خدمات سایت


متن کامل خبر

متهمان پرونده تجاوز و قتل خانم معلم شهر سرباز، در کمتر از یک ماه مجازات می شوند

آرشیو
قربانی به همراه تعدادی از همکارانش در خانه‌ای در روستا زندگی می‌کرد و هر از گاهی به محل زندگی‌‌اش و نزد مادرش می‌رفت....
1390/10/20 02:02:28 ق.ظ

رسیدگی ویژه به پرونده قتل خانم معلم بی‌گناه که از سوی2 شرور در یک جاده روستایی به قتل رسیده بود، در حالی ادامه دارد که رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان وعده داده در یک ماه، احکام مربوط به این پرونده صادر شود.

صبح سومین روز آذرماه امسال وقتی بچه‌های دبستانی یکی از روستاهای شهرستان سرباز، قصد داشتند از مسیر میانبر خودشان را به مدرسه برسانند، با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند. آنها جسد بی‌جان و غرق خون خانم معلم جوان خود را دیدند و وحشت‌زده، ماجرا را به والدینشان خبر دادند. وقتی ماجرای این جنایت هولناک به پلیس مخابره شد، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان وارد عمل شدند و تحقیقات برای کشف راز جنایت کلید خورد. ماموران در بررسی محل پیدا شدن جسد، متوجه رد لاستیک یک موتورسیکلت شدند. آنها با دنبال کردن رد لاستیک موتور، به روستایی در آن حوالی رسیدند و اطمینان یافتند که عاملان جنایت اهل این روستا بوده‌اند.

در ادامه بررسی‌ها، کارآگاهان موفق شدند صاحب موتور‌سیکلت مورد نظر را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی، چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و اعتراف کرد که با همدستی یکی از دوستانش، خانم معلم بی‌گناه را به قتل رسانده‌اند.

او گفت: روز حادثه، هوا هنوز تاریک نشده بود که من و دوستم هنگام عبور از جاده میانبر و کوهستانی روستا، خانم معلم جوان را دیدیم که در حال رفتن به روستا بود. چون او تنها بود، وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم او را مورد آزار و اذیت قرار دهیم. ما او را ربودیم و با کشاندن به محل خلوت، بدون توجه به التماس‌هایش، نقشه‌مان را عملی کردیم اما زمانی که می‌خواستیم وی را رها کنیم و متواری شویم، او گفت که ما را شناخته و از ما شکایت خواهد کرد. ما هم از ترس اینکه لو برویم، با ضربات سنگ او را به قتل رساندیم و بعد از سرقت اموالش، ‌متواری شدیم.

با اظهارات این مرد، همدست او هم دستگیر ‌شد و به جنایت هولناک اعتراف کرد. با توجه به اینکه این حادثه احساسات مردم منطقه را جریحه‌دار کرده بود، پرونده به‌صورت ویژه در دادگاه کیفری و دادسرای زاهدان تحت رسیدگی قرار گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در تشریح روند رسیدگی به پرونده گفت: به‌دنبال این حادثه وحشتناک، پرونده در 4 مورد اتهامی مورد رسیدگی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: بخشی از پرونده درخصوص اتهام تجاوز به عنف بود که به دادگاه کیفری فرستاده شد و تا‌کنون 2 جلسه رسیدگی به این اتهام در دادگاه برگزار شده است.

وی ادامه داد: موارد دیگر اتهامی شامل قتل، آدم ربایی و ایراد ضرب و جرح عمدی بود که در این خصوص پرونده‌ای در دادسرای شهر زاهدان تشکیل شد و رسیدگی ویژه به آن ادامه دارد و احتمال می‌رود ظرف 3 یا 4 روز آینده کیفرخواست پرونده در این خصوص صادر شود.

رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه تلاش ما این است که با سرعت به این پرونده رسیدگی شود و ظرف یک ماه احکام در خصوص تمامی موارد اتهامی صادر و برای تأیید به مراجع مربوطه فرستاده شود.

وی با بیان اینکه به‌دنبال این حادثه گروهی از معلمان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به پرونده شدند، تأکید کرد: مقتول، دختر جوانی بود که اهل شهرستان دیگری بود اما چند سالی بود که به‌عنوان معلم مدرسه ابتدایی در روستایی در اطراف شهرستان سرباز خدمت می‌کرد.

حجت‌الاسلام حمیدی یادآور شد: قربانی به همراه تعدادی از همکارانش در خانه‌ای در روستا زندگی می‌کرد و هر از گاهی به محل زندگی‌‌اش و نزد مادرش می‌رفت. مادر مقتول به‌عنوان تنها ولی دم او با حضور در دادگاه از متهمان شکایت کرده و ما با قاطعیت به این پرونده رسیدگی می‌کنیم و حکم صادره درخصوص آن را اجرا خواهیم کرد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 177

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 382

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 349

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215