خدمات سایت


متن کامل خبر

چگونه بیاموزیم؟

آرشیو
با وجودی که برای موفقیت در مدرسه و دانشگاه مطالعه کردن بسیار مهم است،خیلی از محصلین علاقه ای به اینکار ندارند، زیرا ...
1396/07/10 03:32:06 ب.ظ

با وجودی که برای موفقیت در مدرسه و دانشگاه مطالعه کردن بسیار مهم است،خیلی از محصلین علاقه ای به اینکار ندارند، زیرا با روش های صحیح مطالعه کردن و یادگیری آشنایی ندارند.

" درس خواندن موثر و صحیح صرفا خواندن،خط کشی زیر خطوط و دوباره خوانی نیست"

شما نوشته های خود را برای دفعات متوالی می خوانید، سپس به امتحان می روید و متوجه خواهید شد که بسیاری از مطالب را فراموش کرده اید. این موضوع به اثبات رسیده است که: شما قادر به یادگیری مطالب در اولین بار نیستید، هرچند زمان زیادی را صرف این موضوع کنید! راه حل کاهش زمان مطالعه ی مفید با درصد یادگیری بالا و به خاطر سپردن مطالب بسیار  ساده است: به جای ده ها بار تکرار، همه چیز را با اولین مطالعه و مشاهده یاد بگیرید و به خاطر بسپارید اما پرسش واقعی این است که چگونه می توان این کار را انجام داد؟

موضوع نابغه بودن و یا شانس داشتن نیست، بلکه چگونگی نحوه مطالعه شماست!

هدف این مقاله آموزش نحوه صحیح مطالعه و یادگیری است.

گام اول: سوراخ ها را پیدا کنید!

اگر می خواهید یک مغز سوراخ دار را تعمیر کنید، باید ابتدا سوراخ ها را کشف کنید. اطلاعاتی را که در یادگیری آنها مشکل دارید  شناسایی کرده و ببینید در چه مواقعی اطلاعاتی را که خوانده اید درک نکرده اید. حال برای پیدا کردن حفره ها چند سوال از خودتان بپرسید:

من چه مطالبی از این بخش را بیشتر ممکن است فراموش کنم؟

چه مفاهیمی برای من جدید هستند ( به جای پیدا کردن مفاهیم آشنا)؟

در یادگیری چه مفاهیمی از همه بیشتر مشکل دارم؟

گام دوم: نقاط ضعف را بازسازی کنید

هنگامی که نقاط ضعف را شناسایی کردید، باید فورا به دنبال بازسازی آنها باشید. هر کاری که انجام می دهید را رها کرده و به دنبال یافتن راه حل برای رفع این مشکل باشید. برنامه نویسان می دانند که یک اشکال باقی مانده در کدهای نوشته شده، می تواند در آینده چند صد برابر هزینه برای برطرف شدن صرف کند. به عنوان یک یادگیرنده، شما نیز باید به سرعت برای حل مشکل اقدام کنید

چند نکته برای شروع بیان می شود:

حفظ کردن

 اگر لازم است اطلاعات خاصی را بخاطر بسپارید، سعی کنید با استفاده از روش ارتباطی این کار را انجام دهید. یک تصویر اغراق آمیز شبیه آن چیزی که می خواهید حفظ کنید را تجسم کنید. می توانید فرمول ها را از این راه به وسیله ی ایجاد ارتباط میان تصاویر واضح و کاراکتر های مختلف حفظ کنید.

یک فرمول مانند  F = C / A، می تواند به تعداد زیادی فانوسF= در کنارC= جاده ای طولانی به یک آبادیA= دور افتاده تبدیل شود.

مفهومی کردن

گر لازم است مطلبی را درک کنید؛ برای ترکیب ایده ها یک تصویر یا نمودار رسم کنید.

بازیابی

اگر لازم است توده پیچیده ای از اطلاعات را حفظ کنید، سعی کنید با استفاده از استعاره ها و مثال های واضح این کار را انجام دهید تا مفاهیم انتزاعی را به مطالبی ملموس تبدیل کنید.

اگر شما بدانید که ضعفتان در چیست، تعمیر این نقاط ضعف در درک شما کار دشواری نیست. نگران نباشید، با تمرکز بر روی اطلاعات می توانید آن ها را درک کنید. اما اگر نمی دانید که چه مطالبی را از دست داده اید، به آسانی می توانید مطالب را مرور کنید تا چیزی از قلم نیا فتد.

گام سوم: درک خود را چک کنید

آیا مطلب را می گیرید؟ آیا اطلاعات برای شما قابل فهم هستند، و یا قراردادی، بی معنی و مشکل به نظر می رسند؟ بیشتر آزمون های مدرسه و تقریبا تمام آزمون های زندگی در واقع برای پاسخ به یک سوال طراحی شده اند: آیا شما آنچه مطالعه می کنید را درک می کنید؟

اگر مطمئن نیستید، زمان آن است که عمیق تر کار کنید. مدام از خودتان بپرسید “چرا”؛ تا زمانی که به جایی برسید که موضوع را درک کنید. در اینجا چند راهنمایی برای بهبود درک شما مطرح می شود:

به دنبال توصیفات حسی باشید. مغز شما کامپیوتر نیست، بلکه طوری طراحی شده است که اطلاعات عاطفی، واضح و حسی را بهتر از جزئیات انتزاعی یا خشک درک کند. برای جزئیات انتزاعی پیوند احساسی ایجاد کنید، عکس بکشید یا داستان تعریف کنید. هنگام یادگیری حل مسائل ریاضی مثل ماتریس ها، من دستانم روی قطرحرکت می دادم، یکی اضافه می کرد و دیگری حذف.پس زمینه را دریافت کنید. بسیاری از اطلاعاتی که بی معنی به نظر می رسند، زمانی که در یک چهار چوب خاص قرار می گیرند مفهوم بیشتری پیدا می کنند. اگر درگیر درک مطلب خاصی هستید، تحقیق کنید و ریشه ی آن مطلب را بیابید. این کار ممکن است در ابتدا زمان زیادی بگیرد، اما می تواند در آینده از اتلاف وقت جلوگیری کند از آنجایی که مفاهیم بعدی نیز بر اساس آن تعریف شده اند.

گام چهارم: خود را بیازمایید

هر زمان که روش یادگیری جدیدی را به کار می برید، لازم است نتایج را نیز اندازه گیری کنید. ببینید که آیا سیستم جدید، کمکی به یاد آوری مطالب در ذهن شما کرده است یا خیر. هنگامی که با یک سیستم آشنا می شوید، با دقت بیشتری می توانید درباره ی وسعت دانش خود قضاوت کنید. اما تا آن زمان، به طور منظم خودتان را بیازمایید، تا نقاط ضعف سیستم را در بیاورید و آن ها را برطرف کنید.

بهترین آزمون ها، آزمون های هدفمند هستند. اگر در مدرسه هستید به امتحانات گذشته، آزمایشات یا سوالات کتاب نگاهی بیندازید. اگر خودتان درس می خوانید، تمرینات کوتاهی برای خود طراحی کنید که به شما اثبات کند که شما از آنچه انجام می دهید درک کامل دارید.

مهم ترین توصیه ای که من می توانم بکنم این است: زمان مطالعه را مقدس بدانید. با این انتظار شروع کنید که یا بار اول همه چیز را یاد بگیرید، یا اینکه مواردی که نیاز به توضیح بیشتر دارند را مشخص کنید. تمرکز کنید و از نقاط ضعف احتمالی آگاه شوید تا بتوانید همه چیز را در دفعه اول یاد بگیرید.

با  بهره گیری از خدمات آموزشگاه جامع علم، اندیشه، عمل از درس خواندن لذت ببرید.

مزیت و مشخصه آموزشگاه نسبت به سایر آموزشگاهها:

1.تمامی دبیران از مدارس برتر کشور و یا مدرس دانشگاه بوده و از دانشجویان به عنوان دبیر در این مرکز استفاده نمیشود

2. ارائه فرم نظر سنجی به دانش آموزان بعد از اتمام جلسات ( در صورتیکه از دبیر خود راضی نباشند میتوانند درخواست تعویض دبیر را داشته باشند ).

3.تخفیف ویژه برای دانش آموزان معدل بالای 18

4.حل تست بسته به پایه دانش آموز در جلسات بدون دریافت هزینه اضافی

تلفن تماس: 

021-26114179

0935-4055424

لینک کانال تلگرام:

https://t.me/elm_andisheh_amal   

منبع : میهن مارکت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • نحوه مطالعه,
  • روش های یادگیری,
  • روش های صحیح مطالعه,
  • آموزشگاه علمی,
  • دبیر خصوصی,
  • تدریس خصوصی,
  • تدریس در منزل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 172

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 158

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است image سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است 1402/10/30

سم آلتمن می‌خواهد با جذب میلیاردها دلار سرمایه و ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی وابستگی خود به انویدیا را کاهش دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 108

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 510