خدمات سایت


متن کامل خبر

دلیل اصلی حادثه غرق شدن کوشا در خلیج فارس فاش شد

آرشیو
علت حادثه، نه بارگیری بیش از ظرفیت بوده و نه طوفانی بودن خلیج فارس.
1390/07/30 01:30:20 ب.ظ

شاید بتوان علت اصلی حادثه کشتی غرق شده در خلیج فارس و در نزدیکی عسلویه را تنها در یک جمله خلاصه کرد"کیفیت فدای سرعت در پارس جنوبی"

براساس پیگیری های خبرنگار خبرآنلاین دلیل اصلی این حادثه نه بارگیری بیش از ظرفیت بوده و نه طوفانی بودن دریای نیلگون خلیج فارس اگرچه همه این موارد بی تاثیر نبوده اما علت اصلی را باید در عدم رعایت ایمنی جستجوکرد.

علت اصلی این حادثه درست بسته نشدن دریچه و نشت آب به داخل موتورخانه بوده است. باز ماندن دریچه آن هم به دلیل عجله برای بازگشتن به ساحل که البته گفته می شود به دلیل اطلاع از طوفانی شدن دریا صورت گرفته ،امروز باعث شده تا 13 تن از خدمه این کشتی همچنان مفقود باقی بمانند و مسوولان بر سر کلمه کشته شدگان و یا مفقودشدگان با رسانه ها به مشاجره بپردازند.

در همان یکساعت اول که 60 تن از خدمه این کشتی نجات یافتند، خبر رسید که 6 تن از خدمه در اتاق فشار شناور گیر افتاده اند و درب چنان قفل شده که به نظر می رسد از داخل قفل شده و نیاز است تا با برش درب حادثه دیدگان را نجات داد.

بعدازظهر روز پنجشنبه این اتفاق به وقوع پیوست و براساس نظرات مسوولان این 6 تن در حالت خوشبینانه تا 24 ساعت اکسیژن برای تنفس خواهند داشت.

امروز 48 ساعت از وقوع این حادثه می گذرد و خبرها همان است اما با کمی تغییر اینبار براساس همین تحلیل ها برخی از خبرگزاری ها اسامی مفقودین را کشته شدگان اعلام می کنند و در این بین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید می کند آنها مفقود هستند و تا جنازه این جان باختگان پیدا نشود آنها فوت شده به حساب نمی آیند.

موسوی در حالی بر این خبر اصرار دارد که در عین حال می گوید:هوا طوفانی است و احتمال کشف اجساد بسیار کم است.

دراین بین گفته می شود دیگر علائم حیات از اتاق فشار شناور گرفته نمی شود و این خود خبری خوشایند نیست.بنابراین این بار نیز علی رغم تاکید بر رعایت اصول ایمنی در مناطق نفتی اما باز هم شاهد جان باختن بسیاری از کارکنان نفتی هستیم.

امروز باید ما خود را مواخذه کنیم که چرا از دولت انتظار داریم که بر تعهد 36 ماهه خود برای به بهره برداری رساندن فازهای باقیمانده پارس جنوبی پایبند باشد و همین امر دلیل فدا شدن کیفیت در منطقه پارس جنوبی شده ، یا باید مسوولان نفتی را مواخذه کنیم که به جای مطالعات دقیق و استفاده از تجربیات مدت زمان احداث دیگر فازها (60 ماه )، زمان اجرای این فازها را 36 ماه اعلام کرد و امروز نیز به همین دلیل سعی می شود کیفیت فدای سرعت شود.

البته این هشدار ما امروز نمود بیرونی نخواهد داشت. چرا که طی ماه های آینده بحران این سرعت بدون وجود کیفیت بیشتر در منطقه پارس جنوبی جلوه گر خواهدشد.مگر آنکه هر چه زودتر مسوولان نفتی به فکر بها دادن به قوانین HSE در مناطق عملیاتی باشند.ارسال توضیحات به رسانه ها برای نشان دادن عملکرد مثبت مسوولان راهکاری تازه نیست اما این بار ارسال جوابیه به رسانه ها هم نمی تواند جان 13 تن از خدمه شناور کوشا 1 را به آنان باز گرداند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7562

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6506

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7293

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8345

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8209

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8865

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8718

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8876

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9234