خدمات سایت


متن کامل خبر

اجساد شش تن از خدمه کشتی غرق شده (( کوشا یک )) کشف شد /فردا آخرین فرصت برای نجات محبوس شدگان

آرشیو
به رغم همه این تلاش ها تاکنون اثری از شناورغرق شده در عمق آب و سرنشینان مفقود آن یافت نشده است...
1390/07/29 11:22:00 ق.ظ

اجساد شش تن از هفت خدمه مفقود شده کشتی غرق شده در خلیج فارس پیدا شد و البته رئیس اداره بنادر و دریانوردی کیش می گویدا گر ادعای مالک این شناور مبنی بر وجود اکسیژن برای 48 درست باشد، تا فردا برای نجات شش نفری که در عمق 77 متری محبوس شده‌اند زمان داریم.

در پی غرق شدن یک کشتی حامل تجهیزات نفتی و مفقود شدن هفت تن از خدمه، مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر از کشف اجساد شش خدمه کشتی غرق‌شده در عمق 50 متری خلیج‌فارس خبر داد.

در این باره افزود: از مجموع 13 نفر مفقود شده در این حادثه، در حال حاضر شش تن از خدمه که احتمالا تابعیت هندی دارند در اتاقک شیشه‌ای محبوس هستند که تلاش برای نجات آنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: لحظاتی پیش نیروهای امداد و نجات اجساد شش تن از هفت خدمه مفقود شده در این حادثه را کشف کردند که با توجه به ترکیب ملیتی افراد حاضر در کشتی احتملا تابعیت‌های ایرانی، اوکراینی و هندی بوده است.

به گفته مرادی، یک نفر دیگر که بر اساس آخرین گزارشات تابعیتی ایرانی دارد تاکنون پیدا نشده و تلاش برای پیدا کردن وی ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر به گفت: علیرغم هشدارهای قبلی مبنی بر طوفانی بودن دریا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به کلیه واحدهای دریایی، این کشتی در ساعت 5 بعدازظهر روز پنجشنبه دچار حادثه شد.

مرادی با بیان اینکه تاکنون علت قطعی این حادثه مشخص نشده است، گفت: کارشناسان علت اولیه این حادثه را طوفان و وزش باد سنگین در این منطقه اعلام کرده‌اند.

به گفته وی، حدود دوساعت پیش کشتی اصلی برای نجات جان افراد محبوس و مفقود شده به محله حادثه رسید البته امدادرسانی به حادثه‌دیدگان از همان ساعت‌های اولیه به صورت هوایی و دریایی آغاز شد و هم اکنون نیز ادامه دارد.

مرادی همچنین درباره زمان پایان ظرفیت کپسول اکسیژن خدمه حبس‌شده در اتاقک شیشه‌ای نیز اظهار کرد: دقیقا نمی‌توان زمان مشخصی برای پایان اکسیژن کپسول شیشه‌ای تعیین کرد زیرا اتاقک شیشه‌ای کمپرسوری دارد اما در حال حاضر اطلاع دقیقی از سالم بودن آن نداریم.

موسوی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی نیز درباره این حادثه دریایی گفت: روز پنجشنبه این کشتی نفتی به دلیل طوفانی شدن دریا دچار مشکل شد و زمانی که همه شناورها قصد داشتند خود را به ساحل برسانند، غرق شد.

وی اظهار کرد:‌ در حال حاضر سه هلی‌کوپتر وپنج شناور مشغول تلاش برای یافتن گم شدگان این حادثه هستند.

او از تلاش وزارت نفت، شرکت ملی نفت، سازمان بنادر و دریانوردی وحضور بالگردهای شرکت ملی نفت و نیروی هوایی و همچنین شناورهای نیروی دریایی سپاه در این منطقه خبر داد.

برای نجات افراد محبوس شده در عمق 77 متری تا فردا فرصت داریم

رئیس اداره بنادر و دریانوردی کیش با بیان اینکه گمان می‌رفت اکسیژن اتاقک فشار شناور مغروق در حوالی عسلویه، تا ساعت 17 امروز تمام شود، گفت: اگر ادعای مالک این شناور مبنی بر وجود اکسیژن برای 48 درست باشد، تا فردا برای نجات شش نفری که در عمق 77 متری محبوس شده‌اند زمان داریم.

قاسم عسکری‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جزیره کیش اظهار داشت: شرایط نامناسب جوی کار امدادرسانان و گروه‌های غواصی را برای یافتن و نجات شش نفری که در اتاق فشار شناور غرق شده محبوس شده‌اند را دشوارتر کرده است و تاکنون خبر جدیدی به دست نیامده است.

وی در ادامه گفت: گروه‌های غواصی از لاوان، شرکت نفت و سکوهای نفتی علی‌رغم تمام تلاشی که از خود نشان داده‌اند، نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای برسند ولی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

عسکری‌نسب در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی می‌توان به نجات این شش نفر امیدوار بود، تصریح کرد: تصور ما بر این بود که تا ساعت17 امروز اکسیژن اتاق فشار شناور غرق شده تمام می‌شود اما مالک این شناور ادعا کرده که میزان اکسیژن اتاق فشار نه برای 24 ساعت و بلکه 48 ساعت موجود است و این بدین معناست که تا فردا می‌توان به نجات جان این افراد که در عمق 77 متری دریا گرفتار شده‌اند، امیدوار بود.

لازم به ذکر است پیشتر از طرف مقامات مربوطه اعلام شده بود 62 نفر از سرنشینان شناور مغروق نجات یافته‌اند.

همچنین گفته شده بود هشت نفر از 12 سرنشین ناپدید شده در آبهای خلیج فارس در عمق 27 متری و در اطاقکی از این شناور محبوس هستند.

اطاقک فشار شناورها در واقع فضایی ضد آب و دارای اکسیژن است که برای زمان‌های بحران طراحی شده است.

این شناور عصر دیروز از مبدا سکوهای نفتی دریایی در آبهای خلیج فارس به طرف بندر عسلویه در حرکت بود که در 11 مایلی آبهای نایبند به طور ناگهانی و به دلایلی که هنوز مشخص نیست دچار حادثه و غرق شد.

همچنین به گفته رئیس اداره بنادر و دریانوردی کیش پس از درخواست کمک از طرف مرکز امداد و نجات منطقه عسلویه، یک فروند بالگرد جزیره کیش با تجهیزات دید در شب و تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شد.

ارسال غواص به عمق 60 متری دریا

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات جستجو برای یافتن شناورغرق شده 'کوشا یک' با ارسال غواص در اتاقک کروی مخصوص اعماق زیاد درخلیج فارس ادامه دارد.

محمد راستاد در گفت و گو با ایرنا افزود: این اتاق کروی که متعلق به کشتی با توان تجسس و نجات زیر سطحی است به همراه غواص به عمق 60 متری دریا فرستاده شده تا لاشه شناور کوشا یک را پیدا کند.

وی اضافه کرد: علاوه براین دستگاه های الکترونیکی مخصوص یافتن اشیای مغروق در دریا نیز برای پیدا کردن شناور غرق شده در حال جستجو هستند.

راستاد بیان کرد: همچنین شناورها و بالگردهای تجسس به کمک همه نیروها و امکانات امداد و نجات ملی و منطقه در روی سطح دریا درمنطقه حادثه در برای یافتن اثری از سرنشینان مفقود شده این شناور جستجو می کنند.

وی یادآورشد: به رغم همه این تلاش ها تاکنون اثری از شناورغرق شده در عمق آب و سرنشینان مفقود آن یافت نشده است.

شناورتدارکاتی کوشا یک متعلق به شرکت دریا کوش دراجاره شرکت نفت و گاز پارس عصر پنجشنبه با 73 سرنشین از سکوهای نفتی در خلیج فارس به طرف بندرعسلویه در حرکت بود که در 15 مایلی این بندر براثر بارگیری بیش از ظرفیت غرق شد و تاکنون 60 نفر از سرنشینان آن نجات یافته اند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7564

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6507

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7296

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8346

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8211

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8866

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8719

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8876

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9235