خدمات سایت


متن کامل خبر

شناسایی راننده‌های متخلف با هوش مصنوعی برای نخستین بار

آرشیو
استرالیا اولین کشوری است که برای شناسایی راننده های متخلف به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده است.
1398/09/11 12:41:25 ب.ظ

استفاده از موبایل هنگام رانندگی یکی از تخلفات عمده رانندگان است اما روش های چندانی برای مقابله با آن وجود ندارد. این تخلف را نمی توان با دوربین های تشخیص سرعت ثبت کرد و اغلب راننده ها پس از مشاهده پلیس از فاصله دور مکالمه را قطع می کنند.

پلیس استرالیا برای غلبه بر این چالش به فکر استفاده از فناوری های مدرن افتاده است. مسئولان ایالت «نیو ساوت ولز» این کشور دوربین هایی را در سطح شهر نصب کرده اند که با تکیه بر هوش مصنوعی و به صورت خودکار استفاده راننده از گوشی را تشخیص داده و ثبت می کند. تصاویر ثبت شده سپس توسط اپراتورها بازبینی می شود تا احتمال خطا به حداقل برسد. دوربین ها علاوه بر سطح شهر، روی ماشین های پلیس هم نصب خواهند شد.

در سه ماه اول استفاده از این تجهیزات اولین تخلف رانندگان نادیده گرفته می شود اما پس از آن جریمه هایی هنگفتی در نظر گرفته می شود. رانندگان متخلفی که توسط این دوربین ها شکار شوند، باید خود را برای پرداخت ۳۳۴ دلار استرالیا (۲۳۳ دلار آمریکا) و در برخی موارد دریافت ۵ نمره منفی آماده کنند. در صورتی که تخلف در محدوده مدارس روی داده باشد این جریمه به ۴۵۷ دلار استرالیا و ۱۰ نمره منفی افزایش پیدا می کند.

مقامات ایالت مذکور اطمینان دارند که دوربین های هوشمند به کاهش تخلفات کمک خواهد کرد. مدل سازی های آنها حاکی از این است که پیاده سازی این سازوکار در بازه ای ۵ ساله از وقوع ۱۰۰ تصادف منجر به صدمات جدی و مرگ جلوگیری خواهد کرد.

در ایران حدود ۲۰ درصد از تصادفات رانندگی ناشی از استفاده راننده از گوشی است و پلیس راهور جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای آن در نظر گرفته است.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • هوش مصنوعی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 155

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 194

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 151