خدمات سایت


متن کامل خبر

كاشاني: عرضه ساكت صد برابر من است

آرشیو
سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: ساکت مديري بسيار لايق و کاربلد بوده و عرضه‌اش صد برابر من است.
1389/12/13 06:59:41 ق.ظ

حبيب کاشاني در خصوص اتفاقات فرودگاه جده عربستان و شکست 3 بر يک اين تيم مقابل الاتحاد صحبت‌هاي زير را مطرح کرد.

فارس: بازي مقابل الاتحاد را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

متأسفانه شکست تلخي را در اولين گام به دست آورديم و علي‌رغم فرصت‌هايي که در نيمه دوم داشتيم از آنها به خوبي استفاده نکرديم اما حريف حرفه‌اي بود و به هدفش رسيد.

فارس:‌ در مورد اتفاقات فرودگاه جده بگوييد؟

بعد از اينکه با پرواز ايران اير، عازم جده شديم طبيعي بود وقتي وارد عربستان شديم بايد هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهيم تا کارهاي ويزا و پاسپورت ما انجام شود ولي متأسفانه اتفاقات ديگري براي ما افتاد.

فارس: چه اتفاقاتي؟

قبلاً اطلاع نداشتيم که قرار است ليستي به ما بدهند که آن را پر کنيم. ما را از ترمينال حجاج به ترمينال شمالي آوردند. پس از آن فرم‌هايي را در اختيار ما قرار دادند که تعداد آن 50 برگ بود که بايد آنها را پر مي‌کرديم. طبيعي بود که حدود 2 ساعت اين کار طول مي‌کشد. در اين بين به ما اعلام کردند که نياز به انگشت‌نگاري و چشم‌نگاري داريد که جاي تعجب داشت.

فارس:‌ شما چه کار کرديد؟

سريعاً موارد فوق را با سفير ايران در عربستان در ميان گذاشتيم و درخواست‌هايي که از ما داشتند را بررسي کرديم. به آقاي محلاتي اعلام کرديم که تصميم و سياست کشور را با توجه به اينکه روز قبل سپاهان وارد رياض شده بود را براي ما بازگو کند چون براي سپاهان اتفاق انگشت‌نگاري و چشم‌نگاري نيفتاده بود. ما دوست نداشتيم سياست دوگانه براي ما پياده کنند و خداي ناکرده باعث تحقير در فرودگاه شويم.

فارس:‌ تصميم سفير ايران چه بود؟

پس از اينکه سفير محترم ايران تماس‌هايي داشت تقريباً‌ 6 الي 7 ساعت صحبت‌ها با مسئولان عربستان طول کشيد. ما نيز طبيعتاً‌ بايد در فرودگاه منتظر مي‌مانديم که اين طور شد. حتي سفير ايران با وزير کشور عربستان نيز در مورد اين مشکل صحبت کرد اما ساعت حدود 9 شب بود که رفتارشان نسبت به ما تغيير کرد و حرف ديگري زدند.

فارس: منظورتان از تغيير رفتار چيست؟

از دقيقه اول رئيس باشگاه الاتحاد در فرودگاه حضور داشت اما به ما گفتند که 20 روز است بخشنامه جديدي را به فرودگاه‌هاي کشورشان ابلاغ کرده‌اند. حتي اگر نفرات سياسي کشورهاي ديگر نيز وارد عربستان شوند بايد از قانون چشم‌نگاري و انگشت‌نگاري تبعيت کنند. نهايتاً ما هم مجبور بوديم که نظر آنها را جامه عمل بپوشانيم به همين دليل پس از چشم‌نگاري و انگشت‌نگاري وارد جده شديم. پس از اين ماجرا بازيکنان 2 تا 3 روز فرصت داشتند تا با آرامش لازم به بازي با الاتحاد فکر کنند. اصل ماجراي فرودگاه جده همين بود.

فارس: اما مسئولان سپاهان و به ويژه ساکت نظرشان اين است که از 2 ماه قبل نسبت به رفع مشکلات در عربستان اقدامات اساسي را انجام داده بودند...

ساکت مديري با عرضه است. ايشان از مديران بسيار لايق و کاربلد هستند اما سفير محترم ايران در عربستان به من اعلام کرد فردي که باعث شده در فرودگاه رياض براي سپاهاني‌ها اين اتفاق بيفتد برکنار شده و ايشان را حتي راهي دادگاه کرده بودند. من قبول دارم عرضه آقاي ساکت صد برابر من است.

فارس:‌ واقعاً‌ متوجه نشديد چه دليلي داشت که سپاهاني‌ها انگشت‌نگاري نشدند و شما شديد. به نظر ما دليل‌تان قانع‌کننده نيست؟

من عادت ندارم رودروي کسي قرار بگيرم. اتفاقي بوده که تمام شده و من همه را توضيح دادم.

فارس:‌ از بازي با الاتحاد بگوييد...

از باخت ناراحت هستيم. ما و سه نماينده ديگر تيم‌هايي هستيم که نماينده جمهوري اسلامي ايران هستيم. در ليگ قهرمانان آسيا نمي‌نويسند ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان و يا پرسپوليس يا استقلال تهران، نام ايران بر روي ما است. هر تيمي که موفق شود انگار ايران موفق شده است. بازي ما مقابل الاتحاد نشان داد که همه کشورها براي قهرماني برنامه‌ريزي‌هاي خوبي انجام داده‌اند و اگر قرار است موفق شويم بايد سرمايه‌گذاري کنيم.

فارس:‌‌ به دنبال چه هدفي در ليگ قهرمانان آسيا هستيد؟

ما اگر بخواهيم با يک سال برنامه‌ريزي، قهرمان آسيا شويم دور از دسترس است پس طبيعي است بايد برنامه‌ريزي وسيعي انجام دهيم. کار سخت است اما قبول کنيد الاتحاد 4 بازيکن خارجي بسيار خوب داشت که قيمت يکي از آنها حدود 5 ميليارد تومان بود. پس معلوم است آنها سرمايه‌گذاري بسيار خوبي را در حد باشگاهي انجام داده‌اند. ما بايد با برنامه‌ريزي و تجربه‌اي که داريم کاري کنيم که راحت‌تر در مقابل اين تيم‌ها قرار بگيريم. بايد قبول کنيم سرمايه‌گذاري و مخصوصاً زيرساخت‌ها مي‌تواند به موفقيت يک تيم خيلي کمک کند. با اين حساب به نظر من نياز به زمان داريم تا به موفقيت برسيم.

فارس:‌ اما بايد قبول کنيد بازيکنان در حد و اندازه خود نبودند؟

موجودي تيم ما همين بود که ديديد. متأسفانه آقاي هاشميان که براي کمک داخل زمين شدند مصدوم شدند يا رحمان احمدي با مصدوميت به ميدان رفت. هر تلاشي بوده انجام شده اما حالا فرصت‌هايي که ما داشتيم به دليل تعلل داوري و يا مسائل غيره از دست رفت.

رضايي، هاشميان، بادامکي و زارع فرصت‌هايي را داشتند که تبديل به گل نشد. فوتبال همين است، يک قاعده دارد که اگر گل نزني گل مي‌خوري. من فکر مي‌کنم اگر خدا بخواهد انشاءالله مي‌توانيم در بازي‌هاي بعدي جبران کنيم اما اين را بدانيد الاتحاد يک تيم بسيار حرفه‌اي و خوب است که فوتبال را بسيار خوب بازي مي‌کند.

فارس: درست است الاتحاد خوب بازي مي‌کند اما پرسپوليس کجا بود؟

قبول دارم ما هم اشتباهاتي داشتيم. بايد روي ضعف و اشتباهاتمان کار کنيم و تلاش خود را در تمرينات بيشتر کنيم. قطعاً آقاي دايي و همکارانشان با پيدا کردن نقاط ضعف تيم مشکل را برطرف مي‌کنند.

فارس:‌ از دايي راضي هستيد؟

هيچ کس باخت را دوست ندارد من باخت را دوست ندارم اما بايد قبول کنيم باخت و برد براي همه است. ما بايد قبول کنيم همه با هم باختيم؛ از مدير، بازيکن، مربي و حتي تدارکات تيم. بر همين اساس جلسه‌اي را روز شنبه برگزار خواهيم کرد و در آن جلسه مسائل ريز و درشت را بررسي مي‌کنيم.

5 بازي ديگر داريم و نااميد نيستيم. 3 بازي ما داخل تهران است و 2 بازي ديگر در خارج از تهران. انشاءالله براي رفتن به دور بعد با تمام توان تلاش مي‌کنيم تا به هدف‌مان برسيم. البته در اين بين به کمک هواداران به شدت نياز داريم.

فارس: عزيز محمدي اعلام کرده در صورتي که الاتحاد عربستان به ايران بيايد همان بلايي را که سر پرسپوليسي‌ها آوردند سر آنها مي‌آوريم. نظر شما چيست؟

ما خلاف قانون نمي‌توانيم حرف بزنيم. من احترام خاصي براي آقاي عزيز محمدي قائل هستم اما باز هم مي‌گويم حرف خلاف قانون نمي‌توانم بزنم. وقتي قانون کشور عربستان 20 روز است که تغيير کرده و در آن قيد شده هر فردي که وارد اين کشور مي‌شود چه سياسي و غير سياسي بايد انگشت‌نگاري و چشم‌نگاري شود، مي‌شود حرفي زد؟

بايد قبول کنيم در کشور ما حالتي که در عربستان است وجود ندارد. ما هم با کسي دشمني نداريم. حتي نماينده AFC آقاي عبدالرزاق هم تشريف آوردند و گفتند که با AFC هماهنگ کرده‌ايم و مشکلي بابت انگشت‌نگاري وجود ندارد. فيفا هم اين مسئله را تأييد کرد. ما بايد قبول کنيم قوانين هر کشوري محترم است و بايد به آن احترام گذاشت.

فارس: در نبود شما يکي از اعضاي مجلس در کميسيون امنيت ملي نظر ديگري داشت؟

ما تمام تلاش خودمان را کرديم که بدون انگشت‌نگاري وارد شويم. حتي سفير محترم ايران در عربستان در جريان ريز مسائل است. وقتي نماينده سياسي کشور در عربستان به ما اعلام مي‌کند اثر انگشت بدهيد قطعاً سياست جمهوري اسلامي ايران را به ما اعلام کرده است. اين سياست هم اين است که از هرگونه تنش دوري کنيد. ما مي‌توانستيم از همان جا برگرديم اما سفير محترم اعلام کرد که مانعي ندارد و ما هم پذيرفتيم. حالا اگر دوستان من در مجلس شوراي اسلامي قانوني دارند که مي‌توانند حرف جديدي را بگويند آن را ديگر من نمي‌دانم. تا آنجايي که من مي‌دانم 20 روز است قانون جديدي در عربستان وضع شده و ما هم طبيعتاً تابع قانون آنها براي ورود به کشورشان بوديم.

منبع : فوتبال3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1181

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 779

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2554

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3004

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3037

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4065