خدمات سایت


متن کامل خبر

کیف پولی که اپراتورهای تلفن همراه به شما می‌دهند

آرشیو
کشورمان با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله آمادگی الکترونیکی و توسعه ناکافی زیرساخت‌های فنی و ارتباطی و مخابراتی و وجود شکاف دیجیتالی، و ... در بکارگیری این فن‌آوری با مشکلاتی مواجه است.
1390/08/27 12:47:27 ب.ظ

مفهوم پول الکترونیکی، پولی است که روی سیستم اینترنتی توان جابه‌جایی و نقل و انتقالات را دارد، به صورتی که تمامی پرداخت‌ها، صورت‌حساب‌ها، خرید و فروش‌ها و اعتبارات با این ابزار قابل انجام است

کشورمان با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله آمادگی الکترونیکی و توسعه ناکافی زیرساخت‌های فنی و ارتباطی و مخابراتی و وجود شکاف دیجیتالی، و ... در بکارگیری این فن‌آوری با مشکلاتی مواجه است.

همزمان با نمایشگاه ایران تلکام 2011، اپراتورهای تلفن همراه دست به کار شده و فعالیت‌هایی را در این زمینه شروع کرده‌اند.

معاون شرکت ارتباطات سیارایران با اشاره به راه‌اندازی رسمی سرویس جیرینگ همراه اول گفت: این سرویس به عنوان کیف پول الکترونیکی هم اکنون در 400 دفتر ICT روستایی در حال کار است.

محمد مهدی عطوفی در گفتگو با ایسنا از نهایی‌شدن قرارداد با 15 شرکت در حوزه ارائه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه خبر داد و گفت: نمونه آزمایشی آپ استور (AP STORE) همراه اول بر بستر سرویس‌های ارزش افزوده تلفن همراه هم اکنون در نمایشگاه ایران تلکام 2011 رونمایی شده و در اوایل سال 91 به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه SDP و آپ استور (AP STORE) را در بستر خدمات ارزش افزوده خود راه‌اندازی کرده است، گفت: از طریق SDP شرکت‌های ارائه دهنده سرویس بر بستر اپراتور اول خدمات مختلفی را در قالب SMS و MMS ارائه خواهند داد.

عطوفی با اشاره به راه اندازی رسمی سرویس جیرینگ همراه اول و بهره برداری نهایی این طرح تصریح کرد: این سرویس به عنوان کیف پول الکترونیکی هم اکنون در 400 دفتر ICT روستایی در حال کار است و روستائیان می توانند خریدهای خود را از این طریق انجام دهند.

جیرینگ چیست ؟

سایت jiring.ir این خدمات را این طور معرفی می‌کند: مدیریت امور مالی که از آن می‌توان برای انتقال پول، خرید شارژ سیم‌کارت اعتباری، پرداخت قبوض، خرید و سایر امور مالی روزمره استفاده کرد. استفاده از کیف پول همراه موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود. برای استفاده از خدمات جیرینگ تنها به یک گوشی تلفن‌همراه با سیم‌کارت همراه‌اول نیاز دارید. خدمات جیرینگ نیازمند داشتن حساب بانکی نیست و از روش‌های مختلف می‌توان پول به جیرینگ واریز کرد. ثبت‌نام در جیرینگ رایگان است.

این طرح در بسیاری از کشورها مانند ژاپن، فیلیپین، برزیل، آرژانتین، چین، هند، اندونزی، مالزی، پاکستان، اتریش، انگلیس،قطر، کاناداو ایالات متحده با موفقیت روبرو بوده است.

کیف پول همراه ایرانسل

یکی از محصولاتی که ایرانسل در نمایشگاه تله کام 2011 از آن رونمایی کرد، کیف پول همراه یا Mobile Wallet بود که می توان آنرا حساب و کارت متناظر با شماره تلفن همراه در بانک با امکانات کیف پول دانست.

این سرویس ایرانسل و در ادامه خدمات بانکی نظیر USSD، خرید امن با امپاد (مشابه سرویس جهانی PayPal) و با همکاری شبکه بانکی کشور، به کاربران این امکان را می دهد تا با انتقال وجه از دستگاه‌های ATM و کارت های عضو شتاب به شماره تلفن همراه خود، از فروشگاه‌ها خرید کرده و یا بلیط وسایل حمل و نقل عمومی یا سینما را تنها از طریق شماره گیری یک کد دستوری تهیه کنند.

تسهیل خدمات بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری، استفاده از فناوری کددستوری برای ثبت نام با سهولت بیشتر و امنیت بالا و کاهش ریسک برای خریدهای اینترنتی از جمله دیگر مزایای این سرویس اعلام شده است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 84

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40