خدمات سایت


متن کامل خبر

۳۰۰ روستا از زلزله آذربایجان شرقی آسیب دیده‌اند/ اسکان بیش از ۸۷ هزار زلزله‌زده + گزارش تصویری

آرشیو
تلفات زلزله آذزبایجان شرقی به 318 کشته و 5000 مصدوم رسید.
1391/05/28 01:04:30 ق.ظ

اسکان بیش از ۸۷ هزار زلزله‌زده / اهر و ورزقان هزار و ۴۰ بار لرزیدند

تلفات زلزله آذزبایجان شرقی به 318 کشته و 5000 مصدوم رسید


مسئولان حواسشان به باران باشد/ کانکس نداریم!
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد احتمال بارش باران در مناطق زلزله زده گفت: هلال احمر آماده است ولی برای جلوگیری از آب گرفتگی و مشکلات دیگر مسئولان باید زودتر اقدام کنند این درحالی است که هنوز کانکسهای اسکان موقت تامین نشده است.

محمود مظفر در مورد اعلام سازمان هواشناسی کشور در مورد احتمال بارش باران در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به مهر گفت: چادرهای امدادی ضد باران است و کاورهای نایلونی هم برای این مواقع دیده شده ولی برای جلوگیری از آب گرفتگی یا بروز مشکلات دیگر در هنگام بارش باران باید مسئولان زود تر وارد عمل شوند.

وی افزود: بر اساس قانون وزارت مسکن و شهرسازی باید کانکسهای مورد نیاز بعد از اسکان اضطراری را تامین کند ولی متاسفانه هنوز کانکسی وارد منطقه نشده و در زمان باران بسیار مشکل خواهیم داشت.
رئیس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: وقتی دیدیم کسی برای تامین سرویسهای بهداشتی کاری نکرد به هر زحمتی بود توانستیم 1300 سرویس بهداشتی را تامین کرده و به منطقه ارسال کنیم. الان هم بسته های بهداشتی ویژه خانواده و پوشاک و البسه کودک به مقدار کافی توزیع شده است. همچنین کلمنهای آب و یخ هم به مقدار لازم تامین شده است.

نیکزاد : فردا بازسازی مناطق زلزله زده آغاز می شود

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بازسازی مناطق زلزله زده در استان آذربایجان شرقی از فردا (شنبه) آغاز می شود.

علی نیکزاد به واحد مرکزی خبر گفت : فردا عازم مناطق زلزله زده در آذربایجان شرقی خواهم شد و طرح ساخت و ساز واحدهای مسکونی دائمی برای زلزله زدگان آغاز می شود.

وی گفت: حدود 200 روستا در این استان از زلزله اخیر آسیب دیده اند و حدود ده هزار واحد مسکونی در این روستاها به طور کامل تخریب شده یا خسارت هایی به آنها وارد شده است.
نیکزاد اظهار داشت: دولت با پرداخت وام برای ایجاد 20 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده موافقت کرده است و مشکلی از نظر وام وجود ندارد. وی گفت : بنیاد مسکن نیز آمادگی کامل خود را برای باسازی مناطق زلزله زده اعلام کرده است .


1200 واحد خون به مناطق زلزله خیز ارسال شد
دکتر مصطفی پریدار- معاون توسعه و مدیریت نیروی انسانی سازمان انتقال خون کشور- ضمن اعلام اینکه 1200 واحد خون از استان تهران و استانهای اطراف به مناطق زلزله خیز ارسال شد به ایسناگفت: سازمان انتقال خون کشور در پدافند غیرعامل کشور به عنوان زیرمجموعه نظام سلامت قرار دارد و به عبارت دیگر سازمان انتقال خون به عنوان دستگاه حیاتی در کشور شناخته شده است.


مناطق زلزله زده ورزقان و اهر- 300 روستای شهرستان اهر، هریس و ورزقان از زلزله آسیب دیده‌اند
مناطق زلزله زده ورزقان و اهر- امدادگردان 87 هزار و 932 نفر را در مناطق زلزله‌زده اسکان دادند
ناطق زلزله زده ورزقان و اهر- از بامداد جمعه، 16 پس لرزه دیگر اهر و ورزقان را لرزاند
امداد رسانی به مناطق زلزله زده ورزقان و اهر- وزیر راه و شهرسازی: بازسازی مناطق زلزله زده در استان آذربایجان شرقی از فردا (شنبه) آغاز می شود
مناطق زلزله زده ورزقان و اهر- تلفات زلزله آذزبایجان شرقی به 318 کشته و 5000 مصدوم رسید
جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی هموطنان با حضور اهالی سینما عصر پنج شنبه در سینما آزادی تهران برگزار شد
امداد رسانی به مناطق زلزله زده ورزقان و اهر- شهرهای اهر و ورزقان طی یک هفته یکهزار و 40 بار لرزیدند
امداد رسانی به مناطق زلزله زده ورزقان و اهر- مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی: برای هر یک از اهالی روستاهای آسیب دیده از زلزله، یک میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، 2 میلیون تومان برای خانه‌های کمتر آسیب دیده و 12.5 میلیون تومان وام کم بهراه با کارمزد چهار درصد با باز پرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود

شهرهای اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی از روز شنبه 21 تا امروز(جمعه) یکهزار و 40 بار به لرزه در آمده اند. این تعداد زلزله از ساعت 16 روز شنبه 21 مرداد ماه تا ساعت 14 روز جمعه 27 مرداد ماه به ثبت رسیده است. بر اساس این گزارش، 704 مورد از این زمین لرزه ها برابر با 68 درصد آنها زیر 4/2 ریشتر بوده و 306 مورد برابر با 5/29 درصد بین 5/2 تا چهار ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین قدرت داشته است. همچنین 26 زمین لرزه این مناطق در این مدت بیش از چهار و کمتر از پنج ریشتر قدرت داشته که برابر با 5/2 درصد کل لرزه های اهر و ورزقان در مدت مورد اشاره بوده است.

دو زمین لرزه کمتر از شش ریشتری نیز در این مدت مناطق اهر و ورزقان را لرزانده است که بزرگترین آنها با قدرت 3/5 دهم ریشتر در ساعت 18 و 32 دقیقه 24 مرداد ماه در این مناطق رخ داده است.بر اساس این گزارش دو زمین لرزه بالای شش ریشتر شنبه 21 مرداد ماه این مناطق در آذربایجان شرقی را لرزاند که این دو زمین لرزه یکهزار و 38 پس لرزه بدنبال داشته است.


300 روستای شهرستان اهر، هریس و ورزقان از زلزله آسیب دیده‌اند
مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی از وارد شدن خسارت جدی به 300 روستای شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان بر اثر زلزله به ایسنا خبر داد. صفر اصغری در بازدید از مناطق زلزله زده، کمک‌های ارسالی از مردم و اداره‌ها را بسیار قابل توجه عنوان کرد. وی از مسئولان منطقه خواست با هماهنگی بیشتر نیاز عمومی زلزله زدگان را به صورت روزانه اعلام کنند.
اصغری گفت: برای هر یک از اهالی این روستاها یک میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، 2 میلیون تومان برای خانه‌های کمتر آسیب دیده و 12.5 میلیون تومان وام کم بهراه با کارمزد چهار درصد با باز پرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود.


اسکان بیش از 87 هزار زلزله‌زده / انتقال سرویس‌های بهداشتی سیار به مناطق زلزله‌زده
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران ضمن تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده گفت: امدادگردان 87 هزار و 932 نفر را در مناطق زلزله‌زده اسکان دادند.
محمود مظفر با بیان اینکه در پی وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 2 / 6 ریشتر در شهرستان‌های ورزقان،‌ اهر و هریس نیروهای امدادی و عملیاتی بلافاصله وارد مناطق آسیب دیده شده‌اند، به ایسنا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی 87 هزار و 932 نفر توسط امدادگران اسکان اضطراری داده شده‌اند و 19 هزار و 616 تخت چادر امدادی نیز میان آسیب‌دیدگان توزیع شد.
رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه 296 هزار و 703 بسته غذایی میان زلزله زدگان توزیع شده است، گفت: این در حالی است که 57 هزار و 232 ست اقلام زیستی میان زلزله زدگان توزیع شد. وی با بیان اینکه علاوه بر اقلام زیستی موکت، پتو، کلمن آب، چراغ والور، پودر لباسشویی،‌ صابون، برنج، روغن، قند و شکر، چای، حبوبات ، انواع کنسرو، تن ماهی و بطری آب معدنی نیز میان زلزله زدگان توزیع شد، گفت: در حال حاضر یک هزار و 80 نفر نیروی امدادی در غالب 92 تیم در مناطق زلزله زده به امدادرسانی مشغول هستند.
محمدجواد جعفریان،‌ رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز درگفتگو با ایسنا، با بیان اینکه اردوهای نیکوکاری جوانان هلال احمر به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند، گفت: 290 نفر از جوانان در غالب تیم‌های مختلف از 9 استان وارد مناطق زلزله زده شده‌اند. وی با بیان اینکه این جوانان 200 دستگاه خیمه نماز و روستا مهدها را با همکاری بهزیستی نصب کرده‌اند، گفت: با توجه به نیاز شدید مردم زلزله زده به سرویس بهداشتی سیار و همچنین وسایل بهداشتی، سازمان جوانان هلال احمر یک هزار و 100 چشمه سرویس بهداشتی سیار را تأمین و در مناطق مختلف نصب کرد.

غاز پرداخت خسارت خانه کارکنان پلیس در زلزله استان آذربایجان شرقی
مدیرعامل موسسه بیمه امید نیروی انتظامی پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی از آغاز پرداخت خسارت خانه کارکنان پلیس در زلزله استان آذربایجان شرقی خبرداد. سردار مصطفی شهرابی با بیان اینکه پس از وقوع زلزله، کارگروه ویژه ای جهت حمایت از همکاران تشکیل شد، به ایسنا گفت: اولین دستاورد این کارگروه پرداخت خسارت و غرامت کارکنان آسیب دیده و تحت پوشش این موسسه بود که پرداخت خسارت کارکنان پلیس آغاز و هم اکنون در حال انجام است.
وی با اعلام اینکه سعی شده است خسارت تمامی کارکنان آسیب دیده در اسرع وقت پرداخت شود، تصریح کرد: تاکنون خسارت‌های اعلام شده به کارکنان پرداخت شده و نمایندگان موسسه بیمه امید در محل حادثه در تلاش هستند تا بقیه گزارش خسارات کارکنان را دریافت و نسبت به برآورد و پرداخت خسارت اقدام کنند.
مدیرعامل موسسه بیمه امید خاطرنشان کرد: همانگونه که وعده داده بودیم این موسسه همواره حامی و پشتیبان کارکنان ناجا و خانواده آنان بوده و تمام تلاش ما رسیدن به آرمان این موسسه یعنی آرامش خانواده بزرگ ناجا است. 


12 هزار واحد نگهداری دام در مناطق زلزله زده ساخته می شود
12 هزار باب اماکن مقاوم نگهداری دام در مناطق زلزله زده شهرستان های اهر، هریس و ورزقان ساخته می شود. به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دام های بهره برداران مناطق آسیب دیده از زلزله، بعد از وقوع زمین لرزه در مراتع پراکنده شدند گفت : برنامه ریزی برای احداث این تعداد واحد نگهداری دامها در این مناطق آغاز شده است.
محمدیان افزود: گروه های کارشناسی از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان برای آمار برداری دقیق از میزان تلفات احشام در مناطق زلزله زده و برآورد نیاز موقت احشام برای حفاظت از گزند درندگان اعزام شده اند.

وی با بیان این که برای نگهداری موقت احشام دامداران آسیب دیده از زمین لرزه ، 100 هزار متر مربع فنس فلزی مورد نیازاست، گفت: تاکنون چهار هزار و 500 متر فنس فلزی به شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان حمل شده و در حال نصب است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای احداث اماکن دامی مقاوم در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه، نیاز به تسهیلات بانکی کم بهره است، افزود : برآورد دقیق تعداد اماکن دامی مورد نیاز با نقشه تیپ در کنار محل زندگی بهره برداران تهیه و در حداقل زمان ممکن توسط کارشناسان بانک کشاورزی و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان فراهم شود.

محمدیان گفت : تمام تلاش سازمان بر محور کمک رسانی به آسیب دیدگان، بخصوص بهره برداران بخشهای کشاورزی مناطق زلزله زده قرار گرفته است و تلاش می شود با تعامل، همکاری و همیاری با تمام نهادهای دولتی، مردمی و تشکلهای صنفی، ترمیم، بازسازی و نوسازی اماکن دامی بمنظور جلوگیری از خسارات وارده به بهره برداران در حداقل زمان ممکن انجام گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از اعزام کارشناسان این سازمان برای برآورد خسارات وارده به بخش های مختلف کشاورزی شهرستان های آسیب دیده از وقوع زمین لرزه خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام یافته با صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، خسارات وارده به بهره بردارانی که سطوح زیر کشت باغی، زراعی و همچنین دام و طیور و آبزیان آنها تحت پوشش بیمه ای قرار داشته است، در کمترین زمان ممکن برآورد و پرداخت خواهد شد.
 

احسان لشگری عازم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی شد
احسان لشگری صاحب مدال برنز المپیک 2012 لندن به منظور همدردی با مناطق زلزله‌زده عازم شهرستان هریس شد. به گزارش مهر، یک گروه از امدادگران جمعیت هلال احمر استان قزوین روز جمعه به همراه حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد و احسان لشگری کشتی‌گیر 84 کیلوگرم قزوینی دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن عازم شهرستان هریس شدند.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با حضور در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی از نزدیک با مشکلات مردم شهرستان‌های زلزله‌ زده این استان آشنا شد و در جریان نحوه کمک‌ رسانی به آنها قرار گرفت.
جمعیت هلال احمر استان قزوین ضمن اعزام چند اکیپ امدادی عملیلت کمک رسانی به شهر زلزله زده هریس را بر عهده گرفته است.جمعیت هلال احمر استان قزوین از نخستین ساعات وقوع زلزله در آذربایجان شرقی با اعزام اکیپ‌های امدادی کار امدادرسانی به مردم آسیب دیده در این مناطق را انجام داده است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف image قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف 1403/02/23

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، این قدرتمندترین طوفان خورشیدی 20 سال گذشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 108

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 184

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 160

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 359

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» image بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» 1401/09/26

آکواریوم بزرگ AquaDom برلین که حاوی ۱٬۵۰۰ ماهی و حدودا یک میلیون لیتر آب بود، صبح جمعه منفجر شد و خسارت شدیدی به ناحیه‌های اطراف وارد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 305