خدمات سایت


متن کامل خبر

قيمت ملك چگونه تغيير مي‌كند؟ آمار رسمی جديد از بازار مسكن

آرشیو
مركز آمار نرخ رشد قيمت مسكن در تهران در پاييز 89 را 1/12درصد اعلام كرده كه اين عدد برخلاف آمار مربوط به بهار، با نرخ رشدي كه سامانه رهگيري معاملات مسكن براي پاييز عنوان كرده، انطباق دارد. گزارش مركز آمار همچنين نشان مي‌دهد متوسط ارزش معاملاتي آپارتمان‌هاي‌ مسكوني تهران طي 9ماه پارسال 12درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافته و از 58/1 ميليون به 79/1 ميليون تومان رسيده است.
1390/01/31 02:31:35 ب.ظ

بق اعلام اين مركز، ميانگين قيمت زمين و اجاره‌بها در پايتخت در فصل پاييز 89 به ترتيب 20 درصد و 25 ‌درصد رشد كرده است.

مركز آمار متوسط قيمت‌مسكن در تهران را 8/1ميليون و سامانه‌رهگيري 73/1ميليون تومان مي‌داند

مركز: طي 9 ماه پارسال قيمت مسكن در تهران 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافت

گروه مسكن- فريد قديري: مركز آمار ايران ديروز گزارش رسمي خود از نوسان قيمت مسكن در تهران طي سال89 را اعلام كرد و در حالي كه اين مركز هنوز موفق به جمع‌بندي آماري درباره ميزان رشد قيمت در فصل زمستان89 نشده، از رشد 12 درصدي ارزش معاملاتي آپارتمان‌هاي مسكوني تهران طي 9ماه اول سال گذشته خبر داده است.

براساس اعلام مركز آمار، ميانگين قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در تهران در فصل پاييز سال گذشته به رقم يك ميليون و 840 هزار تومان رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن، 1/12 درصد افزايش يافته است.

آنچه در گزارش جديد مركز آمار بيش از اعداد و ارقام اعلام‌شده، خودنمايي مي‌كند يكسو شدن نرخ رشد قيمت مسكن در اين گزارش با گزارش سامانه رهگيري معاملات املاك است، به طوري كه اين سامانه نيز كه در دولت به عنوان نهاد اصلي براي رصد نوسان قيمت مسكن شناخته شده، اخيرا نرخ رشد قيمت آپارتمان در تهران طي 9ماه اول پارسال را 12 درصد اعلام كرده بود.

پيش‌تر در جريان اعلام نرخ رشد قيمت مسكن در تهران براي فصل بهار89، در حالي كه سامانه رهگيري معاملات املاك از رشد 8 درصدي قيمت نسبت به بهار88 خبر داده بود، اما مركز آمار اين نرخ رشد را 4/19 درصد اعلام كرد.

به گزارش دنياي‌اقتصاد، اكنون روايت مركز آمار از نوسان قيمت مسكن در 9ماه اول سال89 تقريبا با روايت سامانه رهگيري انطباق دارد.

در گزارش ديروز مركز آمار ايران كه با عنوان «اطلاعات مربوط به معاملات مسكوني شهر تهران در پاييز89» منتشر شد و نسخه‌اي از آن در اختيار «دنياي‌اقتصاد» قرار گرفت، آمده است: محاسبه براي تعيين متوسط قيمت مسكن و تعيين نرخ رشد از روي اطلاعات موجود در سامانه معاملات املاك – سامانه رهگيري- انجام شده و پس از تعديل داده‌هاي پرت، آمارها تنظيم شده است.براساس اين گزارش، مركز آمار ايران متوسط قيمت مسكن در تهران در بهار و تابستان و پاييز 89 را به ترتيب 79/1 ميليون، 74/1 ميليون و 84/1 ميليون تومان اعلام كرده است كه به اين ترتيب متوسط قيمت در 9ماه، رقم 79/1 ميليون تومان خواهد بود. اين در حالي است كه سامانه رهگيري معاملات املاك در گزارشي جداگانه كه اواخر سال گذشته در «دنياي‌اقتصاد» به چاپ رسيد، متوسط قيمت مسكن در تهران در بهار و تابستان و پاييز سال گذشته را به ترتيب 6/1 ميليون، 68/1 ميليون و 73/1 ميليون تومان اعلام كرده بود. به‌رغم تفاوت در اعلام متوسط قيمت مسكن در اين دو گزارش اما نرخ رشد قيمت در هر دو گزارش، 12 درصد محاسبه شده است.همچنين گزارش مقدماتي مركز آمار از نوسان قيمت مسكن در زمستان89 حكايت از رشد 9/9 درصدي قيمت در 12ماه سال گذشته دارد.

رشد قيمت زمين در تهران

ارزش معاملاتي زمين مسكوني در شهر تهران در فصل پاييز سال گذشته با رشد 20 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شد. در فصل پاييز سال گذشته همزمان با مراجعه‌هاي گسترده انبوه‌سازان به بازار خريد زمين، قيمت زمين رشد كرد طوري كه ارزش هر متر مربع زمين از متوسط يك ميليون و 580 هزار تومان در تابستان به يك ميليون و 630 هزار تومان در فصل پاييز رسيد و به اين ترتيب 5/3 درصد رشد كرد. در تابستان سال گذشته قيمت زمين در پايتخت 5/0 درصد نسبت به فصل بهار همان سال كاهش پيدا كرده بود.

اوضاع اجاره‌بها در پاييز89

به گزارش دنياي‌اقتصاد مركز آمار ايران نرخ رشد اجاره‌بها در شهر تهران طي فصل پاييز 89 را 9/24 درصد نسبت به پاييز 88 اعلام كرده است.

براساس اين گزارش، متوسط اجاره‌ ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختي بابت اجاره يك متر مربع زيربناي مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در شهر تهران 10 هزار تومان بوده است كه نسبت به فصل قبل 5/4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 25 درصد افزايش داشته است. در ميان مناطق 22گانه شهرداري تهران، بيشترين متوسط اجاره ماهانه بابت اجاره يك متر مربع زيربناي مسكوني معامله شده، 13 هزار و500 تومان در منطقه يك و كمترين آن 4 هزار و 500 تومان در منطقه 20 بوده است. همچنين تغييرات اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختي براي هر متر مربع زيربناي مسكوني در معاملات انجام شده بين حداقل 1600 تومان در منطقه 14 و حداكثر 36 هزار و 700 تومان در منطقه يك بوده است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 245

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 52