خدمات سایت


متن کامل خبر

جزئیات غیر رسمی از دو تبلت جدید اچ.پی/ پالم : توپاز و اوپال وارد می شوند

آرشیو
از یک سال پیش که خبر خرید پالم توسط اچ.پی منتشر شد؛ کنجکاوی بسیاری برای دانستن جزئیات جدید تبلت ها و یا اسمارتفون هایی که بر پایه پالم عرضه خواهند شد، گل کرده بود....
1389/11/03 04:35:46 ق.ظ

حالا که چند روزی بیشتر تا معرفی رسمی تبلت های Topaz و Opal نمانده است، دیگر این هیجان دارد باعث آزار ما میشود! پس بهتر است هرچه زود تر به سراغ اطلاعاتی برویم که از منابع خبری قابل اعتمادی درباره تبلت ها منتشر شده است.

اندازه تبلت Opal برابر 180x144x13 میلیمتر عنوان شده است که نسبت به گلکسی تب، باید آن را کوتاه تر و عریض تر دانست. صفحه نمایش این تبلت از نوع TFT LCD بوده و رزولوشنی معادل 1024x768 پیکسل دارد. آنطور که می دانیم، Topaz که تبلت بزرگ تری است، سه ماه قبل از تبلت اوپال عرضه می شود و ابعاد آن 241x190x13 میلیمتر می باشد که تقریبا مشابه آیپد اپل است. احتمالا رزولوشن این تبلت هم برابر Opal است(البته 100 درصد قطعی نیست).

Premium audio هم یکی از امکانات دیگر این تبلت هاست که بر پایه Beat audio processing فعالیت می کند. پس شما از فناوری اختصاصی پردازش صوت شرکت HP هم بهره مند خواهید شد. خبر هیجان انگیز دیگر ارائه 10 گیگابایت فضای روی Cloud است. پس احتمال این که حافظه خود دستگاه کم باشد، وجود دارد. گرچه دومی چندان برای ایرانیان هیجان انگیز نخواهد بود.

از دیگر نکات مهمی که به آن اشاره شده است، وجود فناوری Touchstone می باشد. یک داک وایرلس و قابل برنامه ریزی ارائه خواهد شد که با قرار دادن این تبلت ها روی آن می توانید ضمن شارژ، تبلت خود را به ساعت زنگ دار، قاب عکس دیجیتالی و یا جی پی است تبدیل کنید. یک منبع قابل اعتماد در این مورد خاطر نشان کرد: شارژ القائی از این پس یکی از قابلیت های ثابت تبلت های hp/palm خواهد شد.

فناوری دیگر Tap-to-Share است. عملکردی مشابه بلوتوث دارد و با کنار هم قرار دادن دستگاه ها می توانید، هر نوع اطلاعاتی را از قبیل انواع پرونده، آهنگ و... جا به جا نمایید. باز هم لازم به ذکر است که HP مقدار زیادی از فضای Cloud را به شما عرضه خواهد کرد و شاید حتی بتوانید اپلیکیشن ها را هم از روی ابر اجرا کنید. اگر این درست باشد، جا به جا شدن شما از تبلتی، به تبلت دیگر در این فناوری بدون هیچگونه تغییری خواهد بود. انگار تبلت همه تبلت شماست و تبلت شما تبلت همه است.

یکی دیگر از گل های دیگر اچ.پی این است که این شعار را محقق کند: "لپتاپ ها دسکتاپ های آینده خواهند بود" یعنی کار را به جایی برساند که لپتاپ خود را هم مانند کامپیوتر های رومیزی امروزی، در خانه بگذارید و برای بیرون رفتن فقط از تبلتتان استفاده کنید.

دیگر فناوری هایی که انتظار داشتن آن ها از این تبلت ها می رود؛ عبارتند از:

- قابلیت پشتیبانی از فلش (که در وب او.اس 2 هم یافت می شد). پس مشکلی در وب سایت هایی که استفاده زیادی از فناوری فلش دارند، نخواهید داشت.

- ارتباط بین تلفن و تبلت: با این فناوری اگر تلفنتان شروع به زنگ خوردن کرد، میتوانید با تبلت خود به آن جواب دهید.

- موزیک: می توانید به تمامی کتابخانه موزیک هایتان با استفاده از WiFi یا 3G دسترسی داشته باشید.

- مولتی تسکینگ واقعی(قبلا در وب او.اس 2 موجود بود): امکان اجرا کردن 20 اپلیکیشن به طور همزمان

اطلاعات فوق، جزئیات نسبتا کاملی بودند، درباره تکنولوژی هایی که احتمالا در نسل آینده تبلت های شرکت HP؛ یافته خواهند شد. اگر تمام این ها درست از آب دربیایند؛ آنگاه می توانیم بگوییم که اچ.پی هم حرف های تازه ای برای گفتن در بازار تبلت ها دارد. این ایده ها بسیار نوآورانه هستند و درصورت وجود سخت افزار پردازشی خوب در این تبلت ها، اچ.پی احتمالا خواهد توانست که موفقیت بسیار خوبی در این بازار کسب نماید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید image بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید 1403/02/04

طرفداران بیلی آیلیش به‌زودی آهنگ خواننده‌ی محبوبشان را در قالب بازی فورتنایت می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44