خدمات سایت


متن کامل خبر

فیلم جدید کارگردان ایرانی مقیم آمریکا در جشنواره ونیز روی پرده رفت / عکس

آرشیو
فیلم سینمایی «به هر قیمت»‌ به کارگردانی رامین بحرانی در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.
1391/06/11 09:45:37 ق.ظ

فیلم جدید رامین بحرانی فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا یکی از 18 فیلمی است که در جشنواره ونیز 2012 برای دریافت جایزه شیر طلایی رقابت می‌کنند.
 
«به هر قیمت» در دو سطح قابل بررسی است: درامی درباره آینده یک خانواده کشاورز که داستان آن در مزارع شاداب ذرت در ایالت آیوا روی می‌دهد یا یک تفسیر فراگیر از فشارهای اقتصادی وارده بر کشاورزان.
 
قرائت دوم سئوال‌های بسیار سخت را درباره این مسئله به همراه دارد که کشاورزان چگونه شیوه زندگی خود و از آن فراتر خانواده‌های خود را حفظ می‌کنند. 
 
دنیس کواید در «به هر قیمت» که روز جمعه در بخش مسابقه لیدو به نمایش درآمد، نقش هنری ویپل مردی متعلق به نسل چهارم خانواده‌ای کشاورز را بازی می‌کند که با وضعیت دشوار «کار خود را گسترش بده یا بمیر» روبروست. دین، پسر او با بازی زاک افرون آینده خود را نه پشت تراکتور بلکه پشت فرمان یک اتوموبیل مسابقه می‌بیند. 
‌ 
بحرانی در نشست مطبوعاتی «به هر قیمت» گفت: «واقعا می‌خواستم فیلمی بسازم که همه تماشاگران از دیدن آن لذت ببرند. شما با احساسات شخصیت‌ها و داستان همراه می‌شوید و اگر این شخصیت‌ها نمی‌خواهند درباره مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی یا غذا صحبت کنند، مجبور نیستند.»

شخصیت دنیس کواید در فیلم هم به همسر خود خیانت می‌کند و هم با زد و بند با یک شرکت بذرهای اصلاح‌شده به مشتریان خیانت می‌کند. سئوالی که فیلم را پیش می‌برد این است که آیا او به راه راست بازمی‌گردد یا به فریب‌کاری ادامه می‌دهد، اما آنچه در پایان ارائه می‌شود، خیلی تیره‌تر است.
 

«به هر قیمت»‌ پنجمین فیلم بلند سینمایی بحرانی است. او سال 1975 در کارولینای شمالی در خانواده‌ای ایرانی به دنیا آمد و دانش‌آموخته دانشگاه کلمبیا در نیویورک است. پدر و مادر بحرانی سال 1968 به آمریکا مهاجرت کردند.
 

پایان‌نامه دانشجویی بحرانی فیلمی به نام «بیگانگان» بود که سال 2000 در ایران ساخته شد. او سال 2005 با فیلم «گاریچی» به شهرت رسید. این فیلم اولین بار در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و بعدها در جشنواره‌های مختلف مانند لندن، تسالونیکی و ساندنس روی پرده رفت.
 

«اوراقچی» فیلم بعدی او سال 2007 برای اولین بار در دنیا در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن نمایش داده شد و در جشنواره‌های تورنتو، لندن، برلین، استانبول، سیدنی، کارلووی واری و ... نیز به نمایش درآمد.

«خداحافظ سولو» فیلم بعدی بحرانی هم سال 2008 اولین بار در جشنواره ونیز روی پرده رفت و بعد در جشنواره‌های تورنتو، لندن، کارلووی واری و... نمایش داده شد.
 

روز جمعه همچنین فیلم «بهشت: ایمان» به کارگردانی اولریش سیدل فیلمساز اتریشی تولید مشترک اتریش، فرانسه و آلمان در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز به نمایش درآمد.


شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز 29 اوت (8 شهریور) با نمایش فیلم «بنیادگرای ناراضی» ساخته میرا نائیر فیلمساز هندی در بخش خارج از مسابقه آغاز شد و تا 8 سپتامبر (18 شهریور) ادامه دارد.
 

روز پنجشنبه فیلم‌های «خیانت» به کارگردانی کیریل سربرنیکوف از روسیه و «سوپراستار» ساخته زاویه ژیانولی از فرانسه و بلژیک به عنوان اولین رقبای شیر طلای جشنواره ونیز 2012 نمایش داده شدند. «سوپراستار»‌ با بازی کاد مراد داستان مردی معمولی است که شبانه خود را هدف جنون رسانه‌ای می‌یابد.
 

روز پنجشنبه همچنین یک نسخه جدید از فیلم کلاسیک «دروازه بهشت»‌ ساخته سال 1980 مایکل چیمینو فیلمساز آمریکایی در لیدو نمایش داده شد. کریس کریستوفرسن در «دروازه بهشت» که داستان آن در وایومینگ سال‌های 1890 روی می‌دهد، نقش یک کلانتر را بازی می‌کند.
 

برگزارکنندگان جشنواره در عین حال با اعطاء جایزه پرسول از چیمینو تقدیر کردند. چیمینو 73 ساله که تبار ایتالیایی دارد برای فیلم «شکارچی گوزن» برنده جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان شده است.




منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 142

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 329

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 374

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 343

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209