دست بياوريم.

وي با اشاره به اين‌كه تغييرات در سامانه املاك ثبت مي‌شود، تصريح كرد: سال گذشته بنا بر آمار رسمي ميزان افزايش نرخ اجاره‌بها كمتر از 12 درصد بوده است. (بنا به آمار منتشر‌شده در فصلنامه‌ي اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي و بانك مركزي).

عملكرد وزارت مسكن خوب بوده است

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: در شرايطي كه در كشور تورم يك عدد مشخص اعلام مي‌شود اگر وزارتخانه مسوول مسكن بتواند زير نرخ تورم بازار را كنترل كند، پس عملكرد وزارتخانه خوب بوده است.

وي ادامه داد: بايد به تورم عمومي توجه كنيم كه در كشور در سال 90 چقدر بوده و اجاره‌بها و قيمت مسكن چه ميزان افزايش يافته است.

صومعلو با بيان اين‌كه با هدفمندسازي يارانه‌ها يك تورم انتظاري در كشور مطرح شد، گفت: مردم به شدت نگران بودند و اين تمام برنامه‌هاي وزارت مسكن را تحت تاثير قرار داد، اما با توجه به اين‌كه برنامه‌ي وزارت راه و شهرسازي متنوع و ساخت مسكن شتابان، بود، توانست بازار را زير نرخ تورم عمومي كنترل كند.

افزايش قيمت اجاره و ملك كمتر از نرخ تورم

وي با بيان اين‌كه تورم اقلامي كه قيمت‌شان افزايش يافته، بيشتر از ميزان افزايش قيمت مسكن است، خاطرنشان كرد: ما اعتقاد داريم قيمت مسكن ثبات دارد و اگر هم افزايشي داشته است، خيلي كمتر از ميزان نرخ تورم بوده است و در حوزه‌ي اجاره‌ هم با ميزان 7 تا 9 درصدي افزايشي كه ما اعلام كرديم، به نفع مستاجران شده است و بيش از 70 _ 80 درصد كه بودند كه برنامه‌ي دولت خوب بوده است.

راهكار كارشناسان؛ عرضه زودتر مسكن مهر

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: از همه اقتصادانان نامدار كشور و اساتيد دانشگاه درخواست كرديم كه اعلام كنند دولت چه كاري را در بخش مسكن بايد انجام مي‌داده كه انجام نداده است. اكثرا معتقدند در بخش اجاره برنامه‌ي كوتاه‌مدتي وجود نداشته و اكثرا اعلام كردند مسكن مهر را زودتر عرضه و وارد بازار كنيم.

وي گفت: بسياري مخالف بوده و اعلام مي‌كردند كه دولت نبايد وارد بحث اجاره شود.

معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در مسكن مهر در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر 174 هزار واحد تحويل داده شده يا آماده‌ي بهره‌برداري تا پايان شهريورماه است. 72 هزار واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و در شهرهاي جديد 15 هزار واحد و حدود 29 هزار و 900 در بافت فرسوده كل كشور و حدود 40 هزار واحد در بافت فرسوده آماده‌ي تحويل است.

دريافت ماليات مضاعف از خانه‌هاي خالي در دنيا

صومعلو در ادامه درباره تعداد خانه‌هاي خالي از سكنه گفت: در همه كشور‌ها متداول است كه از خانه‌هاي خالي و زمين‌هاي باير ماليات مضاعف دريافت مي‌شود، در اين راستا وزارت مسكن و شهرسازي نيز در اوايل سال نظرات خود را دراين باره به وزارت اقتصاد و امور دارايي اعلام كرده است.

معاون وزير مسكن و شهرسازي افزود: در شهر تهران حدود دو ميليون و 300 واحد مسكوني در محدوده‌ي قانوني شهر وجود دارد و بنا به آماري كه از وزارت نيرو گرفته‌ايم، تعداد واحد‌هاي مسكوني 200 هزار واحد نبوده است بلكه حدود چهار درصد تعداد واحد‌هاي مسكوني شهر تهران يعني حدود 100 هزار واحد خالي از سكنه است كه سوپاب اطمينان به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به اين‌كه فرض مي‌كنيم تعداد واحد‌هاي خالي شهر تهران حدود چهار درصد است، اضافه كرد: به من اعلام كردند كه اين تعداد 200 هزار واحد خالي توسط وزارت نيرو دقيق نيست.

وي گفت: مستاجران در فشار هستند، اما دولت آنچه را كه مي‌توانست انجام داد، اما اگر كسي راهكاري در اختيار دارد كه آن را انجام نداده‌ايم اعلام كند.

استاندارد تعداد خانه‌هاي خالي چهار درصد تعداد واحد‌هاي مسكوني موجود است و در شهر تهران حدود دو ميليون و 300 واحد مسكوني وجود دارد كه بنا به اعلام وزير راه و شهرسازي در اوايل سال جاري بر اساس اعلام وزارت نيرو و براساس قبض‌هاي آب، برق و گاز حدود 200 هزار واحد از اين تعداد خالي از سكنه هستند.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 303

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98