خدمات سایت


متن کامل خبر

مجسمه‌هایی که مردم را هیپنوتیزم می‌کنند / گزارش تصویری

آرشیو
ایوان بلک مجسمه ساز تلاش کرده است در در نمایشگاه اخیرش «نقطه تلاقی»، مفهوم تازه‌ای از حرکت را به نمایش بگذارد. مجسمه‌های او که تعاملی هستند و می‌توانند به کمک بازدیدکنندگان به حرکت درآیند، همگی پیچیدگی و فیزیک حرکت در طبیعت را به نمایش می‌گذارند. به گزارش نیوساینتیست، در ساخت این آثار هنری که در جنوب لندن به نمایش درآمده‌اند از هندسه، تکرار و حرکت در طبیعت الهام گرفته شده است.
1389/08/25 10:44:21 ق.ظ

1- توربین

این مجسمه بزرگ که از سقف آویخته شده، از قطعات خمیده‌ای از جنس فایبرگلاس ساخته شده است که حول یک محور مرکزی قرار گرفته‌اند. این قطعه که «توربین» نام دارد مانند سایر آثار موجود در نمایشگاه تعاملی است. بازدیدکنندگان می‌توانند به کمک یک دستگیره که روی پایه این مجسمه‌ تعبیه‌شده، آنرا با سرعت‌های مختلف و در جهت‌های گوناگون به گردش درآورند. چیدمان پراکنده و حساب‌شده قطعات فایبرگلاس باعث می‌شود تصاویر لحظه‌به‌لحظه تغییر کنند.

2- موج مربعی

این مجسمه که شبیه یک برگ پاییزی به هم پیچیده به نظر می‌رسد، به سادگی می‌تواند با حرکت دست انسان یا وزش باد دوباره جان بگیرد و طرح‌های زیبایی را خلق کند. موج‌های تشکیل‌دهنده این اثر از میله‌های نازکی از جنس فولاد ضد‌زنگ، ساخته شده‌اند. طراحی دقیق این اثر می‌تواند تصاویر ضدشهودی بی‌نظیری را حین گردش آن در سرعت‌های گوناگون خلق کند.

3- پیچ‌ و ‌خم

در این نمونه نیز مانند «توربین»، فیزیک حرکت مورد علاقه بلک به خوبی به چشم می‌خورد، با این تفاوت که در «پیچ و خم» از محور مرکزی خبری نیست و برای تماشای حرکت پیچیده حلقه‌ها کافی است، محور به جهات گوناگون چرخانده شود. این‌بار هم بازدیدکنندگان می‌توانند سرعت حرکت را تنظیم کنند اما جریان حرکت و پیچیدگی آن قابل‌تغییر نیست.

4-حلقه‌های نارنجی

بسیاری از مجسمه‌های ساخت بلک، ظرافت‌های متعددی در ساخت دارند. به عنوان مثال در این مجسمه از آهن‌رباهای داخلی همراه با تعدادی بولبرینگ برای حفظ این بیضی‌های نامتقارن تو‌در‌تو استفاده شده است. کافی است هوا درون بخش میانی این حلقه‌های نارنجی دمیده شود تا قطعات به حرکت در آیند و تصاویری غیر‌قابل‌پیش‌بینی را خلق کنند.

5- آرایه جنبشی

مانند «حلقه‌های نارنجی»، «آرایه جنبشی شماره 1» نیز برای استحکام بیشتر در کنار وزن اندک از چوپ بالسا و روکش پلاستیکی ساخت شده است. طرح‌های کوچک داخلی به وسیله یک فریم ثابت نگه‌داشته شده‌اند اما زمانی که هوا درون آنها دمیده شود و به هم ریخته شوند، طرح کلی نیز دچار شکست خود‌به‌خودی تقارن خواهد شد.

6- چهار‌گوش‌‌های قرمز

این اثر نیز مانند «حلقه‌های نارنجی» یک پازل ریاضی است، با این تفاوت که در آن چهارچوب بزرگ‌تر و رنگ تندتری به کار گرفته شده است. حرکت این مستطیل‌های تو‌در‌تو، تصاویر جالبی را برای ناظران خلق خواهد کرد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 88

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 190

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 218