خدمات سایت


متن کامل خبر

دايي: بازي سختي مقابل استقلال داريم

آرشیو
سرمربي تيم فوتبال راه‌آهن که پس از بازگشت تيمش به تهران براي برگزاري مراسم سالگرد پدرش به اردبيل رفته بود، گفت و گويي با سايت باشگاه راه‌آهن انجام داده است که مشروح آن را در ادامه مي‌خوانيد
1390/07/17 03:52:33 ق.ظ

* در کيش به اهدافي که مدنظر داشتيد دست يافتيد؟

اردوي خيلي خوبي بود. تمرينات خوبي انجام داديم و همه چيز از نظر اسکان، تغذيه، رفت و آمد و محل تمرين عالي بود. از تمام کساني که لطف کردند و ما را در برپايي اين اردو همراهي کردند تشکر مي‌کنم. به ويژه از آقاي ميرشفيعي مسوول ورزش کيش که امکانات ورزشي را در اختيار ما گذاشتند و همچنين آقاي قره‌خانلو که هماهنگي‌هاي لازم را انجام دادند. البته ما دوست داشتيم که يک بازي تدارکاتي هم داشته باشيم ولي وقتي لغو شد يک بازي درون تيمي ترتيب داديم تا بازيکنان را محک زده باشيم.

* مياچ از اينکه راه‌آهن بيش از 80 درصد گل‌ها را روي اشتباهات فردي دريافت کرده بسيار ناراحت بود. شما هم چنين اعتقادي داريد؟

ما در کيش جلسه آناليزي براي بازيکنان گذاشتيم و گل‌هايي که خورده‌ايم را به آنها نشان داديم تا ضعف‌ها را برطرف کنيم. ما با نشان دادن گل‌هاي خورده به بازيکنان، دنبال مقصر خاصي نبوديم بلکه هدف اين بود که درصد اشتباهات را پايين بياوريم. آقاي مياچ به يک واقعيت اشاره کرده‌اند. ما روي اشتباهات فردي گل‌هاي زيادي خورده‌ايم و آنها را به بچه‌ها گوشزد کرديم تا اين اشتباهات را به حداقل برسانيم و ضريب آن کمتر شود.

* شما در کنفرانس مطبوعاتي بعد از بازي با نفت آبادان گفتيد که تيم روي اشتباهات فردي گل خورده و مشکل فني هم دارد اما برخي تصور مي‌کنند با اين حرف‌ها قصد توجيه کردن داشته‌ايد يا اينکه مي‌خواهيد کادرفني را از اشتباهات مبرا جلوه دهيد؟

کاري به اين ندارم که چه تصوراتي شده است. به هر حال ما روي تيم خودمان اشراف داريم و مي‌دانيم که چند درصد گل‌هاي خورده روي اشتباهات فردي رقم خورده است يا مواردي بوده که روي آنها کار کرده‌ بوديم. بنده هم همواره از انتقادي که سازنده و مفيد و منطقي باشد استقبال مي‌کنم اما برخي انتقادها جهت‌دار بوده که لازم باشد بعدها درباره آن صحبت مي‌کنم. به عنوان نمونه عنوان شده رويانيان بر چه اساسي مي‌خواهد از دايي بهره فني ببرد وقتي تيم دايي در قعر جدول است. به هر حال تيم ما باخته و نتايج آنطور که مي‌خواستيم و حق ما بوده رقم نخورده و حالا اين حرف‌ها هم زده مي‌شود اما مگر بنده يا آقاي رويانيان حرفي از همکاري فني زده‌ايم که اين برداشت‌ها مي‌شود. مگر من مصاحبه‌اي در اين مورد داشته‌ام؟! حالا که اين حرف‌ها زده مي‌شود کسي هست از خودش سوال کند که پرسپوليس چند ملي پوش دارد و راه‌آهن چند ملي پوش؟! پس چرا چنين مقايسه‌هايي مي‌شود؟! به طور کلي من کاري به اين سبک از انتقادها که منطقي نيست ندارم اما اگر انتقادي سالم، سازنده و مفيد باشد نه تنها از آن استقبال مي‌کنم بلکه قطعا استفاده هم خواهم کرد. گفتم که لازم باشد بعدا درباره برخي مسائلي که اخيرا شاهد آن بوديم حرف خواهم زد.

* 9 بازي و 8 امتياز. قطعا از اين نتايج راضي نيستيد؟

نمي‌توانم راضي باشم اما واقعيت اين است که ما استحقاق حداقل 14 امتياز را داشته‌ايم. در بازي مقابل شهرداري تبريز، نفت آبادان، فجرسپاسي از حريفان بهتر بوديم و فرصت‌هاي گلي که داشتيم بيشتر بود. حتي در بازي با نفت تهران هم مي‌توانستيم برنده ميدان باشيم. حقيقت اين است که ما در اين بازي‌ها فرصت‌هاي خوب گلزني را از دست داديم و روي اشتباهاتي بعضا غيرقابل انتظار گل خورديم. به طور کلي ما فرصت بسيار کمي براي آماده سازي تيم داشتيم و تقريبا آخرين تيمي بوديم که تمرينات آماده سازي را شروع کرديم اما اگر در همين 9 بازي به حق خودمان مي‌رسيديم، وضعيت‌مان در جدول رده بندي خيلي بهتر بود. به هر حال هنوز خيلي به پايان فصل مانده و بايد صبر کرد و آن وقت درباره عملکرد بنده و راه‌آهن قضاوت کرد.

* به آينده تيم راه‌آهن تا چه حد اميدوار هستيد؟

صددرصد اميدوارم که نتايج خيلي بهتري را کسب کنيم. واقعيت اين است که تيم خوب کار مي‌کند. اما مشکلاتي هم بوده که سعي در رفع آنها داريم.

* به بدشانسي تيم در اين 9 هفته تا چه حد اعتقاد داريد؟

نمي‌خواهم اين نتايج را به بدشانسي ربط دهم اما تيم استحقاق کسب امتيازات بيشتري را داشته است. حتي اگر ايرادي هم از عملکرد فردي يا تيمي بچه‌هاي تيم داشته باشم آن را در جلسات فني يا تمرين به خودشان مي‌گويم. مسوول فني تيم بنده هستم و اول و آخر خودم جوابگو خواهم بود. دوست دارم اگر مي‌بريم اين برد ماحصل زحمات بازيکنان تيم قلمداد شود و اگر باختي هم هست مسووليت‌اش با من است.

* از اينکه به واسطه نتايج اخير راه‌آهن عملکرد مربيگري شما به نقد گذاشته شده چه نظري داريد؟

عملکرد مربيگري بنده مشخص است. اينکه چند سال است مربيگري را تجربه مي‌کنم و چه عناوين و نتايجي در اين 5 سال با سايپا، پرسپوليس، تيم ملي و حالا هم راه‌آهن کسب کرده‌ام. تنها انتظاري که دارم اين است که همه چيز منصفانه باشد و اگر انتقادي هم هست از سر منطق و حساب شده باشد نه اينکه به محض اينکه دو يا سه بازي را باختيم همه گذشته‌ها فراموش شود. بايد ديد که بنده در اين 5 سال اگر عناويني هم کسب کرده‌ام در چه شرايط سخت و دشواري کسب کرده‌ام. علاوه بر اين در همين راه‌آهن هم اگر تمرينات تيم ديرهنگام شروع نمي‌شد و ما فرصت کافي براي آماده سازي تيم داشتيم و در يارگيري هم با محدوديت‌هايي مواجه نبوديم، شرايط خيلي فرق مي‌کرد ضمن اينکه تاکيد مي‌کنم در همين 9 هفته هم ما در اکثر بازي‌ها تيم برتر ميدان بوده‌ايم و اين واقعيتي است که نمي‌توان منکر آن شد. با اين وجود براي زير ذره‌بين بردن عملکرد ما در راه‌آهن هم وقت زياد است چون تا آخر فصل کلي بازي مانده. جوجه‌ها را آن وقت بايد شمرد.

* حتما مي‌دانيد بازي‌هاي سختي را در پيش رو داريد، مثلا در خارج از خانه بايد با استقلال، پرسپوليس، مس کرمان و تراکتورسازي به ميدان برويد و در خانه هم با سايپا و سپاهان بازي مي‌کنيد. نگران نيستيد؟!

در ليگ برتر بازي آسان معني ندارد و همه بازي‌ها سخت است. الان مي‌بينيد تيم‌هايي که انتظار آن را نداريد مثل آب خوردن تيم‌هاي بالاي جدول را مي‌برند. فوتبال همين است. ما هم سعي مي‌کنيم علاوه بر اشکالات فني روي مسائل روحي - رواني بچه‌ها هم کار کنيم تا از بازي‌هاي سخت برد‌هاي سه امتيازي بسازند.

* اين هفته به مصاف استقلال مي‌رويد. بازي سختي است؟

بله واقعا بازي سختي خواهد بود. هم براي ما و هم براي استقلال، چرا که راه‌آهن هم با انگيزه‌هاي خاص خود به مصاف استقلال مي‌رود. مطمئن باشيد ما در اين ديدار حريف دست و پا بسته‌اي براي استقلال نخواهيم بود و تلاش مي‌کنيم که نتيجه خوبي کسب کنيم.

* استقلال را چطور مي‌بينيد. به نظر مي‌رسد اين تيم در نتيجه‌گيري نوساناتي دارد؟

امسال همه تيم‌ها اين نوسان و فراز و نشيب را دارند. استقلال هم مقابل تراکتور و ملوان آن تيمي نبود که در بازي‌هاي قبلي ديده بوديم. در مجموع راجع به تيم‌هاي مقابل زياد صحبت نمي‌کنم اما بايد بگويم استقلال به واسطه پرطرفدار بودن و با سابقه بودن تيمي مردمي و قابل احترام است که امسال به جز يکي، دو بازي در اکثر بازي‌ها مستحق برد بوده و مطمئنا کار ما مقابل چنين تيمي سخت خواهد بود.

* اما استقلال بعد از بازي با ملوان به واسطه مشکلات مالي و ساير اتفاقات به وجود آمده به کانون حاشيه‌ها تبديل شده است.

بنده اصلا کاري به اين جور مسائل و اتفاقات ديگر تيم‌ها ندارم و اگر بتوانم پاسخگوي سوالات مربوط به تيم خودم باشم کار بزرگي کرده‌ام. ان‌شاء‌الله که پرسپوليس و استقلال به عنوان تيم‌هايي پرطرفدار و مردمي روز به روز موفق‌تر باشند و حاشيه‌هاي آنها کمتر شود. هر قدر هم که اين تيم‌ها موفق باشند هم مردم خوشحال مي‌شوند و هم فوتبال ما منتفع مي‌شود. علاوه بر اين در تيم‌هاي بزرگي مثل پرسپوليس و استقلال حاشيه هميشه هست. حالا گاهي کمتر و گاهي بيشتر اما شک نکنيد بروز مشکل و حاشيه براي استقلال و پرسپوليس بنده و امثال بنده را اصلا و ابدا خوشحال نمي‌کند. حتي اگر در آستانه بازي با تيم راه‌آهن باشند.

* درباره عدم حضور در نشست همه انديشي کارلوس کي‌روش با مربيان ليگ برتري هم صحبت مي‌کنيد؟

دليل غيبت بنده برپايي اردوي تيم راه‌آهن در کيش بود.

* يعني اگر اردو نداشتيد به اين جلسه مي‌رفتيد؟

قطعا اما وقتي در کيش و بالاي سر تيم هستم که نمي‌توانستم بروم.

* به طور کلي فکر مي‌کنيد اين نشست‌ها فايده‌اي هم دارد؟!

بنده چون در چنين جلساتي شرکت نکرده‌ام نمي‌دانم راجع به چه مسائلي صحبت مي‌شود. بنابراين وقتي در جلسه نبوده‌ام نمي‌توانم راجع به مفيد بودن يا غير مفيد بودن آن صحبت کنم.

* در شرايطي که در دو فصل اخير همواره بازيکناني از راه‌آهن به تيم ملي دعوت شده‌اند در فصل جاري بازيکني از راه‌آهن به هيچ يک از اردوها دعوت نشده، چه نظري در اين باره داريد؟

به موقع در اين باره صحبت مي‌کنم.

* به هر حال در فصل جاري کي‌روش يک بار هم بازي‌هاي راه‌آهن را از نزديک نديده است و از جمع دستيارانش هم فقط يک بار يکي از آنها تماشاگر بازي شاگردان شما بود.

مقصر خودمان هستيم که نماينده‌اي در تيم ملي نداريم چون وقتي تيم نتيجه نمي‌گيرد نمي‌شود بگويي چرا اين همه بازيکن به تيم ملي دعوت مي‌شود اما بازيکنان راه‌آهن دعوت نمي‌شوند يا کسي براي تماشاي بازي‌هاي تيم به استاديوم ما نيامده است.

* اما راه‌آهن فصل گذشته هم جزو تيم‌هاي بالانشين جدول نبود، از طرفي واقعيت اين است که کي‌روش 90 درصد بازي‌هاي خانگي پرسپوليس و استقلال را با حضور در ورزشگاه آزادي تماشا مي‌کند. انگار که ليگ برتر فقط همين دو تيم را دارد.

خواهش مي‌کنم انتقاد نکنيد. الان وقت حمايت از تيم ملي و آقاي کي‌روش است.

* کي‌روش گفته مربيان ليگ برتري بازيکنان شايسته تيم خود را به ما معرفي کنند تا آنها را زير نظر بگيريم. شما در اين باره اقدام مي‌کنيد؟

وقتي تيم نتيجه بگيرد خيلي کارها مي‌شود کرد اما وقتي تيم نتيجه نگرفته اگر حرفي هم بزنيم اثر چنداني ندارد.

* در ادامه سريال تشويق‌هاي مکرر شما در استاديوم‌هاي ورزشي مردم در بازي با فلسطين هم نام شما را فرياد زده‌اند. نظر خاصي در اين باره داريد؟

ضمن احترام به مردم حقيقتا معنا و مفهوم اين تشويق‌ها را نمي‌دانم. چه معنايي دارد وقتي تيم ملي کشور عزيزمان با يک تيم خارجي بازي دارد من تشويق شوم؟! مي‌توانيد بگوييد چرا؟! آيا تشويق بنده کمکي هم به تيم ملي مي‌کند؟

* ظاهرا چون تيم ملي مقابل تيمي مثل فلسطين تا دقيقه 44 گلي وارد دروازه حريف نکرده مردم شما را تشويق کرده‌اند و اتفاقا يک دقيقه بعد هم تيم ملي گل اول را زده!

با اين وجود هم تشويق بنده نمي‌تواند گره‌اي از مشکلات باز کند. تيم ملي که در اين بازي 7 گل زده و مهاجمان سرحالي هم دارد. ما بايد در آستانه بازي با بحرين حمايت همه جانبه‌اي از سرمربي و بازيکنان تيم ملي داشته باشيم. بنده هم مهاجم تيم ملي بوده‌ام و هم سرمربي تيم ملي و مي‌دانم که اين حمايت‌ها چه تاثير خوبي خواهد داشت. بنابراين معنا ندارد که حالا چون تيم ملي گل اول را دير زده علي دايي تشويق شود. بنده چون صلاح تيم ملي را مي‌خواهم اين حرف را صادقانه و از ته دل مي‌زنم. خدا شاهد است وقتي مي‌شنوم که در بازي تيم ملي واليبال هم من را تشويق کرده‌اند ناراحت مي‌شوم. آخر بازي واليبال چه ربطي دارد به من؟

* و سوال آخر. برخي مي‌گويند چرا علي دايي تا اين حد درباره مسائل مربوط به پرسپوليس مصاحبه مي‌کند؟

در اين باره بايد چند موضوع را شفاف بگويم. اولا اينکه برخي مصاحبه‌هايم علتي داشته و علت اين بوده که برخي پاي من را وسط کشيده‌اند. مثلا چرا وقتي پرسپوليس در دربي مي‌بازد پاي من را وسط مي‌کشند يا چرا وقتي پرسپوليس مقابل تيمي نتيجه نمي‌گيرد نتايج فصل قبل پرسپوليس مقابل آن تيم را به رخ مي‌کشند و مواردي ديگر از اين قبيل. علاوه بر اينها شما در تمام کنفرانس‌هاي مطبوعاتي بنده بوده‌ايد و مي‌بينيد که محال است در کنفرانسي شرکت کنم و خبرنگاري درباره پرسپوليس از من سوال نپرسد. هر هفته هم يک سوال جديد و يک موضوع جديد. بنده تا به امروز ده‌ها بار وقتي درباره پرسپوليس سوال شده گفته‌ام درباره پرسپوليس مصاحبه نمي‌کنم. الان هم مي‌بينيد که دو، سه هفته است درباره پرسپوليس کلامي حرف نزده‌ام اما مي‌دانم پس فردا که کنفرانس مطبوعاتي بازي راه‌آهن و استقلال و ديگر تيم‌ها برسد باز هم از من درباره پرسپوليس سوال مي‌شود. اگر جواب ندهم کسي توجه نمي‌کند اما اگر به واسطه اصرار خبرنگاران و برخي مسائل ديگر مصاحبه کنم مي‌گويند چرا. بنده از اول فصل هم تمايلي به مصاحبه درباره پرسپوليس نداشتم و اگر چشمداشتي به نيمکت پرسپوليس داشتم با راه‌آهن قرارداد دوساله امضا نمي‌کردم. علاوه بر اين اغلب مصاحبه‌هايم درباره پرسپوليس اين بوده که خواهشا هواداران بنده را تشويق نکنند تا پرسپوليس آرامش داشته باشد. حالا هم نمي‌خواهم حرفي بزنم جز اينکه اين تيم موفق باشد و حالا که با 80 درصد اعضاي فصل گذشته تيم تسويه حساب شده حق و حقوق فصل گذشته‌ ما هم پرداخت شود. تاکنون 50 درصد از حق و حقوق فصل گذشته‌ام پرداخت شده. طبق قرارداد هم مي‌بايست پاداش قهرماني پرداخت شود که نشده. فکر کنم بالغ بر 350 ميليون تومان از پرسپوليس طلب داشته باشم که اميدوارم در اين يکي، دو هفته اقدام شود تا بنده هم طبق قرارداد به حق و حقوقم برسم.

منبع : ورزش3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1189

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 792

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2564

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2915

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3177

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3049

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4078