خدمات سایت


متن کامل خبر

افشاگری رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس بعد از ماه‌ها دعوا/ کفاشیان به من گفت حق با علی دایی است

آرشیو
جلال یحیی‌زاده می‌گوید کفاشیان مدت‌ها قبل اعتراف کرده که در ماجرای طلب علی دایی از تیم ملی، حق با دایی است.
1389/08/26 07:27:07 ق.ظ

سیبی که به هوا پرت شده چند چرخ می خورد تا به زمین برسد؛ این مصداق بارزی از پرونده شکایت علی دایی سرمربی سابق تیم ملی از فدراسیون فوتبال است. ماههاست دو طرف جنگ بزرگی را آغاز کرده اند و تمام رسانه ها و سایت های خبری گاه و بی گاه، به این موضوع پرداخته اند.

حالا، بعد از به راه افتادن چنین موج عظیمی، یک نفر پیدا می شود که می گوید از همان ابتدا مقصر اصلی مشخص بوده و نیازی به این همه بحث نبوده است؛ سید جلال یحیی زاده. رئیس کمیته تربیت بدنی و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس که دو سالی است به ورزش ورود کرده، به نکته ظریفی اشاره می کند. او که تا به حال حقیقت را پیش خود نگه داشته بود، می گوید در پرونده دایی و فدراسیون فوتبال، سرمربی سابق تیم ملی راست می گفته چون علی کفاشیان چنین اعترافی کرده است: «بله، نزدیک به یکسال پیش که این ماجرا هنوز اوج نگرفته بود ما به این پرونده ورود کردیم و بعد از بررسی ها فهمیدیم فدراسیون فوتبال باید مالیات قرارداد آقای دایی را بدهد. در حاشیه یکی از مراسم ها، آقای کفاشیان را کنار کشیدم و گفتم چرا شما ماجرا را کش می دهید، جریان چیست. ایشان همان جا به من گفتند حق کاملا با دایی است چون بندی از قرارداد او را ندیده بودند!»

یحیی زاده که تاکید می کند «فردی حقوقی» نیست و در این زمینه اطلاعات زیاد ندارد، توضیح می دهد هر فردی با بررسی این پرونده می تواند حق را به علی دایی بدهد: «بله، حق کاملا با علی دایی است. جریان این شکایت مانند وضعیت سعید علی حسینی در وزنه برداری است. ما از اول می دانستیم او محروم خواهد شد ولی ماجرا یکسال طول کشید تا مقصرهای اصلی فشاری احساس نکنند. حالا فدراسیون هم برای برداشتن چنین فشاری موضوع را کش می دهد وگرنه هر فردی می تواند تشخیص بدهد حق با علی دایی است.»

با این اظهارات در پرونده شکایت دایی از فدراسیون فوتبال، کفه ترازو به نفع شهریار سنگینی می کند. دایی بعد از ممنوع المصاحبه شدن خود اعلام کرد این شکایت را با جدیت بیشتر پیگیری می کند. تازه ترین اخبار حکایت از آن دارد که علی دایی پیش از شکایت به فیفا، قصد دارد از مرجعی داخلی پرونده خود را پیگیری کند. دیوان عدالت اداری آخرین راه داخلی برای گرفتن حقی است که دایی از آن حرف می زند. عسگری پیش بینی وکیل او می گوید: «بله. در صورتی هم که در آنجا نتیجه نگیریم شک نکنید به فیفا شکایت می کنیم.»

با گذشت هر روز ابهامات در پرونده دایی و فدراسیون فوتبال بیشتر و بیشتر می شود. فدراسیون در آخرین واریز 230 میلیون تومان به حساب دایی پرداخت کرد که از آن به عنوان «مالیات» یاد کرد. اما در جلسه شورای حل اختلاف، خزایی نماینده فدراسیون فوتبال از این پول به عنوان باقیمانده پول قرارداد دایی یاد کرد که باعث شد ابهامات با حداکثر برسد. در حال حاضر مشکل اصلی بر سر مالیات است. فدراسیون فوتبال می گوید، سرمربی پرسپولیس باید این مالیات را پرداخت کند اما دایی و وکلیش با مخالفت تاکید می کنید: «اگر قرار بوده مالیات را ما بدهیم طبق قانون فدراسیون فوتبال باید آن را از روی قرارداد کم می کرده پس چرا 230 میلیون آخر را هم پرداخت کرده؟» این مسایل دست به دست هم داده تا حتی وکیل فدراسیون فوتبال هم دچار سرگیجه شود. فرشاد سپهر می گوید: «همه چیز مبهم شده است و من واقعا مردد هستم.»

او که پیش از این بارها گفته بود در پرونده دایی هیچ حقی ندارد، این بار با شک و تردید در سخن گفت: «من هم شنیده ام که 230 میلیون آخر بابت مالیات بوده است ولی بعد بحثی مطرح شده که این پول باقیمانده قرارداد دایی بوده است. از یکطرف گفته می شود ما باید مالیات را خودمان از قرارداد دایی کم می کردیم و از طرفی می گویند دایی باید خودش این پول را پرداخت می کرده. من واقعا نمی دانم چه جوابی بدهم ولی فکر می کنم دو طرف شفاها به توافقاتی رسیده بودند!»

ابهامات این پرونده پر پیچ و خم می تواند با حرف های یحیی زاده زدوده شود. او می گوید رئیس فدراسیون اعتراف کرده حق با دایی است، وکیل فدراسیون فوتبال هم با ابهام در این باره حرف می زند و نماینده فدراسیون در آخرین نشست برای حل اختلاف تغییر موضع می دهد. با این پیش زمینه شاید پرونده شفافیت واقعی خود را پیدا کند. البته فرشاد سپهر در پاسخ به حرف های یحیی زاده می گوید: «من بعید می دانم کفاشیان چنین حرفی بزند. هر شما باور کنید دایی گفته من اشتباه کردم، آنوقت از کفاشیان هم انتظار شنیدن این جمله را داشته باشید.»

این یک جدال دو طرفه است. پرسپولیس تلاش می کند حق دایی از فدراسیون را بگیرد و فدراسیون دقیقا همین تلاش را برای گرفتن حق قطبی صورت می دهد. سرمربی تیم ملی از پرسپولیس حق مالیاتش را می خواهد و سرمربی پرسپولیس از فدراسیون فوتبال. این موضوع به قدری برای دو طرف مهم است که از وکلای خود خواسته اند به این پرونده ها ورود پیدا کنند. فرشاد سپهر وکیل فدراسیون فوتبال می گوید، وکیل قطبی را راهنمایی کرده و گفته در صورتی که پرسپولیس مالیات او را ندهد، ممنوع الخروج می شود. سپهر ادامه می دهد: «نزدیک به 226 میلیون پول مالیات قطبی شده که ظاهرا پرسپولیس باید آن را پرداخت کند.»

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 148

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 344

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 334

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 379

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 213