خدمات سایت


متن کامل خبر

عدم کیفیت بنزین ها تایید شد

آرشیو
قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست و معاون محيط انسانی با اعلام اين خبر كه وزارت نفت حداكثر تا خرداد در تهران بايد سوختی متناسب با استاندارد يورو ۵ توليد كند، گفت: مسئولان وزرات نفت در جلسه‌اي با محيط زيست اين مسئله را پذيرفته‌اند...
1389/10/18 04:48:03 ق.ظ

پس از آغاز فصل پاییز، پایتخت تهران در حدود ۲ ماه را با هوایی در شرایط ناسالم تجربه كرد، شرایطی كه تاكنون كم سابقه بوده است. مسئولان سازمان محیط زیست به عنوان یك دستگاه متولی در زمینه كاهش آلودگی هوا شناخته شده‌‌اند اما واقعیت آن است كه آلودگی هوا به همكاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول از جمله وزارت نفت و وزارت صنایع وابسته است. در واقع موارد مؤثر در آلودگی هوا همانند حلقه‌های یك زنجیر به یكدیگر متصل هستند و همراهی همه سازمان‌ها را می‌طلبد.

به گزارش فارس،بر همین اساس مسئولان سازمان محیط زیست برای كاهش آلودگی هوا این روزها سعی كردند تا سایر دستگاه‌های مسئول را به پای میز كار بیاورند.

علی محمد شاعری با اعلام این خبر مبنی بر این‌كه سوخت یورو ۵ حداكثر تا پایان خرداد سال ۱۳۹۰ در تهران در جایگاه‌های سوخت عرضه می‌شود، گفت: طی جلسه‌ای كه با مسئولان وزارت نفت داشتیم این تصمیم اتخاذ شد تا در راستای كاهش آلودگی هوا گام مؤثری برداشته شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های سازمان محیط زیست در زمینه ارائه سوخت استاندارد توسط وزات نفت اظهار داشت: در جلسه‌ای كه با مدیر عامل پالایشگاه تهران و مسئول HSE وزارت نفت و مسئولان محیط زیست برگزار شده است ارتقاء سوخت به عنوان یكی از محورهای مهم و اثر گذار در كاهش آلودگی هوای تهران و كلان‌شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح كرد: قرار است بنزین و گازویل با استاندارد یورو ۵ در تهران ارائه شود.

وی با بیان این‌ مطلب كه ارائه سوخت متناسب با یورو ۵ در تهران باید تا سال ۹۰ اجرایی شود، گفت: تصمیم گرفته شد تا حداقل به میزان ۸ میلیون لیتر در روز سوخت متناسب با یورو ۵ تولید و در جایگاه‌های سوخت تهران ارائه شود.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: حداكثر تا پایان خرداد سال ۱۳۹۰ بنزین و نفت گاز با استاندارد یورو ۵ حداقل در تهران ارائه می‌شود.

وی افزود: در حال هماهنگی و رایزنی با وزارت صنایع و خوروسازهای كشور هستیم تا خودروها نیز تا پایان سال ۱۳۹۰ در تهران بر اساس استاندارد یورو ۵ تولید شود.

شاعری تصریح كرد: با عملی شدن این وعده امیدواریم آلودگی هوا در نیمه دوم سال ۱۳۹۰ كاهش یابد.

وی در ادامه با اشاره به این‌كه در حال حاضر استاندارد یورو ۲ تولید می‌شود، گفت: میزان گوگرد به شدت كاهش می‌یابد و در مورد بنزین و نفت و گاز میزان گوگرد به ۱۰PPMمی‌رسد.

شاعری بیان كرد: همچنین میزان بنزن نیز بسیار كاهش می‌یابد و اكتان سوخت در حد استانداردهای یورو ۵ افزایش می‌یابد.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست بیان كرد: بر همین اساس بخش عمده‌ای از پالایشگاه‌های كشور تا نیمه دوم سال ۱۳۹۰ موظف هستند كه سوخت استاندارد یورو ۵ را تولید كنند كه البته بخش عمده‌ای از پالایشگاه‌های مورد نظر در كلان‌شهرهای كشور كه با آلودگی هوا مواجه هستند مد نظر است.

معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌كه قبول اجرای این امر توسط وزارت نفت به معنی پا پیش گذاشتن است، تصریح كرد: وزارت صنایع نیز باید وارد عمل شود تا با ارائه خودروهایی متناسب با استاندارد یورو ۵ گامی در جهت رفع كاهش آلودگی هوا برداشته شود.

وی با بیان این‌كه در حال حاضر نوبت به وزارت صنایع است كه با ارائه خودروهای متناسب با استاندارد یورو ۵ حركت خوبی انجام دهد، گفت: ایران خودرو و سایپا از جمله خودروسازهایی است كه توقع است در این زمینه همكاری خوبی با محیط زیست انجام دهند.

شاعری خاطرنشان كرد: در حال حاضر سوختی كه از سوی وزارت نفت تولید می‌شود در حدود استاندارد یورو ۲ است.

قائم مقام سازمان حاظت محیط زیست افزود: گوگرد گازوئیلی كه در حال حاضر در كشور تولید می‌شود ۷ هزار PPM است كه در صورت اجرایی شدن این امر میزان آن به مراتب كاهش می‌یابد.

وی گفت: در صورت تحقق این امر آلودگی هوا نیز در كلان‌شهرها كنترل می‌شود.

شاعری همچنین گفت: در حال حاضر اكتان بنزین معمولی ۸۷ است كه در صورت ارائه سوخت استاندارد این امر نیز تغییر خواهد كرد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 10

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42