خدمات سایت


متن کامل خبر

والیبالیست های ایرانی شگفتی ساز شدند/ قهرمان اروپا مقهور پسران ولاسکو

آرشیو
ملی‌پوشان والیبال ایران که در دو دیدار قبلی یک پیروزی برابر ژاپن و یک شکست مقابل کوبا را در کارنامه خود داشتند در سومین دیدار خود به مصاف تیم قدرتمند صربستان قهرمان قاره اروپا رفتند.
1390/09/01 07:24:30 ق.ظ

سومین روز رقابت‌های جام جهانی والیبال با دیدار تیم‌های ایران و صربستان و همچنین مصر و چین آغاز شد. ملی‌پوشان والیبال ایران که در دو دیدار قبلی یک پیروزی برابر ژاپن و یک شکست مقابل کوبا را در کارنامه خود داشتند در سومین دیدار خود به مصاف تیم قدرتمند صربستان قهرمان قاره اروپا رفتند. اگرچه صرب‌ها دو دیدار قبلی خود را در این رقابت‌ها با شکست پشت سرگذاشته بودند اما خولیو ولاسکو سرمربی با تجربه ایران به خوبی می‌دانست نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت.

ایران این مسابقه را با ترکیب امیرحسینی، مهدی بازارگرد، آرش کمالوند، آرش کشاورزی،علیرضا نادی و محمد موسوی و فرهاد ظریف آغاز کرد.

گیم نخست:

ملی‌پوشان ایران بازی را پرقدرت آغاز کردند و از همان ابتدا برتری خود را به حریف نشان دادند. میلوکوویچ با تجربه‌ترین بازیکن صربستان که مهره اصلی این تیم نیز به شمار می‌رفت هر چه سعی کرد تا با سرویس‌های بی نظیرش فاصله را با ایران زیاد کند راه به جایی نبرد تا بازیکنان ایران با پوشش دفاع منطقه‌ای و بازیسازی‌های خوب امیرحسینی پس از وقت استراحت فنی دوم از حریف پیش بیافتند. از سوی دیگر مهدی بازارگرد که یک روز رویایی را در والیبال سپری می‌کرد با آبشار‌های سهمگین خود بارها سد دفاعی صرب‌ها را فرو ریخت تا در نهایت این گیم با امتیاز‌های 25- 17 به سود ایران به پایان برسد.

گیم دوم:

مربی صربستان که اصلا دوست نداشت مقابل ایران تن به شکست دهد. با تغییر در دفاع روی تور گیم دوم را آغاز کرد. کواکوویچ با نمایش تحسین برانگیز خود اجازه نداد تا موسوی و نادی توپ‌های سرعتی را به راحتی در زمین حریف بخوابانند. امیرحسینی در این دیدار علاوه بر بازیسازی، در کارهای دفاعی نیز کمک موثری برای کمالوند به شمار می‌رفت. صربستان در امتیاز 18 فاصله خود را با ایران به عدد چهار رساند. در حالی که صربستان کنترل توپ و میدان را برعهده داشت ولاسکو مهدی مهدوی و امیرغفور را به میدان فرستاد. اما برخلاف تعویض‌های سنتی خود این بار غفور را با امیرحسینی و مهدوی را با بازارگرد تعویض کرد. همچنین پوریا فیاضی بازیکن تیم ملی جوانان ایران نیز به میدان رفت. تیم ایران پس از وقت استراحت فنی اول از حریف عقب افتاده بود. ولاسکو احساس کرد تا بازیکنان دچار بی انگیزه‌گی شدند و به همین خاطر چند تعویض را انجام داد تا با بازیکنانش اتمام حجت کند. با این حال تیم ایران در این گیم نتوانست به بازی برگردد و با امتیاز 25-18 مغلوب حریف شد.

گیم سوم:

صربستان برتری خود را در گیم سوم حفظ کرد. تا ولاسکو کاملا عصبانی بازی را دنبال کند. بازیکنان با انگیزه صربستان پس از هر امتیاز حلقه اتحاد می‌زدند و ابراز خوشحالی می‌کردند. در مقابل بازیکنان ایران قدری ناهماهنگ ظاهر شده بودند. سرمربی تیم ایران یکبار دیگر امیر غفور و مهدوی را به میدان فرستاد تا با تمرکز بر توپ‌گیری جریان بازی را تغییر دهد. پوریا فیاضی در این دیدار نمایش خوبی داشت و سرویس‌های زیبایی را به زمین حریف فرستاد اما پتکوویچ اجازه نمی‌داد این توپ‌ها در زمین حریف بخوابد ، در سوی دیگر میدان نیز امیرغفور اشتهای زیادی برای کسب امتیاز داشت. و بدین ترتیب دو تیم تا امتیاز 18 پایاپای پیش رفتند. ملی پوشان ایران که نمی‌خواستند نتیجه را واگذار کنند سخت‌ترین آبشار‌های حریف را نیز جمع می‌کردند. با این حال اشتباهات مکرر در سرویس و نوسان در عملکرد دفاعی موجب می‌شد تا صربستان همچنان به برتری خود ادامه دهد و در نهایت با امتیاز 25-21 این گیم را به سود خود به پایان ببرد.

گیم چهارم:

تیم ملی والیبال ایران با تدابیر ولاسکو در گیم چهارم بازی را مقتدرانه آغاز کرد و وقت استراحت فنی اول را به سود خود به پایان برد. سرمربی تیم ایران فرهاد نظری افشار را به میدان فرستاد. تا ایران به برتری خود ادامه دهد. نظری افشار امتیاز 9 را برای ایران گرفت. میلوکوویچ ستاره صربستان اجازه نمی‌داد تا قدرتی‌زن‌های ایران به راحتی امتیاز بگیرند. محمد موسوی با دو سرویس بی‌نظیر و کات‌دار تحسین حاضران را برانگیخت تا تیم ملی ایران فاصله امتیاز‌های خود را به عدد 2 برساند. نظری افشار به عنوان برگ برنده ولاسکو با جای‌گیری مناسب و فضاسازی برای نادی و موسوی نگاه‌های زیادی را متوجه خود کرد. کواکوویچ هرچه تعویض‌ کرد نتوانست تیمش را به بازی برگرداند تا ایرانی‌ها تا 7امتیاز از صربستان پیش بیافتند. محمد موسوی قدر پاس‌های خوب امیر حسینی را می‌دانست و از تمام آن‌ها امتیاز می‌ساخت. غفور و مهدوی این‌بار به ترتیب به جای بازارگرد و امیرحسینی به میدان رفتند. آتاناکوویچ بازیکن تیم جوانان صربستان در این لحظات تنها امید سرمربی این تیم بود ، در مقابل پوریا فیاضی نیز دست کمی از همتای خود در تیم حریف نداشت و مثل یک بازیکن با تجربه و نامدار در جام جهانی توپ‌ می‌زد. این گیم با برتری قاطع ایران و امتیاز 25-21 به پایان رسید تا تکلیف برنده این دیدار به پایان برسد.

گیم پنجم:

بازی به اوج حساسیت خود رسیده بود. در گیم آخر هر تیمی کمتر اشتباه می‌کرد می‌توانست برنده میدان باشد. فیاضی با آبشاری زیبا میلوکوویچ را به زانو درآورد و ایران را پیش انداخت. با این حال صرب‌ها سرسخت‌تر از آن بودند که بازی را واگذار کنند و در امتیاز پنج به تساوی با ایران دست یافتند. قهرمان دو قاره آسیا و اروپا زورآزمایی می‌کردند. مهدوی به تنهایی به جای امیرحسینی برای کمک به دفاع به میدان رفت. پودراس سرویس زیبایی را به زمین ایران فرستاد. ولاسکو وقت استراحت گرفت تا اجازه ندهند صربستان پیش بیافتد. بازارگرد با تمام قدرت آبشار زد تا نظری افشار سرویس بزند. در همین لحظه منشی‌های کنار زمین از داور دوم درخواست کردند تا بازی را متوقف کند. داور دوم تعویض‌ها و ارنج دو تیم را نگاه کرد . ولاسکو تاکید می‌کرد تا بازیکنان ایران هیچ اعتراضی نکنند. به دلیل خطای آرایش تیمی ایران یک امتیاز به صربستان رسید. علیرضا نادی اعتراض می‌کرد و ولاسکو از او خواست تا آرام باشد. صربستان 8-7 از ایران جلو افتاد. نظری افشار با تعصب بازی را به تساوی کشاند. ایران در امتیاز 10 از حریف پیش بود و در آستانه برتری بر قهرمان اروپا قرار گرفت. میلوکوویچ از زمین بیرون رفت و راه برای نفوذ به خط دفاعی صربستان باز شد. صربستان از هم گسیخته بازی می‌کرد و ملی‌پوشان ایران سه امتیاز از حریف پیش افتاده بودند. ایران 15-11 این گیم را به سود خود به پایان برد و پیروز شد.

تیم ملی ایران در این دیدار با نتیجه3- 2و امتیاز‌های (25-17، 18-25 ،21-25، 25-21 و 15-11) مقابل صربستان به برتری رسید تا بدین ترتیب با کسب دومین پیروزی خود به شش امتیاز در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها دست یابد و پس از یک روز استراحت و جابه‌جایی از شهر ناگویا به شهر اوساکا روز سوم آذر به مصاف تیم قدرتمند لهستان برود. این در حالی است که ملی‌پوشان ایران پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی در یک دیدار دوستانه با نتیجه3-2 لهستان را شکست داده بودند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 788

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2913

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3171

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3045

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073